Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych
Przód nowego samochodu osobowego stojącego w salonie samochodowym

Wyszukiwarka Leasingu

Otrzymaj tanie i dobre oferty leasingu bezpośrednio od najlepiej ocenianych leasingodawców

Dłonie chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowy

Kalkulator GAP

Lepsze i tańsze Ubezpieczenie GAP. U nas kupujesz GAP fakturowy ze zniżką – sprawdź cenę

Mężczyzna w latekswoych rękawiczkach opisujący stan techniczny używanego białego samochodu

Poleasingowe

Poleasingowe samochody i sprzęt. Aukcje i sprzedaż – wszystko w jednym miejscu

Opłaty dodatkowe w leasingu

Niezależnie czy korzystamy z leasingu, kredytu, czy podpisujemy umowę z operatorem telefonicznym bądź TV kablowej, wszystkich nas łączy jedno. Jest to obawa przed wszelkimi opłatami dodatkowymi, zwłaszcza tymi napisanymi drobnym drukiem, przez co pieszczotliwie nazywanymi „ukrytymi”.

Czy w leasingu są opłaty dodatkowe?

Owszem są. Pisząc „dodatkowe” mamy na myśli wszelkie opłaty, które nie są zawarte w harmonogramie, czyli wszelkie inne niż czynsz inicjalny, raty miesięczne oraz wykup. Najczęściej opłaty takie są dość jasno przedstawione w Tabelach Opłat i Prowizji, przez co są dość łatwe do zidentyfikowania. Wybierając ofertę leasingu należy zawsze zapoznać się i porównać wysokości opłat w TOiP oferentów.

W leasingu jest w zasadzie tylko jedna opłata, której uniknąć się nie da i stosuje ją zdecydowana większość leasingodawców. Jest to opłata za rejestrację samochodu bądź innego środka transportu w wydziale komunikacji.

Jest to refakturowany koszt, który leasingodawca ponosi w urzędzie oraz najczęściej (niestety) doliczona do tej opłaty „marża”. Dlatego już na tym etapie warto sprawdzić, który leasingodawca stosuje rozsądną wysokość tej opłaty – najczęściej jest to zakres od 250 do 400 złotych netto, gdzie faktyczny urzędowy koszt rejestracji wynosi około 200 złotych.

Większość pozostałych opłat pobierana jest „za zdarzenie”. Oznacza to, że część leasingobiorców może w ogóle nie stanąć przed koniecznością ich ponoszenia, ale będą i tacy, którzy trochę częściej dostaną dodatkową fakturę do uregulowania.

Ogólnie przyjęte zasady są takie, że jeżeli:

  • leasingobiorca nic „nie chce” od finansującego to za nic nie będzie musiał płacić. Czego trzeba „chcieć”, żeby ponosić opłaty? Może to być choćby konieczność wystawiania opinii, spisywania aneksów, zmiany danych teleadresowych, itd. Najczęściej za każdy wystawiany „papierek” jest jakaś opłata.
  • leasingobiorca bezproblemowo użytkuje przedmiot, to nic więcej nie zapłaci. Bezproblemowe użytkowanie przedmiotu to przykładowo brak szkód komunikacyjnych (np.: opłata za upoważnienia do odbioru odszkodowania), brak przygód z policją i innymi służbami (opłata z udzielenie organom „ścigania” informacji o użytkowniku pojazdu).

Zdarza się, że niektórzy leasingobiorcy są oburzeni stosowaniem opłat dodatkowych. Część z nich nie miała świadomości ich istnienia w momencie podpisywania umowy, stąd rozczarowanie. Inni zato mają poczucie, że są – jak sami to określają – oszukiwani/okradani naliczaniem opłat za każdy „papierek”.

Tym drugim staramy się tłumaczyć, że przy podpisywaniu umowy klienci patrzą głównie na koszt całkowity - im niższy tym lepiej. Leasingodawcy, żeby móc spełnić te wymagania i przebić się ze swoją ofertą, muszą wszelkie koszty obsługi niestandardowej jakie się da „wyrzucać” z kosztu oferty do tabeli opłat.
Jednocześnie obsługa kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy umów jest dużym wysiłkiem organizacyjnym. Trzeba zatrudnić pracowników oraz wyposażyć ich miejsca pracy, że by móc "wystawiać te papierki" Są to wymierne koszty dla leasingodawcy.

Dlatego, żeby oferta finansowania była jak najtańsza, to niestety za wszystkie ekstra czynności coś się jednak płaci. Najczęściej nie są to duże kwoty (w dobrych firmach), a poza tym jest to jednak o tyle "sprawiedliwe", że więcej płacą ci klienci co mają więcej "przygód" i "żądań". Ci, którzy nic nie chcą nie płacą nic więcej poza ratą leasingową.

Czytaj także: Kontrowersyjne opłaty w leasingu za wezwanie z policji

Sprawdzać i porównywać wysokość opłat przed podpisaniem umowy

Jednak zdarzają się także firmy leasingowe, które stosują nieproporcjonalnie wysokie opłaty za niektóre zdarzenia. Nie mają one na celu jedynie zwrotu faktycznie poniesionych kosztów, ale przy okazji są dla finansującego sowitym zarobkiem.

Należy omijać takie firmy szerokim łukiem, dlatego ważne jest sprawdzenie i porównanie Tabeli Opłat i Prowizji jeszcze przed zawarciem umowy leasingu.

Więcej o tym: Jak unikać firm leasingowych, które stosują złe praktyki windykacyjne

Indywidualna pomoc w wyborze oferty i leasingodawcy

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z Wyszukiwarki Leasingu na FmLeasing.pl otrzymują bezpłatne wsparcie w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów. Sprawdź, jak bardzo ułatwia to wybór leasingu i pozwala uchronić się przed poważnymi błędami. Dowiedz się więcej >

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej

Portal FmLeasing.pl