Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych
Przód nowego samochodu osobowego stojącego w salonie samochodowym

Wyszukiwarka Leasingu

Otrzymaj tanie i dobre oferty leasingu bezpośrednio od najlepiej ocenianych leasingodawców

Dłonie chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowy

Kalkulator GAP

Lepsze i tańsze Ubezpieczenie GAP. U nas kupujesz GAP fakturowy ze zniżką – sprawdź cenę

Mężczyzna w latekswoych rękawiczkach opisujący stan techniczny używanego białego samochodu

Poleasingowe

Poleasingowe samochody i sprzęt. Aukcje i sprzedaż – wszystko w jednym miejscu

Emblemat „Hybrid” na nadwoziu samochodu, wskazywany palcem – symbol hybryd plug-in (PHEV).

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych. To nie jest żadna nowa wrzutka rządu, tylko dawno uchwalona zmiana, która miała długie vacatio legis. I właśnie teraz ten moment nadszedł – limit zaliczania w koszty (czy to amortyzacji przy zakupie, czy opłat w leasingu i najmie długoterminowym) dla aut spalinowych spadnie ze 150 tys. zł do 100 tys. zł.

Artykuł dotyczy: Od 2026 r. niższy limit kosztów w leasingu – 100 tys. zł – obejmie większość aut spalinowych. Zobacz listę samochodów 50 g/km, czyli hybrydy plug-in (PHEV) z emisją CO2 do 50 g/km, które zachowają limit 150 tys. zł 2026

Spis treści

  1. Tylko hybrydy plug-in mieszczą się w limit 150 tys. zł
  2. Lista samochodów PHEV do 50 g/km CO2
  3. Czy nowe limity na pewno wejdą w życie?
  4. Co to oznacza dla rynku i dla Ciebie?

Tylko hybrydy plug-in mieszczą się w limit 150 tys. zł

Dokładne brzmienie przepisów, które zaczną obowiązywać z dniem 1 stycznia 2026 roku, wyznacza 3 limity zaliczania kosztów podatkowych:

  • Limit 225 000 zł – dotyczy samochodów elektrycznych i wodorowych,
  • Limit 150 000 zł – obejmuje samochody, których emisja CO₂ wynosi mniej niż 50 g/km,
  • Limit 100 000 zł – dotyczy aut o emisji CO₂ równej lub wyższej niż 50 g/km

Tu zaczyna się sedno sprawy. W praktyce, na ten korzystniejszy limit 150 tys. zł „łapią się” wyłącznie samochody z emisją poniżej 50 g/km CO₂, czyli tzw. hybrydy plug-in. Spotkasz je pod różnymi nazwami: PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), hybrydy ładowane z gniazdka, hybrydy typu plug-in, a czasem po prostu „wtyczkowe”.

Zwykłe hybrydy (HEV, MHEV) czy tym bardziej samochody wyłącznie spalinowe nie spełniają tego progu. Jeśli więc planujesz leasing lub zakup auta do firmy po 1 stycznia 2026 r., to właśnie PHEV będzie jedyną opcją, by zachować dotychczasowy limit 150 tys. zł.

Lista samochodów PHEV do 50 g/km CO2

Poniżej znajdziesz zestawienie modeli (listę samochodów) z emisją CO₂ do 50 g/km — czyli tych, które kwalifikują się do limitu 150 tys. zł od 2026 r.

🔎 Uwaga: lista jest regularnie aktualizowana, ale może zawierać błędy lub pomijać niektóre modele. Jeśli zauważysz błąd lub brakujący model – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pamiętaj też, żeby nie podejmować decyzji tylko na podstawie tej tabeli – zawsze potwierdź dane w oficjalnych źródłach (homologacja, katalog producenta, CEPiK).

Samochody PHEV ≤ 50 g/km CO₂ limit 150 tys. zł od 2026

Lista modeli PHEV spełniających limit ≤ 50 g/km CO₂ – kwalifikują się do limitu kosztów 150 tys. zł od 2026 r.
Marka Model
Alfa Romeo Tonale
Audi A6
Audi A6 Avant
Audi A7
Audi A8
Audi Q3
Audi Q3 Sportback
Audi Q5
Audi Q5 Sportback
Audi Q7
Audi Q8
BMW Seria 2
BMW Seria 3
BMW Seria 5
BMW Seria 7
BMW X1
BMW X3
BMW X5
BMW XM
BYD Seal 5 DM-i
BYD Seal 6 DM-i
BYD Seal 6 DM-i Touring
BYD Seal U DM-i
CITROEN C5 AIRCROSS
CITROEN C5 X
CUPRA LEON
CUPRA LEON SP
CUPRA FORMENTOR
CUPRA TERRAMAR
DFSK E5
DS DS7
DS DS4
Ford Kuga
Honda CR-V
Hyundai Tucson
Hyundai Santa Fe
Jaecoo 7 Super
Jaguar E-Pace
Jaguar F-Pace
KIA NIRO
KIA SPORTAGE
KIA Ceed
KIA XCeed
KIA SORENTO
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Discovery Sport
Land Rover Range Rover Velar
Lexus NX450H+
Lexus RX450H+
Mazda MX-30
Mazda CX-60
Mazda CX-80
Mercedes-Benz A
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz CLA
Mercedes-Benz CLE
Mercedes-Benz E
Mercedes-Benz E AMG
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLE
Mercedes-Benz GLE AMG
Mercedes-Benz S
MG HS
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Eclipse Cross
Omoda 9
Opel ASTRA
Opel ASTRA SPORTS TOURER
Peugeot 308
Peugeot 508
Peugeot 3008
Peugeot 408
Porsche Panamera
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne Turbo
Renault RAFALE
SEAT LEON SP
SKODA SUPERB
SKODA KODIAQ
Toyota PRIUS
Toyota C-HR
Toyota RAV4
Volkswagen GOLF
Volkswagen PASSAT
Volkswagen TIGUAN
Volkswagen Touareg
Volkswagen CADDY
Volvo S90
Volvo V60
Volvo V90
Volvo XC60
Volvo XC90

