Czas formalności leasingowych

Klienci Europejskiego Funduszu Leasingowego zostali „przebadani” w ramach programu Firma Przyjazna Klientowi. EFL postanowił podzielić się niektórymi wnioskami z tego badania i, jak się okazuje, kluczowa dla klientów firm leasingowych jest sprawność, a konkretnie szybkość działania pracowników oraz całej struktury leasingodawcy. Wnioski płynące z badania są tożsame z naszymi obserwacjami.

Leasing? Ma być szybko

Zarówno w kontekście badania dotyczącego EFL, jak i z obserwacji zachowań użytkowników naszego portalu i Wyszukiwarki Leasingu płynie jednoznaczny wniosek, że kluczowa dla klientów jest szybkość działania firm leasingowych.

Oczekiwania te dotyczą zarówno szybkości w rozpatrywaniu wniosku o przyznanie leasingu, zawarcia umowy i realizacji transakcji, jak i załatwiania formalności w trakcie trwania umowy. Dotyczy to np.: likwidacji szkód, wprowadzania zmian w umowie i wszelkich innych spraw związanych z obsługą umowy i użytkowaniem przedmiotu leasingu.

Klienci chcą zatem, żeby nie tylko struktura organizacyjna firmy leasingowej działała wydajnie i szybko, ale także oczekują dobrego kontaktu z jej pracownikami, zwłaszcza z tymi, działającymi na pierwszej linii frontu, czyli z przedstawicielami handlowymi.

Tymczasem obserwujemy, że w branży nadal nie jest z tym różowo. O ile większość firm leasingowych dostosowało już swoje procedury tak, żeby możliwie jak najszybciej wydawać decyzję o przyznaniu finansowania, o tyle jeżeli chodzi o pracę handlowców, bywa z tym naprawdę bardzo różnie. Niektórzy zachowują się tak jakby – jak to się żartobliwie mawia – klienci przeszkadzali im w pracy.

Zdarza się, że już nawet pierwsza reakcja na zapytanie ofertowe klienta zajmuje niektórym handlowcom, w skrajnych sytuacjach, nawet kilka dni! Co bardziej dociekliwi klienci, którzy mają pytania do otrzymanej oferty są zbywani milczeniem. Nie odpisuje się im na e-maile, czy nie odbiera się od nich telefonu… Także procedura zawarcia umowy jest często wydłużana w wyniku opieszałości w działaniu pracowników firm leasingowych. Oczywiście podkreślić należy, że nie jest to regułą w branży. Takie zachowania są na szczęście w mniejszości, niestety nadal ślamazarne działania – głównie na skutek złej organizacji pracy – występują zbyt często.

Jak bardzo ważny jest szybki i sprawny kontakt z klientem pokazują nasze obserwacje. Okazuje się, że najwyższą skuteczność w realizowaniu transakcji leasingowych pochodzących z zapytań ofertowych użytkowników naszej Wyszukiwarki Leasingu mają ci handlowcy firm leasingowych, którzy najszybciej reagują i najsprawniej prezentują klientowi ofertę, a później są do dyspozycji i sprawnie odpowiadają na pojawiające się pytania. Wygląda także na to, że nie zawsze decyduje cena i koszt leasingu – o ile oczywiście nie jest przesadnie wysoki. Po prostu część klientów gotowa jest wybrać ofertę minimalnie droższą, jeżeli widzi zainteresowanie i zaangażowanie ze strony przedstawiciela handlowego.

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Szybki leasing - 5 wskazówek dla spieszących się

Liczy się także wysoka jakość obsługi

Oczywiście równie ważnym kryterium w ocenie firmy leasingowej, poza szybkością działania, jest także jakość obsługi. Leasingobiorcy oczekują dobrego kontaktu z pracownikami firm leasingowych, którzy powinni być uprzejmi i kompetentni.

Nasze obserwacje potwierdzają badania wśród klientów EFL. Przy wysokiej konkurencji w branży leasingowej i niskich marżach, dużego znaczenia nabierają czynniki pozacenowe, czyli właśnie sprawność i rzetelność obsługi, nie wspominając o szczerości i uczciwości.

Jak wypada EFL?

Europejski Fundusz Leasingowy należy do firm, które włożyły w minionych latach wiele pracy w poprawę obsługi klienta. Jeszcze kilka lat temu nie było pod tym względem najlepiej. Zauważamy, że w ostatnich latach i miesiącach maleje ilość skarg i uwag kierowanych do nas przez leasingobiorców EFL, przy jednoczesnym wzroście ocen pozytywnych.

Potwierdzeniem tego jest także badanie w ramach programu Firma Przyjazna Klientowi, gdzie leasingobiorcy korzystający z oferty EFL bardzo wysoko ocenili m.in. kompetencje pracowników swojego leasingodawcy i cenią sobie możliwość dobrego, merytorycznego i uprzejmego kontaktu.


Jesteś zainteresowany ofertą leasingu EFL? Sprawdź i porównaj z innymi
Poszukujesz sprzętu poleasingowego? Samochody i urządzenia poleasingowe EFL


 

Foto: freedigitalphotos.net

Joomla SEF URLs by Artio

Wiadomości na żywo

20 paź
Tych reklam nie zobaczysz w polskiej TV. Samochód stanie się usługą
19 paź
Już dwie Tesle na polskich drogach są „od nas”
18 paź
Audi dla biznesu na FmLeasing.pl
18 paź
Najnowsze wydanie zestawienia ofert Auto-Abonamentowych
13 paź
Po co wymyślono auta w abonamencie?
To i więcej na żywo na
FmLeasing.pl/LIVE

Portal FmLeasing.pl