Brak odbioru sprzętu

Sprawy związane z przebiegiem umowy, użytkowaniem przedmiotu, cesją, zakończeniem, wykupem, windykacją itp.
Awatar użytkownika
michal1972
Posty: 4
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:53

Brak odbioru sprzętu

Postautor: michal1972 » 5 wrz 2018, o 17:04

Mam pytanie - podpisaliśmy umowę leasingową na sprzęt do klubu fitness. Sprzęt dotarł ale nie w tym kolorze, uszkodzone boki (rozerwane), podczas pracy wydawany jest dźwięk jakby coś w środku o coś uderzało (nie jest to dźwięk jednostajny). Co za tym idzie nie podpisaliśmy protokołu zdawczo-odbiorczego.
Środki za sprzęt leasingodawca wysłał do firmy która sprzedała ten sprzęt.
Firma upiera się że wymieni nam na prawidłowy kolor i że dźwięk tego urządzenia jest normalnym jego dźwiękiem. (mamy już dwa podobne urzadzenia z tej firmy, starsze i nie wydają żadnych głośnych dźwięków)
Czy możemy odstąpić od umowy leasingu?
Jakie są możliwości prawne



Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 850
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: Jarosław Król » 5 wrz 2018, o 18:06

michal1972 pisze:Czy możemy odstąpić od umowy leasingu?

Nie możecie odstąpić od umowy leasingu, za to możecie zwrócić się do leasingodawcy, żeby odstąpił od umowy sprzedaży ze zbywcą. Jeśli zbywca zwróci pieniądze, to umowa zostanie rozliczona. Zasady rozliczenia podane są w OWUL bo każda firma może mieć je trochę inne, ale od razu uprzedzę, że nie odbędzie się to "bezkosztowo".

Tu jest poradnik na ten temat: Leasingobiorca ponosi konsekwencje wyboru przedmiotu leasingu

Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem jednak będzie takie, żeby dostawca faktycznie wymienił sprzęt na wolny od wad - tym bardziej jeśli się na to zgadza, to będzie to raczej najlepsze wyjście.


Awatar użytkownika
michal1972
Posty: 4
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:53

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: michal1972 » 5 wrz 2018, o 19:43

Dziękuję za odpowiedź
Tylko jeżeli dokonają wymiany a okaże się że ten sprzęt już tak ma, czyli wydaje dziwne odgłosy podczas pracy, co wtedy?


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 850
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: Jarosław Król » 5 wrz 2018, o 21:59

michal1972 pisze:Dziękuję za odpowiedź
Tylko jeżeli dokonają wymiany a okaże się że ten sprzęt już tak ma, czyli wydaje dziwne odgłosy podczas pracy, co wtedy?

A nie ma możliwości sprawdzenia tego u nich na innym urządzeniu? Albo u kogoś, kto je posiada, czy rzeczywiście Ten Typ Tak Ma?


Awatar użytkownika
michal1972
Posty: 4
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:53

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: michal1972 » 6 wrz 2018, o 20:54

A może inaczej. Czy zmiana konstrukcji, parametrów sprzętu (chcą jedną część z tej maszyny zastąpić inną z innej droższej) jest dopuszczalne, przecież to będzie już hybryda zupełnie inny produkt


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 850
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: Jarosław Król » 6 wrz 2018, o 21:50

michal1972 pisze:A może inaczej. Czy zmiana konstrukcji, parametrów sprzętu (chcą jedną część z tej maszyny zastąpić inną z innej droższej) jest dopuszczalne, przecież to będzie już hybryda zupełnie inny produkt

Takie rzeczy można zmieniać aneksami itd.
Ale ja nie do końca chyba rozumiem. Ty chcesz mieć dobrze działający sprzęt, czy raczej szukasz sposobu, żeby odstąpić od umowy?


Awatar użytkownika
michal1972
Posty: 4
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:53

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: michal1972 » 11 wrz 2018, o 09:44

Chcemy mieć dobrze działający sprzęt taku który sprosta obciążeniu na siłowni.
Temat został rozwiązany - okazało się że producent wprowadza na rynek droższy model z funkcjami które ma ten tańszy.
Będzie anulowanie obecnej umowy leasingu i zawieramy nową.
Wszyscy są zadowoleni.
Dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 850
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Brak odbioru sprzętu

Postautor: Jarosław Król » 11 wrz 2018, o 10:49

No to super - oby nowy sprzęt się dobrze spisywał :)




Wróć do „Mam leasing...”