Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych
Przód nowego samochodu osobowego stojącego w salonie samochodowym

Wyszukiwarka Leasingu

Otrzymaj tanie i dobre oferty leasingu bezpośrednio od najlepiej ocenianych leasingodawców

Dłonie chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowy

Kalkulator GAP

Lepsze i tańsze Ubezpieczenie GAP. U nas kupujesz GAP fakturowy ze zniżką – sprawdź cenę

Mężczyzna w latekswoych rękawiczkach opisujący stan techniczny używanego białego samochodu

Poleasingowe

Poleasingowe samochody i sprzęt. Aukcje i sprzedaż – wszystko w jednym miejscu

Białe elektryczne Renault podpięte do ładowarki na parkingu

Z początkiem lutego 2025 roku rusza program „Mój Elektryk 2.0”, który miał wspierać rozwój elektromobilności w Polsce. Jednak kontrowersyjne zmiany, takie jak wykluczenie firm leasingowych i brak wsparcia dla lekkich pojazdów dostawczych, wzbudziły sprzeciw. Organizacje branżowe wystosowały apel do rządu o przywrócenie wsparcia dla kluczowych grup i pojazdów.

Kto stoi za apelem?

9 stycznia 2025 roku przedstawiciele kilku kluczowych organizacji branżowych wystosowali apel do Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Sygnatariuszami listu są m.in. Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), Związek Polskiego Leasingu (ZPL), Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) oraz Ogólnopolska Federacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw (OFMSP). Swoje podpisy złożyli także przedstawiciele Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych (SKFS), Krajowej Izby Targowej (KIT) i Łódzkiej Federacji Kupieckiej (ŁFK).

Co skłoniło branżę do działania?

Powodem apelu jest planowane uruchomienie programu „Mój Elektryk 2.0”, które ma nastąpić już w lutym 2025 roku. Nowa edycja programu wprowadza kontrowersyjne zmiany, takie jak wykluczenie przedsiębiorstw niebędących osobami fizycznymi oraz brak wsparcia dla pojazdów kategorii N1 (lekkich dostawczych do 3,5 tony). Sygnatariusze uważają, że takie decyzje mogą znacząco osłabić rozwój elektromobilności w Polsce.

Dlaczego to takie ważne?

Branża leasingowa i wynajmu długoterminowego była dotąd jednym z głównych motorów rozwoju elektromobilności. W 2024 roku przedsiębiorcy odpowiadali za 87% rejestracji nowych samochodów elektrycznych, z czego aż 74% trafiło do firm leasingowych i wynajmu długoterminowego. Wykluczenie tej grupy z programu oraz brak wsparcia dla lekkich pojazdów dostawczych mogą nie tylko zmniejszyć tempo rozwoju elektromobilności, ale też sprawić, że przyznane środki publiczne zostaną niewykorzystane.

Co dalej?

Autorzy apelu wzywają rząd do ponownego przemyślenia zmian w programie. Postulują przywrócenie wsparcia dla wszystkich przedsiębiorstw oraz rozszerzenie dotacji na pojazdy kategorii N1. Jednocześnie apelują o rozmowy na poziomie europejskim, które pozwoliłyby na wykorzystanie funduszy KPO przez osoby prawne. Branża deklaruje także gotowość do współpracy przy tworzeniu rozwiązań, które pomogą w realizacji wspólnych celów: rozwoju elektromobilności i ochrony środowiska.

Pełną treść apelu możesz pobrać ze strony ZPL (plik PDF): tutaj…

5 1 1 1 1 1 5.00 (1)
Samochód osobowy

Wyszukiwarka ofert leasingowych

Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie


Tablica z napisem ABC i książkiPierwszy leasing - poradnik dla początkujących

Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?


Nowy samochód osobowy w fabryceAuto Leasing

Warunki leasingu samochodów osobowych i dostawczych u polskich leasingodawców - ten rodzaj finansowania oferuje 22 z nich. Informacja o wariantach, procedurach, okresach finansowania, wysokości wymaganego udziału własnego itp.


Mężczyzna analizujący dokumenty przed komputeremMegaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu

Wszystkie niezbędne rady dla zamierzających zawrzeć umowę leasingu w jednym miejscu. Zapoznanie i zastosowanie się do nich umożliwi wybór korzystnej i dobrze dobranej oferty i firmy leasingowej, a także pozwoli uniknąć kosztownych błędów.


Dłonie mężczyzny ubranego w garnitur chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowyUbezpieczenie GAP w leasingu

Ile powinno kosztować ubezpieczenie GAP? Gdzie można je wykupić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy i czy w ogóle warto ubezpieczać samochód?


Mężczyzna wzywający pomoc przez telefon do wypadku, który odniósł na drodzeUbezpieczenie GAP jest kluczowe przy leasingu z dużą wartością końcową

Dowiedz się, dlaczego nie mając ubezpieczenia GAP, możesz być zmuszony dopłacić do wynajmu długoterminowego lub leasingu z wysokim wykupem w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży pojazdu. Wszystko za sprawą dużego wykupu…


Ikona komentarza na forumKomentuj i czytaj komentarze do tego artykułu na forum: Apel do rządu: program „Mój Elektryk 2.0” wymaga korekt >

Jarosław Król

Autor: Jarosław Król

Jestem autorem tego artykułu. Publikuję na FmLeasing.pl od stycznia 2010 roku oraz jestem odpowiedzialny za wprowadzanie rozwiązań ułatiwających naszym użytkownikom korzystanie z serwisu.

Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Jarosław Król

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej

Portal FmLeasing.pl