Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych
Przód nowego samochodu osobowego stojącego w salonie samochodowym

Wyszukiwarka Leasingu

Otrzymaj tanie i dobre oferty leasingu bezpośrednio od najlepiej ocenianych leasingodawców

Dłonie chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowy

Kalkulator GAP

Lepsze i tańsze Ubezpieczenie GAP. U nas kupujesz GAP fakturowy ze zniżką – sprawdź cenę

Mężczyzna w latekswoych rękawiczkach opisujący stan techniczny używanego białego samochodu

Poleasingowe

Poleasingowe samochody i sprzęt. Aukcje i sprzedaż – wszystko w jednym miejscu

Białe elektryczne Renault podpięte do ładowarki na parkingu

Przedsiębiorcy, leasingodawcy i przedstawiciele sektora wynajmu długoterminowego alarmują: wykluczenie firm, niebędących osobami fizycznymi, z programu „Mój Elektryk 2.0” to poważny błąd. Dlaczego? Bo to właśnie przedsiębiorstwa napędzają rozwój elektromobilności w Polsce, odpowiadając za ponad 87% rejestracji nowych aut elektrycznych w 2024 roku, z czego 74% to floty leasingowe i wynajmowane. Bez nich program może zwyczajnie nie zadziałać.

Co może pójść nie tak?

Niewykorzystane fundusze – W poprzedniej edycji firmy leasingowe odpowiadały za 80% wydanych środków. Teraz pieniądze mogą po prostu przepaść.

Mniejsza dostępność aut używanych – Firmy flotowe dostarczają pojazdy na rynek wtórny. Bez dopłat trudniej będzie o tańsze używane elektryki dla klientów indywidualnych.

Brak wsparcia dla samochodów dostawczych (N1) – Kluczowe dla logistyki miejskiej pojazdy zostają na lodzie. Efekt? Więcej spalinówek na drogach.

Zatrzymanie transformacji flot – Przedsiębiorstwa napędzają rynek aut elektrycznych, budują infrastrukturę i wspierają ekologiczną rewolucję.

Co proponuje branża?

Branża leasingowa i przedstawiciele przedsiębiorców apelują o wprowadzenie zmian do projektu Mój Elektryk 2.0, które spowodują:

  • Przywrócenie dopłat dla wszystkich firm, niezależnie od formy prawnej.
  • Włączenie lekkich pojazdów dostawczych do programu.
  • Zrównoważone wsparcie zarówno dla biznesu, jak i konsumentów.

Decyzja o wykluczeniu firm, niebędących osobami fizycznymi, stoi w sprzeczności z celami klimatycznymi Polski i UE. Branża apeluje o dialog i szybkie zmiany, by program „Mój Elektryk 2.0” faktycznie przyspieszył zieloną transformację. Bez firm to się po prostu nie uda.

Jest to wspólne stanowisko Związku Polskiego Leasingu, Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Ogólnopolskiej Federacji Małych i Średnich Firm, które w ramach kończących się 29 listopada 2024 r. konsultacji społecznych zostało przekazane do Pauliny Hennig-Kloskiej, ministry klimatu i środowiska, Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz, ministry funduszy i polityki regionalnej, Krzysztofa Paszyka, ministra rozwoju i technologii oraz Doroty Zawadzkiej-Stępniak, prezeski Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

  1. Kolejne zdarzenia dotyczące Mój Elektryk 2.0: Leasing samochodów elektrycznych
  2. Z dnia 29.11.2024: „Mój Elektryk 2.0” bez firm? To nie zadziała!
  3. Z dnia 20.11.2024: Wynajem i leasing z Mój Elektryk 2.0 od 2025 r.
5 1 1 1 1 1 5.00 (1)
Samochód osobowy

Wyszukiwarka ofert leasingowych

Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie


Tablica z napisem ABC i książkiPierwszy leasing - poradnik dla początkujących

Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?


Nowy samochód osobowy w fabryceAuto Leasing

Warunki leasingu samochodów osobowych i dostawczych u polskich leasingodawców - ten rodzaj finansowania oferuje 22 z nich. Informacja o wariantach, procedurach, okresach finansowania, wysokości wymaganego udziału własnego itp.


Mężczyzna analizujący dokumenty przed komputeremMegaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu

Wszystkie niezbędne rady dla zamierzających zawrzeć umowę leasingu w jednym miejscu. Zapoznanie i zastosowanie się do nich umożliwi wybór korzystnej i dobrze dobranej oferty i firmy leasingowej, a także pozwoli uniknąć kosztownych błędów.


Dłonie mężczyzny ubranego w garnitur chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowyUbezpieczenie GAP w leasingu

Ile powinno kosztować ubezpieczenie GAP? Gdzie można je wykupić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy i czy w ogóle warto ubezpieczać samochód?


Mężczyzna wzywający pomoc przez telefon do wypadku, który odniósł na drodzeUbezpieczenie GAP jest kluczowe przy leasingu z dużą wartością końcową

Dowiedz się, dlaczego nie mając ubezpieczenia GAP, możesz być zmuszony dopłacić do wynajmu długoterminowego lub leasingu z wysokim wykupem w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży pojazdu. Wszystko za sprawą dużego wykupu…


Michał Krupiński

Autor: Michał Krupiński

Jestem autorem tego artykułu. W branży leasingowej działam od 2000 roku, co – jak łatwo policzyć – daje ponad 20-letnie doświadczenie. Od 2009 jestem wydawcą i współzałożycielem serwisu FmLeasing.pl.

Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Michał Krupiński

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej

Portal FmLeasing.pl