Warto też wiedzieć, że limit dotyczy nie tylko rat leasingowych i amortyzacji, ale również ubezpieczeń dobrowolnych – w tym ubezpieczenia GAP.
Na FmLeasing.pl możesz kupić GAP fakturowy, czyli ochronę wartości auta w razie szkody całkowitej lub kradzieży – a przy okazji mieć pewność, że nie przepłacasz.

Poznaj lepszy i tańszy GAP

Kup GAP Fakturowy w niższej Cenie. Nie przepłacaj u Leasingodawcy lub Dealera

Czy nowe limity na pewno wejdą w życie?

Tak. Zmiana została uchwalona jeszcze w 2021 roku w ramach tzw. Polskiego Ładu i od tego czasu nie była ani cofnięta, ani nowelizowana. Ministerstwo Finansów potwierdziło, że od 1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe progi i nie planuje żadnych prac nad ich zmianą.

Co to oznacza dla rynku i dla Ciebie?

W praktyce można się spodziewać, że popyt na samochody z emisją CO2 poniżej 50 g/km gwałtownie wzrośnie. To oznacza jedno: im bliżej końca 2025 roku, tym trudniej będzie o szybki termin dostawy, a ceny wersji PHEV mogą pójść w górę.

Jeśli więc rozważasz leasing lub zakup auta do firmy, które miałoby „załapać się” na limit 150 tys. zł, nie warto czekać na ostatni moment. Rynek już zaczyna reagować, a historia pokazuje, że takie „ekologiczne” zmiany podatkowe często wywołują falę przyspieszonych decyzji zakupowych.

Dowiedz się więcej na ten kontrowersyjny temat:

5 1 1 1 1 1 5.00 (2)
Samochód osobowy

Wyszukiwarka ofert leasingowych

Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie


Ilustracja w stylu flat design przedstawiająca poradnik o pierwszym leasingu – mężczyzna z kluczem obok samochodu, książka, ikony listy kontrolnej i wykresu, wszystko w odcieniach granatu i błękituPierwszy leasing - poradnik dla początkujących

Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?


Prawy przód nowego zielonego samochodu Mini CopperLeasing samochodu osobowego - kompleksowy poradnik

Odpowiadamy na czym polega leasing samochodów. Ile kosztuje i gdzie wziąć? Kto może otrzymać, jakie warunki trzeba spełnić i jakie przedstawić dokumenty? Na co zwracać uwagę przy wyborze oferty i leasingodawcy? Ile można zaoszczędzić na podatkach?


Tył złotego nowoczesnego samochodu z włączonymi czerwonymi światłami LEDKoszty podatkowe leasingu samochodów osobowych

Kompleksowo omówione zasady podatkowe zaliczania w koszty uzyskania przychodu leasing oraz użytkowanie samochodów osobowych w firmach. Sprawdź, jak zaliczać w koszty raty leasingu, ubezpieczenia i wydatki eksploatacyjne oraz jak obliczyć koszty samochodu powyżej 150 tys. zł.


Dłonie chroniące symbol samochodu osobowegoJak oszczędzać na ubezpieczeniach w leasingu?

Poznaj sposoby oszczędzania na ubezpieczeniu przy korzystaniu z leasingu. Kupuj taniej Autocasco i OC oraz GAP. Uważaj na przedłużenia polis na kolejne lata leasingu.


Dłonie ułożone w ochronnym geście nad miniaturowym modelem samochodu, symbolizujące bezpieczeństwo i ochronę pojazdu, nawiązujące do ubezpieczenia GAP.Ubezpieczenie GAP w leasingu

Ile powinno kosztować ubezpieczenie GAP? Gdzie można je wykupić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy i czy w ogóle warto ubezpieczać samochód?


Michał Krupiński

Autor: Michał Krupiński

Jestem autorem tego artykułu. W branży leasingowej działam od 2000 roku, co – jak łatwo policzyć – daje ponad 20-letnie doświadczenie. Od 2009 jestem wydawcą i współzałożycielem serwisu FmLeasing.pl.

Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Michał Krupiński

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej

Portal FmLeasing.pl