Zakończenie działalności + wykup prywatny, a koszty podatkowe.

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Zakończenie działalności + wykup prywatny, a koszty podatkowe.

Re: Zakończenie działalności + wykup prywatny, a koszty podatkowe.

autor: Lui » 6 maja 2019, o 19:03

klima00 pisze:Przeczytałem w artykule fmleasing, że najkorzystniejszy będzie wykup prywatny. I tu pojawia się pierwsze pytanie. (1.) Czy jeśli nie wprowadzę wykupionego auta na stan środków trwałych (bo jeśli dobrze rozumiem na tym polega wykup prywatny) to uniknę konieczności opłacenia podatków VAT, PIT?
Jeśli nie wprowadzisz do działalności i nie będziesz zaliczał do kosztów wydatków eksploatacyjnych to po pół roku możesz sprzedać bez podatków.
klima00 pisze:(4.) Czy w związku z tym, że leasingodawca nie zgodził się na wykup prywatny (płatnikiem musi być moja działalność czyli leasingobiorca) to ostatnią fakturę (dyskonto pozostałych rat) będę mógł wrzuć w koszty w ostatnim miesiącu prowadzenia działalności?
Rozumiem, że masz dostać dwie faktury? Jedną za spłacone wcześniej raty, a drugą za wykup? Jeśli tak, to za spłacone wcześniej raty możesz wrzucić w koszty, a wykup zrobić prywatnie.

Zakończenie działalności + wykup prywatny, a koszty podatkowe.

autor: klima00 » 6 maja 2019, o 16:58

Pomocy!

04.04.2017 r. uruchomiłem jednoosobową działalność, już 3 dni później (07.04.2017) podpisałem umowę leasingową na 3 lata. Wartość pojazdu to ok. 61 000 netto. wpłata własna wyniosła ok. 21 000, wartość końcowa na umowie to 5% wartości początkowej (ok. 3000 zł) Niestety w związku z koniecznością zakończenia działalności planuje wykup auta od leasingodawcy ING Lease po 26 miesiącach. Leasing chciałbym zakończyć z datą 30.06.2019 r. Ten sam dzień, będzie ostatnim dniem prowadzenia przeze mnie działalności gospodarczej (ewentualnie 31.07, jeśli okaże się, że np. faktura za wykup będzie wystawiona dopiero w lipcu).

Potrzebuję podpowiedzi jak najkorzystniej zakończyć leasing w takiej sytuacji, aby zminimalizować koszty podatkowe.

Przeczytałem w artykule fmleasing, że najkorzystniejszy będzie wykup prywatny. I tu pojawia się pierwsze pytanie. (1.) Czy jeśli nie wprowadzę wykupionego auta na stan środków trwałych (bo jeśli dobrze rozumiem na tym polega wykup prywatny) to uniknę konieczności opłacenia podatków VAT, PIT? (2.)Jeśli nie, to w jakim wymiarze podatki będę musiał zapłacić? Z tego co wyczytałem amortyzacja auta tej wartości jest rozłożona na 5 lat. Czy ma to jakieś znaczenie? I ostatnie pytanie. (4.) Czy w związku z tym, że leasingodawca nie zgodził się na wykup prywatny (płatnikiem musi być moja działalność czyli leasingobiorca) to ostatnią fakturę (dyskonto pozostałych rat) będę mógł wrzuć w koszty w ostatnim miesiącu prowadzenia działalności?

Na górę