Publikacja dotycząca leasingu

Masterlease Polska, największa firma branży Car Fleet Management (CFM) w Polsce zmieniła właściciela. Transakcja, do której doszło 7 kwietnia 2010 roku była wynikiem rocznych negocjacji pomiędzy dotychczasowym właścicielem GMAC Financial Services (jedną ze spółek koncernu General Motors), a zarządem Masterlease wspieranym przez fundusz private equity Abris Capital Partners. W wyniku sprzedaży, której wartość opiewa na 700 milionów złotych miał miejsce największy w Europie Centralnej i Wschodniej wykup menedżerski.

W dniu 22 kwietnia 2010 odbyła się konferencja prasowa Masterlease Polska i Abris CP, która miała przybliżyć szczegóły wykupu firmy z rąk GM. Nas interesowało głównie jaki wpływ zmiana właścicielska będzie miała dla strategii spółki z punktu widzenia jej klientów.

Okazuje się, że Masterlease nie tylko nie zamierza jej zmieniać, a wręcz będzie ją wzmacniał. Spółka poprzez Futurę Leasing, a także Prime Car Management (obie tworzą grupę Masterlease) nadal zamierza oferować usługi konwencjonalnego leasingu, a także wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą. Oferta ta zarówno w postaci samego finansowania jak i full service leasingu, a także leasingu z serwisem ma być oferowana zarówno dużym klientom korporacyjnym jak i przedsiębiorcom z sektora MŚP.

Masterlease nie zamierza wycofywać się ze współpracy z siecią dealerską Opla i Chevroleta, a wręcz przedstawiciele - na czele z Jerzym Kobyliński założycielem i wieloletnim prezesem Masterlease - twierdzą, że w nowej sytuacji współpraca ta może dostać dodatkowego „kopa”. Podobnie wygląda to w przypadku obsługi finansowej dealerów Fiata.

Zarząd Masterlease zamierza wykorzystać pozycję rynkową firmy i fakt, że dysponując flotą blisko 25.000 pojazdów jest atrakcyjnym partnerem dla producentów i importerów – mogąc kierować do nich duży strumień zakupowy zarówno samochodów jak i usług serwisowych.
Właśnie dlatego to współpraca z sieciami dealerskimi i oferowanie leasingów fabrycznych oraz obsługi flotowej ma być nadal podstawowym i dynamicznie rozwijanym kanałem dystrybucji oferty firmy. Prezesowi Kobylińskiemu wymsknęło się, że finalizowane są właśnie umowy współpracy z Citroenem, Mitsubishi i Volvo. Podobnie jak w przypadku Opla, Chevroleta i Fiata mają to być dedykowane programy finansowe każdy pod swoim własnym „brandem”.

Na konferencji wyjaśniły się też wątpliwości dotyczące ewentualnej współpracy Masterlease z FM Bankiem, którego udziałowcem jest również Abris.
Przypomnijmy, że już od kilku miesięcy krążyła informacja o tym jakoby Abris negocjował możliwość zakupu Futury Leasing, czyli spółki z grupy Masterlease oferującej klasyczny leasing. Rodziło to przypuszczenia, że Abris zamierza pozyskać firmę leasingową jako uzupełnienie dla oferty produktowej FM Banku.
Ostatecznie okazało się, że od początku negocjacje dotyczyły całego Masterlease Polska i Abris traktuje inwestycję w tą firmę jako zupełnie niezależną od FM Banku.
Nie ma więc mowy o tworzeniu jednolitej grupy finansowej i jakiejkolwiek formie łączenia sił. Masterlease będzie odrębną strukturą, zachowa swoją dotychczasową tożsamość, w tym nazwę i logo.
Prezes Jerzy Kobyliński nie wyklucza jednak jakiejś luźnej formy współpracy z FM Bankiem i przyznał, że jest już po słowie z jego zarządem. Jest jednak zdecydowanie za wcześnie, żeby móc choćby spekulować na temat formuły współpracy – jeśli w ogóle ona nastąpi.

Wszystko wskazuje na to, że dla dotychczasowych klientów Masterlease Polska nie nastąpią żadne istotne zmiany. Poza tym, ze niedługo będą mogli oni dodatkowo wybierać spośród rozszerzonej listy marek samochodów, które znajdą się w ofercie firmy.

Warto tu zauważyć, że dla funduszu Abris inwestycja w Masterlease ma perspektywę nie dłuższą niż 3-5 lat. Po tym okresie fundusz zamierza sprzedać swoje udziały, zapewne inwestorowi branżowemu, z możliwie jak największym zyskiem.
W przypadku firm branży leasingowej i car fleet management nic tak bardzo nie podnosi wartości firmy jak zwiększanie udziału w rynku. Można więc spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej Masterlease czemu sprzyja silne dokapitalizowanie firmy przez nowych właścicieli.

