Na świecie, firmy coraz częściej włączają do swoich flot, uchodzące za ekologiczne, samochody hybrydowe i elektryczne. Trend ten trafia także do Polski.
Ekosamochody = ekowizerunek
W Polsce brak jest zachęt - choćby podatkowych - dla użytkowników pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi, bądź hybrydowymi. Mimo, że są to pojazdy emitujące mniej spalin i hałasu.
W przypadku samochodów napędzanych wyłącznie energią elektryczną dodatkowym problemem jest praktycznie zerowa dostępność miejsc, w których można naładować baterie.
Mimo wszystko, niektóre firmy decydują się na dołączenie tego typu samochodów do swojej floty. Utrzymują przy tym, że nie o wizerunek wyłącznie chodzi, ale także o oszczędności - choć ten pierwszy nadal pozostaje kluczowy.
Elektryczny Renault Kangoo i hybrydowe Toyoty Yaris
Tak się złożyło, że w tym samym czasie dwie firmy flotowe poinformowały o udostępnieniu swoim klientom, w ramach wynajmu długoterminowego, ekosamochodów.
ALD Automotive przekazał firmie Nestlé Waters Polska S.A. Oddział Dar Natury pojazd Renault Kangoo Z.E. Ciekawostką jest to, że jest to pierwszy zamówiony w Polsce samochód zasilany w 100 procentach energią elektryczną.
Natomiast LeasePlan Fleet Management wydał pod koniec kwietnia 80 sztuk hybrydowych Toyot Yaris HSD. Użytkującym flotę jest Provident Polska. Jak podkreślają przedstawiciele LeasePlan jest to w tej chwili największy w Polsce kontrakt na wynajem ekologicznych samochodów.
Nie tylko wizerunek
Jak już wspomnieliśmy, w obu przypadkach podkreślane są nie tylko aspekty wizerunkowe. Użytkownicy liczą bowiem na realne oszczędności finansowe związane z eksploatacją ekologicznych pojazdów.
Cieszy także fakt, że są już w Polsce firmy flotowe, które potrafią tak wycenić usługę wynajmu i oszacować wartość rezydualną nietypowych - przecież (jeszcze) - samochodów, że oferta jest opłacalna finansowo dla klientów.
Poradnik leasingowy
Ekosamochody = ekowizerunek
W Polsce brak jest zachęt - choćby podatkowych - dla użytkowników pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi, bądź hybrydowymi. Mimo, że są to pojazdy emitujące mniej spalin i hałasu.
W przypadku samochodów napędzanych wyłącznie energią elektryczną dodatkowym problemem jest praktycznie zerowa dostępność miejsc, w których można naładować baterie.
Mimo wszystko, niektóre firmy decydują się na dołączenie tego typu samochodów do swojej floty. Utrzymują przy tym, że nie o wizerunek wyłącznie chodzi, ale także o oszczędności - choć ten pierwszy nadal pozostaje kluczowy.
Elektryczny Renault Kangoo i hybrydowe Toyoty Yaris
Tak się złożyło, że w tym samym czasie dwie firmy flotowe poinformowały o udostępnieniu swoim klientom, w ramach wynajmu długoterminowego, ekosamochodów.
ALD Automotive przekazał firmie Nestlé Waters Polska S.A. Oddział Dar Natury pojazd Renault Kangoo Z.E. Ciekawostką jest to, że jest to pierwszy zamówiony w Polsce samochód zasilany w 100 procentach energią elektryczną.
Natomiast LeasePlan Fleet Management wydał pod koniec kwietnia 80 sztuk hybrydowych Toyot Yaris HSD. Użytkującym flotę jest Provident Polska. Jak podkreślają przedstawiciele LeasePlan jest to w tej chwili największy w Polsce kontrakt na wynajem ekologicznych samochodów.
Nie tylko wizerunek
Jak już wspomnieliśmy, w obu przypadkach podkreślane są nie tylko aspekty wizerunkowe. Użytkownicy liczą bowiem na realne oszczędności finansowe związane z eksploatacją ekologicznych pojazdów.
Cieszy także fakt, że są już w Polsce firmy flotowe, które potrafią tak wycenić usługę wynajmu i oszacować wartość rezydualną nietypowych - przecież (jeszcze) - samochodów, że oferta jest opłacalna finansowo dla klientów.