kazo pisze: ↑22 lis 2024, o 10:33
Jarosław Król pisze: ↑19 lis 2024, o 13:45
Cześć,
Podstawowe pytanie - czy zamierzasz wykupić samochód na koniec, czy będziesz go zwracał? Ile wynosi wykup? Czy jest zbliżony do spodziewanej wartości rynkowej na koniec umowy, czy raczej niższy?
Cześć,
Zamierzam wykupić. Wykup jest dość wysoki i wynosi 58% po 3 latach
No wysoki - w zasadzie zbliżony do oczekiwanej wartości rynkowej. Pytałeś o wady i zagrożenia...
Jeśli chodzi o zagrożenia, to przede wszystkim trzeba mieć wolną gotówkę na dość wysoki wykup. Choć czasami można jeszcze wydłużyć umowę leasingu i rozłożyć wykup na kolejne raty, ale nie każdy leasingodawca się na to zgadza. Jeśli się nie zgodzi, to pozostaje przerzucenie do innego leasingu tak, jak jest to opisane tutaj:
Pozyskanie środków na wykup pojazdu z innego leasingu
Kończysz wynajem długoterminowy lub leasing z dużą wartością rezydualną (końcową) i brakuje Ci środków na tak wysoki wykup? Zobacz, jak przy pomocy leasingu zwrotnego:
- pozyskasz środki na wykup pojazdu od dotychczasowego leasingodawcy
- będziesz nadal spłacał leasing mając koszty podatkowe, nawet przez 5 kolejnych lat
Żródło: FmLeasing.pl
Leasing Zwrotny
Jeśli chodzi o wady, to są głównie podatkowe. Jeśli nie wrzucisz faktury wykupowej do firmy, to nie masz kosztów, więc trochę zmarnowane pieniądze, bo jednak sporo trzeba będzie zapłacić. Z kolei, jeśli wrzucisz, to musisz amortyzować aż przez kolejne 5 lat, bo po zmianie przepisów taki samochód po wykupie nie może być traktowany jako używany, czyli nie daje się skorzystać z niższej amortyzacji. Z kolei skorzystanie z wykupu prywatnego w połączeniu z darowizną, żeby uniknąć opodatkowania przy sprzedaży tego samochodu też jest trochę bez sensu przy wysokim wykupie.
Nie wiem, czy jasno to wszystko napisałem. Jak coś, to pytaj - postaram się wyjaśnić.