Szkoda całkowita w leasingu, a 50% VAT
: 29 maja 2018, o 10:42
Dzień dobry,
Mam pytanie o rozliczanie szkody całkowitej w leasingu, ponieważ ciężko coś na ten temat znaleźć.
W tym roku wziąłem leasing na samochód osobowy, na 5 lat.
Jestem płatnikiem VAT i od rat leasingowych odliczam 50% VAT, samochód został ubezpieczony przeze mnie na kwotę netto+50% VAT.
Niestety samochód po kilku miesiącach został skradziony i umowa leasingu wygaśnie, aktualnie czekam na umorzenie.
Kwota, jaką jestem winny leasingowydawcy na ten moment to pozostały do spłaty kapitał w kwocie NETTO + odestki zdyskontowane o WIBOR + dodatki (prawie całość ubezpieczenia GAP).
Moje pytanie jest takie: czy ubezpieczyciel może wypłacić kwotę netto+50% VAT(czyli faktycznie wartość na ubezpieczeniu), czy tylko kwotę netto? Bank tak naprawdę interesuje tylko kwota netto, stąd moje obawy. Jeżeli ubezpieczenie by wypłaciło tylko kwotę netto, to byłbym na tym bardzo mocno stratny. Gdzieś wyczytałem, że w przypadku szkody ubezpieczenie wypłaca tylko kwotę netto, mimo że było ubezpieczone inaczej. Natomiast nie wiem, na ile to prawdziwa informacja.
Poza tym jednym niestety nie znalazłem więcej informacji. Większość tyczy się małych szkód, gdzie ubezpieczyciel wypłaca netto+50% VAT, a ja pokrywam 50% VAT, który sobie odliczam i wychodzę na zero. Natomiast nie znalazłem informacji na temat szkody całkowitej.
Bardzo proszę o pomoc kogoś obeznanego w temacie, jak to wygląda w praktyce?
Z góry dziękuję!
Mam pytanie o rozliczanie szkody całkowitej w leasingu, ponieważ ciężko coś na ten temat znaleźć.
W tym roku wziąłem leasing na samochód osobowy, na 5 lat.
Jestem płatnikiem VAT i od rat leasingowych odliczam 50% VAT, samochód został ubezpieczony przeze mnie na kwotę netto+50% VAT.
Niestety samochód po kilku miesiącach został skradziony i umowa leasingu wygaśnie, aktualnie czekam na umorzenie.
Kwota, jaką jestem winny leasingowydawcy na ten moment to pozostały do spłaty kapitał w kwocie NETTO + odestki zdyskontowane o WIBOR + dodatki (prawie całość ubezpieczenia GAP).
Moje pytanie jest takie: czy ubezpieczyciel może wypłacić kwotę netto+50% VAT(czyli faktycznie wartość na ubezpieczeniu), czy tylko kwotę netto? Bank tak naprawdę interesuje tylko kwota netto, stąd moje obawy. Jeżeli ubezpieczenie by wypłaciło tylko kwotę netto, to byłbym na tym bardzo mocno stratny. Gdzieś wyczytałem, że w przypadku szkody ubezpieczenie wypłaca tylko kwotę netto, mimo że było ubezpieczone inaczej. Natomiast nie wiem, na ile to prawdziwa informacja.
Poza tym jednym niestety nie znalazłem więcej informacji. Większość tyczy się małych szkód, gdzie ubezpieczyciel wypłaca netto+50% VAT, a ja pokrywam 50% VAT, który sobie odliczam i wychodzę na zero. Natomiast nie znalazłem informacji na temat szkody całkowitej.
Bardzo proszę o pomoc kogoś obeznanego w temacie, jak to wygląda w praktyce?
Z góry dziękuję!