Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Kwestie podatkowe dotyczące leasingu i wynajmu długoterminowego
Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 953
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 28 sty 2019, o 09:23

Peyyo pisze:W tabelach zawartych w artykule, przedstawiających przykłady odliczeń przy zakupie w leasingu pojazdów osobowych o wartości powyżej 150.000 PLN suma rat i wpłat własnej (2.733 PLN x 47 rat + 30.000 PLN) daje sumę 158.451 PLN, czyli przekraczająca limit 150.000 PLN. Czy nie warto wspomnieć, że ta nadwyżka (8.451 PLN) niestety nie zaliczy się do kosztów, podobnie wykup gdyż będzie już powyżej limitu 150.000 PLN.

Przecież to zupełnie nie tak. Jaka nadwyżka nie zaliczy się do kosztów? Liczy się proporcjonalnie każdą ratę, a wykup jest podatkowo odrębną transakcją, więc to już w ogóle bzdura.

W artykule jest wszystko opisane jak to się liczy, więc nie będę się powtarzał.

Peyyo pisze:..no i nie mamy także informacji, czy proporcja jaka dotyczy opłaty wstępnej i rat leasingowych pojazdów samochodowych o wartości przekraczającej 150.000 PLN dotyczy tylko leasingu czy także zakupu w kredycie. Będę wdzięczny za rozwiniecie tego tematu.

Jeśli proporcja dotyczy tylko leasingu to kredyt samochodowy jako narzędzie zakupu pojazdu do firmy może zostać przywrócony do łask po kilkuletnim niebycie ;)

Kredyt to inaczej zakup, tylko, że na kredyt. ;)
Więc tak samo limit 150 tys. zł



Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
Peyyo

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Peyyo » 28 sty 2019, o 22:59

Przepraszam, może mało precyzyjnie zadałem pytanie.

W artykule mamy 4 tabelki: Przykład 1, Przykład 2, Przykład 3 i Przykład 4. Tylko w tabeli Przykład 1 mamy 'KOSZT PODATKOWY' zaznaczony na zielono. W pozostałych tabelach jest on na czerwono. Rozumiem o co chodzi, mianowicie o ograniczenie w tych przypadkach możliwych dotychczas, tj. do końca 2018 r. odliczeń kosztów od przychodu.

Niemniej jednak w tym zielonym polu w Przykład 1 i w czerwonych polach Przykład 2, 3 i 4 mamy podane koszty podatkowe (rozumiem, że kwalifikujące się do odliczenia):
- czynsz inicjalny 30.000 PLN
- 47 miesięcy po 2.733 PLN.

Suma powyższego daje: 47 x 2.733 PLN = 128.451 PLN, dodajemy do tego czynsz inicjalny 30.000 PLN, co daje w SUMIE: 158.451 PLN

Jeśli 158.451 PLN jest nazwane KOSZTAMI PODATKOWYMI to według mnie coś jednak nie gra, bo limit tych kosztów wynosi 150.000 PLN.

Będę wdzięczny za sprawdzenie obliczeń. A może przy osiągnięciu limitu 150.000 PLN pozostałych 8.451 PLN już nie kwalifikujemy do kosztów?

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 953
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 29 sty 2019, o 09:48

Peyyo pisze:Suma powyższego daje: 47 x 2.733 PLN = 128.451 PLN, dodajemy do tego czynsz inicjalny 30.000 PLN, co daje w SUMIE: 158.451 PLN

Jeśli 158.451 PLN jest nazwane KOSZTAMI PODATKOWYMI to według mnie coś jednak nie gra, bo limit tych kosztów wynosi 150.000 PLN.

Będę wdzięczny za sprawdzenie obliczeń. A może przy osiągnięciu limitu 150.000 PLN pozostałych 8.451 PLN już nie kwalifikujemy do kosztów?


