Dwie firmy flotowe pochwaliły się niezależnie pozyskaniem prestiżowych klientów. Mowa o LeasePlan i ALD Automotive, a klienci są rzeczywiście zacni.
LeasePlan i Tesco
Nowym klientem LeasePlan zostało Tesco, największa brytyjska sieć supermarketów, która działa w dziesięciu krajach. W pięciu z nich LeasePlan dostarczy i obsłuży flotę pojazdów. Obok Polski, gdzie kontrakt opiewa na 450 sztuk samochodów (120 do końca 2013 roku), są to Czechy, Słowacja, Węgry i Turcja.
Tesco wyłoniło LeasePlan w ramach przetargu, do którego zaproszone były trzy firmy obecne na wszystkich tych rynkach.
Co ciekawe, do 2012 roku Tesco kupowało samochody z własnych środków. Dopiero po 10 latach, przy okazji ujednolicania floty w Europie Centralnej i Turcji firma zdecydowała się „zaryzykować” z wynajmem długoterminowym.
Jak podkreśla Wojciech Regucki, CE&Turkey Fleet Manager, Tesco na razie są to wyłącznie pozytywne doświadczenia.
ALD Automotive i AD Polska
AD Polska Aftermarket Sp. z o.o. tworzy sieć hurtowni i serwisów motoryzacyjnych poprzez podpisywanie umów partnerskich z dużymi, regionalnymi hurtowniami motoryzacyjnymi. Firma zdecydowała się na skorzystanie z usług ALD Automotive w zakresie kompleksowej usługi wynajmu długoterminowego.
Tutaj ponownie ciekawostka – dotychczas to ALD Automotive korzystał z usług AD Polska, serwisując u nich flotowe pojazdy.
ALD Automotive w oficjalnym komunikacie nie podała liczby pojazdów, które zostały wydane w ramach kontraktu.