Lider rynku CFM dokonał przejęcia polskiej spółki leasingowej BAWAG Leasing & Fleet Sp. z o.o. W ten sposób portfel Masterlease powiększa się o kolejnych blisko 1000 samochodów.
Umowa została podpisana 20 lutego br. w warszawskiej siedzibie BAWAG Leasing & Fleet Polska. Zakupiona przez Masterlease spółka do tej pory stanowiła część grupy leasingowej BAWAG PSK Leasing. W chwili przejęcia podmiotu przez Masterlease suma bilansowa BAWAG Leasing & Fleet Polska wynosiła około 60 mln złotych, transakcja została sfinansowana ze środków własnych Masterlease.
- Sfinalizowanie transakcji zakupu polskiej spółki BAWAG Leasing & Fleet stanowi element realizacji akwizycyjnej strategii rozwoju grupy Masterlease. Przejęcie BAWAG Polska to dla nas krok do umocnienia naszej silnej pozycji na rynku CFM w Polsce. Jesteśmy cały czas aktywni w poszukiwaniu kolejnych targetów zarówno na rynku polskim, jak i w krajach regionu. Obecnie pracujemy nad przejęciem kolejnego portfela kontraktów CFM. Naszym celem jest zbudowanie rentownej, dynamicznej firmy będącej liderem w branży car fleet management w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – komentuje Jakub Kizielewicz, Dyrektor Finansowy Masterlease.
BAWAG Leasing & Fleet jest obecna na polskim rynku od 2005 roku. W swojej ofercie posiada zarówno finansowanie środków transportu, jak i leasing maszyn, urządzeń czy sprzętu biurowego.
Spółki w ramach Grupy Masterlease działają w branży od 18 lat. Firma od ponad 7 lat pozostaje liderem branży car fleet management w Polsce. Grupa Masterlease z blisko 14% udziałem w rynku CFM posiada największą flotę liczącą ponad 23 tysiące pojazdów.
Komentarz FmLeasing.pl:
Warto przypomnieć, iż BAWAG Leasing & Fleet od połowy 2011 roku praktycznie nie prowadził aktywnej działalności w Polsce. Grupa BAWAG zdecydowała się, a raczej zmuszona była zmienić swoje plany związane z rynkami Europy Środkowo-Wschodniej i zarządziła odwrót. Od tego momentu BAWAG przestał pozyskiwać nowych klientów i nie zawierał kolejnych umów leasingu i wynajmu długoterminowego pojazdów. Spółka funkcjonowała tylko po to, aby obsługiwać umowy zawarte wcześniej. Według danych ZPL jeszcze w 2010 roku BAWAG L&F zawarł umów leasingu o wartości 74,5 mln złotych.