Nieprawidłowo interpretujesz wprowadzone rozwiązanie.
Nie chodzi o to, że można zaliczyć maksymalnie 150 tys. zł, tylko chodzi o to, że musisz ustalić proporcję - są przecież jeszcze odsetki, które także można zaliczyć w koszty w takiej samej proporcji - więc sumarycznie wychodzi więcej niż 150 tys. zł.


Awatar użytkownika
sandman85
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:10

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: sandman85 » 30 sty 2019, o 21:26

Witam wszystkich,

Mam pytania, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a nie chciałbym opierać się na domysłach.

Mój przypadek:
Długość leasingu: 4 lata
Wartość auta: 133 300 zł brutto
Ubezpieczenie AC/OC na pierwszy rok: 5000 zł brutto
GAP: 2530 zł brutto

Auto będzie użytkowane/rozliczane w trybie mieszanym.

Pytania:
1. Rozumiem, że 50% VAT odliczam?
2. Czy KUP z wpłaty początkowej (20%) oraz rat leasingowych jest 100% czy 75%? (nie ma w racie serwisu auta/ubezpieczeń)
3. W artykule jest, że KUP dla OC będzie 100%. Czy to jest prawidłowe w tym przypadku?
4. W artykule jest, że KUP dla AC i GAP będzie 75%. Czy to jest prawidłowe w tym przypadku?
5. Jeśli w kolejnych latach kupuję ubezpieczenie to KUP rozliczam tak samo OC i AC (100% / 75%)?
6. Zagwostka totalna dla mnie: jeśli w 4-tym roku przy kupnie OC i AC wartość auta + wszytkich ubezpieczeń przekroczy 150K brutto, to czy raty mam roliczać inaczej w KUP?


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 953
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 30 sty 2019, o 21:49

sandman85 pisze:1. Rozumiem, że 50% VAT odliczam?

Od leasingu tak.

sandman85 pisze:2. Czy KUP z wpłaty początkowej (20%) oraz rat leasingowych jest 100% czy 75%? (nie ma w racie serwisu auta/ubezpieczeń)

100%

sandman85 pisze:3. W artykule jest, że KUP dla OC będzie 100%. Czy to jest prawidłowe w tym przypadku?

Tak

sandman85 pisze:4. W artykule jest, że KUP dla AC i GAP będzie 75%. Czy to jest prawidłowe w tym przypadku?

Nie ma nic takiego w artykule, coś źle zrozumiałeś. KUP za ubezpieczenie liczy się od wartości auta - jeśli auto jest poniżej 150 tys. zł, jak w Twoim przypadku, to cała składka idzie w KUP.

sandman85 pisze:5. Jeśli w kolejnych latach kupuję ubezpieczenie to KUP rozliczam tak samo OC i AC (100% / 75%)?

Jak powyżej - jeśli wartość na polisie jest poniżej 150 tys. zł, to całość składki idzie w KUP.

sandman85 pisze:6. Zagwostka totalna dla mnie: jeśli w 4-tym roku przy kupnie OC i AC wartość auta + wszytkich ubezpieczeń przekroczy 150K brutto, to czy raty mam roliczać inaczej w KUP?

Liczy się wartość na polisie - to się nie sumuje z odliczonymi ratami leasingu.




Awatar użytkownika
sandman85
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:10

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: sandman85 » 31 sty 2019, o 12:04

Jarosław Król pisze:
sandman85 pisze:2. Czy KUP z wpłaty początkowej (20%) oraz rat leasingowych jest 100% czy 75%? (nie ma w racie serwisu auta/ubezpieczeń)

100%


Dodatkowe pytanie: czy to także tyczy się umów zawartych już w 2019?


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 953
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 31 sty 2019, o 13:42

sandman85 pisze:
Jarosław Król pisze:
sandman85 pisze:2. Czy KUP z wpłaty początkowej (20%) oraz rat leasingowych jest 100% czy 75%? (nie ma w racie serwisu auta/ubezpieczeń)

100%


Dodatkowe pytanie: czy to także tyczy się umów zawartych już w 2019?

Tak




Wróć do „Sprawy podatkowe”