Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych
Przód nowego samochodu osobowego stojącego w salonie samochodowym

Wyszukiwarka Leasingu

Otrzymaj tanie i dobre oferty leasingu bezpośrednio od najlepiej ocenianych leasingodawców

Dłonie chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowy

Kalkulator GAP

Lepsze i tańsze Ubezpieczenie GAP. U nas kupujesz GAP fakturowy ze zniżką – sprawdź cenę

Mężczyzna w latekswoych rękawiczkach opisujący stan techniczny używanego białego samochodu

Poleasingowe

Poleasingowe samochody i sprzęt. Aukcje i sprzedaż – wszystko w jednym miejscu

Publikacja dotycząca leasingu

Mija właśnie czwarty miesiąc od zniesienia barier podatkowych ograniczających możliwość rozwoju leasingu konsumenckiego w naszym kraju. Jaki jest tego efekt? Na razie mizerny!

Zainteresowanie ze strony klientów jest – można powiedzieć – zerowe. Dodatkowo tylko cztery firmy leasingowe deklarują, że posiadają leasing dla osób prywatnych w swojej ofercie. Do  VB Leasing i Masterlease, które już wcześniej oferowały leasing konsumencki, dołączył tylko Getin Leasing i Santander Consumer Multirent. Ten ostatni zresztą w bardzo okrojonym zakresie (dla wybranych marek nowych samochodów).

Pozostaje pytanie czy coś zmieni się w najbliższych miesiącach? Nieliczne firmy leasingowe oficjalnie deklarują, że oczekują na wejście w życie znowelizowanej ustawy o kredycie konsumenckim (koniec 2011 roku). Jednak większość leasingodawców spokojnie czeka… i albo w ogóle nie ma jeszcze w planach wdrożenia takiego produktu albo zrobi to dopiero gdy sytuacja rynkowa stanie się bardziej sprzyjająca dla tej usługi.

Potwierdza się zatem- to co przewidywaliśmy (nie było to trudne) - że leasing konsumencki jeszcze długo będzie produktem niszowym. Sama zmiana przepisów nic tu nie zmieniła, bo świadomość klientów jest zerowa. Potrzebę skorzystania z leasingu konsumenckiego mogłaby rozbudzić jedynie sama branża leasingowa poprzez zdecydowaną i skoordynowaną kampanię informacyjno-promocyjną. Jednak takowa nie mieści się w logice działania korporacji. Leasingodawcy nadal będą utyskiwać na malejące marże na oferowanych do tej pory produktach, ale z drugiej strony nie podejmą ryzyka, żeby spróbować odróżnić się i wypromować nowy produkt.
Wydaje się więc, że losy leasingu konsumenckiego skazane są na bardzo powolny wzrost, a liczby takie jak w krajach rozwiniętych, gdzie leasing dla osób prywatnych stanowi nawet 30% i więcej obrotów branży to jeszcze odległe lata.

Data publikacji: 31.10.2011

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej

Portal FmLeasing.pl