Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
Spayker
PRO
Posty: 557
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 17:54

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Spayker »

Ponieważ mówimy o samochodzie droższym niż 150 tys. zł, to - zakładając, że przepisy wejdą w życie - kupujesz auto za 600 tys. zł (okres amortyzacji wynosi 5 lat liniowo). Przez trzy lata zamortyzujesz 360 tys. zł, ale kosztem podatkowym będzie 90 000 zł, bo tyle wynosi stosunek limitu do ceny (150 tys./600 tys. zł).
W momencie sprzedaży kosztem uzyskania przychodu jest niezamortyzowana część, czyli 240 tys. zł (cena 600 tys. - minus zamortyzowane 360 tys. zł)


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
sluggish
Posty: 3
Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:40

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: sluggish »

Doprecyzuję - moje pytanie dotyczyło leasingu trwającego 36 miesięcy, z 1% wykupem.

Awatar użytkownika
Spayker
PRO
Posty: 557
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 17:54

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Spayker »

sluggish pisze:Doprecyzuję - moje pytanie dotyczyło leasingu trwającego 36 miesięcy, z 1% wykupem.
A no to lipa. Pozostaje wykup prywatny i sprzedaż bez podatku po pół roku.

Awatar użytkownika
palacz

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: palacz »

Spayker pisze:
sluggish pisze:Doprecyzuję - moje pytanie dotyczyło leasingu trwającego 36 miesięcy, z 1% wykupem.
A no to lipa. Pozostaje wykup prywatny i sprzedaż bez podatku po pół roku.
albo lepiej ustalić wykup tak żeby wynosił 150 tys pln

Awatar użytkownika
austi

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: austi »

Zastanawia mnie jak to będzie wyglądać z wysokim wykupem, przecież przy takiej spłacie wchodzi w ruch nowa umowa i powinno się dać "rozbić" cenę auta która jest większa niż 150tys

Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1235
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Jarosław Król »

Ministerstwo Finansów potwierdza, że umowa zawarta w 2018 roku z datą odbioru samochodu w 2019 będzie objęta dotychczasowymi regulacjami. Więcej...

Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1235
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Jarosław Król »

austi pisze:Zastanawia mnie jak to będzie wyglądać z wysokim wykupem, przecież przy takiej spłacie wchodzi w ruch nowa umowa i powinno się dać "rozbić" cenę auta która jest większa niż 150tys
Co masz na myśli przez rozbicie?

Raty leasingu można zaliczać w koszty proporcjonalnie do limitu 150 tys. każdą, więc liczy się cena samochodu i tu rozbicie nic nie da.

Awatar użytkownika
austi

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: austi »

Jarosław Król pisze:
austi pisze:Zastanawia mnie jak to będzie wyglądać z wysokim wykupem, przecież przy takiej spłacie wchodzi w ruch nowa umowa i powinno się dać "rozbić" cenę auta która jest większa niż 150tys
Co masz na myśli przez rozbicie?

Raty leasingu można zaliczać w koszty proporcjonalnie do limitu 150 tys. każdą, więc liczy się cena samochodu i tu rozbicie nic nie da.
Chodzi mi o to że biorąc auto za 200k w leasing np. na 3lata z dużym wykupem (powiedzmy 40%) to najpierw podpisuję umowę i spłacam w tym wypadku 120k, a następnie umowa wykupu czyli 80k które znów mieści się w limicie, teoretycznie jest to odrębna umowa i w ten sposób powinno się dać obejść te zmiany przy autach do ok 200k.
Może się mylę, nie jestem ekspertem w tych kwestiach, ale wydaje mi się że tak to powinno działać, a wszelkie klauzule zabraniające czegoś takiego nie powinny mieć miejsca.

Awatar użytkownika
Spayker
PRO
Posty: 557
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 17:54

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Spayker »

austi pisze:
Jarosław Król pisze:
austi pisze:Zastanawia mnie jak to będzie wyglądać z wysokim wykupem, przecież przy takiej spłacie wchodzi w ruch nowa umowa i powinno się dać "rozbić" cenę auta która jest większa niż 150tys
Co masz na myśli przez rozbicie?

Raty leasingu można zaliczać w koszty proporcjonalnie do limitu 150 tys. każdą, więc liczy się cena samochodu i tu rozbicie nic nie da.
Chodzi mi o to że biorąc auto za 200k w leasing np. na 3lata z dużym wykupem (powiedzmy 40%) to najpierw podpisuję umowę i spłacam w tym wypadku 120k, a następnie umowa wykupu czyli 80k które znów mieści się w limicie, teoretycznie jest to odrębna umowa i w ten sposób powinno się dać obejść te zmiany przy autach do ok 200k.
Może się mylę, nie jestem ekspertem w tych kwestiach, ale wydaje mi się że tak to powinno działać, a wszelkie klauzule zabraniające czegoś takiego nie powinny mieć miejsca.
Jest to opisane dokładnie w artykule głównym i kilka razy wyjaśniane w tym wątku, że liczy się CENA samochodu w umowie leasingu/najmu i jej stosunek do limitu 150 tys. zł. Jeśli bierzesz w leasing samochód wart 200 tys. zł, to czynsz inicjalny i raty zaliczasz koszty w 75%, bo tyle wynosi stosunek 150/200. Nie ma znaczenia czy wykup wynosi 1% czy 50%.

Dopiero sam wykup jeśli jest poniżej 150 tys. zł może amortyzować bez oglądania się na limit

Awatar użytkownika
austi

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: austi »

Spayker pisze:Jest to opisane dokładnie w artykule głównym i kilka razy wyjaśniane w tym wątku, że liczy się CENA samochodu w umowie leasingu/najmu i jej stosunek do limitu 150 tys. zł. Jeśli bierzesz w leasing samochód wart 200 tys. zł, to czynsz inicjalny i raty zaliczasz koszty w 75%, bo tyle wynosi stosunek 150/200. Nie ma znaczenia czy wykup wynosi 1% czy 50%.

Dopiero sam wykup jeśli jest poniżej 150 tys. zł może amortyzować bez oglądania się na limit
Dziękuję za wyjaśnienie, w takim razie jednak opłaca się brać jak największy wykup (o ile mieści się w limicie).


ODPOWIEDZ