Przedsiębiorcy, leasingodawcy i przedstawiciele sektora wynajmu długoterminowego alarmują: wykluczenie firm, niebędących osobami fizycznymi, z programu „Mój Elektryk 2.0” to poważny błąd. Dlaczego? Bo to właśnie przedsiębiorstwa napędzają rozwój elektromobilności w Polsce, odpowiadając za ponad 87% rejestracji nowych aut elektrycznych w 2024 roku, z czego 74% to floty leasingowe i wynajmowane. Bez nich program może zwyczajnie nie zadziałać.
Co może pójść nie tak?
Niewykorzystane fundusze – W poprzedniej edycji firmy leasingowe odpowiadały za 80% wydanych środków. Teraz pieniądze mogą po prostu przepaść.
Mniejsza dostępność aut używanych – Firmy flotowe dostarczają pojazdy na rynek wtórny. Bez dopłat trudniej będzie o tańsze używane elektryki dla klientów indywidualnych.
Brak wsparcia dla samochodów dostawczych (N1) – Kluczowe dla logistyki miejskiej pojazdy zostają na lodzie. Efekt? Więcej spalinówek na drogach.
Zatrzymanie transformacji flot – Przedsiębiorstwa napędzają rynek aut elektrycznych, budują infrastrukturę i wspierają ekologiczną rewolucję.
Co proponuje branża?
Branża leasingowa i przedstawiciele przedsiębiorców apelują o wprowadzenie zmian do projektu Mój Elektryk 2.0, które spowodują:
- Przywrócenie dopłat dla wszystkich firm, niezależnie od formy prawnej.
- Włączenie lekkich pojazdów dostawczych do programu.
- Zrównoważone wsparcie zarówno dla biznesu, jak i konsumentów.
Decyzja o wykluczeniu firm, niebędących osobami fizycznymi, stoi w sprzeczności z celami klimatycznymi Polski i UE. Branża apeluje o dialog i szybkie zmiany, by program „Mój Elektryk 2.0” faktycznie przyspieszył zieloną transformację. Bez firm to się po prostu nie uda.
Jest to wspólne stanowisko Związku Polskiego Leasingu, Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Ogólnopolskiej Federacji Małych i Średnich Firm, które w ramach kończących się 29 listopada 2024 r. konsultacji społecznych zostało przekazane do Pauliny Hennig-Kloskiej, ministry klimatu i środowiska, Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz, ministry funduszy i polityki regionalnej, Krzysztofa Paszyka, ministra rozwoju i technologii oraz Doroty Zawadzkiej-Stępniak, prezeski Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
- Kolejne zdarzenia dotyczące Mój Elektryk 2.0: Leasing samochodów elektrycznych
- Z dnia 29.11.2024: „Mój Elektryk 2.0” bez firm? To nie zadziała!
- Z dnia 20.11.2024: Wynajem i leasing z Mój Elektryk 2.0 od 2025 r.
Wyszukiwarka ofert leasingowych
Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie
Pierwszy leasing - poradnik dla początkujących
Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?
Warunki leasingu samochodów osobowych i dostawczych u polskich leasingodawców - ten rodzaj finansowania oferuje 22 z nich. Informacja o wariantach, procedurach, okresach finansowania, wysokości wymaganego udziału własnego itp.
Megaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu
Wszystkie niezbędne rady dla zamierzających zawrzeć umowę leasingu w jednym miejscu. Zapoznanie i zastosowanie się do nich umożliwi wybór korzystnej i dobrze dobranej oferty i firmy leasingowej, a także pozwoli uniknąć kosztownych błędów.
Ile powinno kosztować ubezpieczenie GAP? Gdzie można je wykupić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy i czy w ogóle warto ubezpieczać samochód?
Ubezpieczenie GAP jest kluczowe przy leasingu z dużą wartością końcową
Dowiedz się, dlaczego nie mając ubezpieczenia GAP, możesz być zmuszony dopłacić do wynajmu długoterminowego lub leasingu z wysokim wykupem w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży pojazdu. Wszystko za sprawą dużego wykupu…
Komentuj i czytaj komentarze do tego artykułu na forum: Bez firm nie pojedziemy na prąd – co nie gra w nowym programie dopłat Mój Elektryk 2.0? >
Autor: Michał Krupiński
Jestem autorem tego artykułu. W branży leasingowej działam od 2000 roku, co – jak łatwo policzyć – daje ponad 20-letnie doświadczenie. Od 2009 jestem wydawcą i współzałożycielem serwisu FmLeasing.pl.
Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Michał Krupiński