Model biznesowy Masterlease Polska

Data publikacji: 26.04.2010

{loadposition my_por_stp_poz2_

W dniu 22 kwietnia 2010 odbyła się konferencja prasowa Masterlease Polska i Abris CP, która miała przybliżyć szczegóły wykupu firmy z rąk GM. Nas interesowało głównie jaki wpływ zmiana właścicielska będzie miała dla strategii spółki z punktu widzenia jej klientów.

Okazuje się, że Masterlease nie tylko nie zamierza jej zmieniać, a wręcz będzie ją wzmacniał. Spółka poprzez Futurę Leasing, a także Prime Car Management (obie tworzą grupę Masterlease) nadal zamierza oferować usługi konwencjonalnego leasingu, a także wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą. Oferta ta zarówno w postaci samego finansowania jak i full service leasingu, a także leasingu z serwisem ma być oferowana zarówno dużym klientom korporacyjnym jak i przedsiębiorcom z sektora MŚP.

Masterlease nie zamierza wycofywać się ze współpracy z siecią dealerską Opla i Chevroleta, a wręcz przedstawiciele - na czele z Jerzym Kobyliński założycielem i wieloletnim prezesem Masterlease - twierdzą, że w nowej sytuacji współpraca ta może dostać dodatkowego „kopa”. Podobnie wygląda to w przypadku obsługi finansowej dealerów Fiata.

Zarząd Masterlease zamierza wykorzystać pozycję rynkową firmy i fakt, że dysponując flotą blisko 25.000 pojazdów jest atrakcyjnym partnerem dla producentów i importerów – mogąc kierować do nich duży strumień zakupowy zarówno samochodów jak i usług serwisowych.
Właśnie dlatego to współpraca z sieciami dealerskimi i oferowanie leasingów fabrycznych oraz obsługi flotowej ma być nadal podstawowym i dynamicznie rozwijanym kanałem dystrybucji oferty firmy. Prezesowi Kobylińskiemu wymsknęło się, że finalizowane są właśnie umowy współpracy z Citroenem, Mitsubishi i Volvo. Podobnie jak w przypadku Opla, Chevroleta i Fiata mają to być dedykowane programy finansowe każdy pod swoim własnym „brandem”.

Na konferencji wyjaśniły się też wątpliwości dotyczące ewentualnej współpracy Masterlease z FM Bankiem, którego udziałowcem jest również Abris.
Przypomnijmy, że już od kilku miesięcy krążyła informacja o tym jakoby Abris negocjował możliwość zakupu Futury Leasing, czyli spółki z grupy Masterlease oferującej klasyczny leasing. Rodziło to przypuszczenia, że Abris zamierza pozyskać firmę leasingową jako uzupełnienie dla oferty produktowej FM Banku.
Ostatecznie okazało się, że od początku negocjacje dotyczyły całego Masterlease Polska i Abris traktuje inwestycję w tą firmę jako zupełnie niezależną od FM Banku.
Nie ma więc mowy o tworzeniu jednolitej grupy finansowej i jakiejkolwiek formie łączenia sił. Masterlease będzie odrębną strukturą, zachowa swoją dotychczasową tożsamość, w tym nazwę i logo.
Prezes Jerzy Kobyliński nie wyklucza jednak jakiejś luźnej formy współpracy z FM Bankiem i przyznał, że jest już po słowie z jego zarządem. Jest jednak zdecydowanie za wcześnie, żeby móc choćby spekulować na temat formuły współpracy – jeśli w ogóle ona nastąpi.

Wszystko wskazuje na to, że dla dotychczasowych klientów Masterlease Polska nie nastąpią żadne istotne zmiany. Poza tym, ze niedługo będą mogli oni dodatkowo wybierać spośród rozszerzonej listy marek samochodów, które znajdą się w ofercie firmy.

Warto tu zauważyć, że dla funduszu Abris inwestycja w Masterlease ma perspektywę nie dłuższą niż 3-5 lat. Po tym okresie fundusz zamierza sprzedać swoje udziały, zapewne inwestorowi branżowemu, z możliwie jak największym zyskiem.
W przypadku firm branży leasingowej i car fleet management nic tak bardzo nie podnosi wartości firmy jak zwiększanie udziału w rynku. Można więc spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej Masterlease czemu sprzyja silne dokapitalizowanie firmy przez nowych właścicieli.

Model biznesowy Masterlease Polska

Data publikacji: 26.04.2010

Pierwszy raz na FmLeasing.pl?
Sprawdź dlaczego jesteśmy wyjątkowi i w czym możemy Ci pomóc.
Dowiedz się więcej...

Portal FmLeasing.pl