Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
Mmarti

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Mmarti »

Teraz jest tak, ze mam 2 samochody, jeden calkowicie prywatny, robie nim 20 tys. km rocznie, drugi calkiem sluzbowy, wrzucony do ewidencji, ktorym robie jakies 3 tys. km rocznie (tylko jazda po miescie).
Czy w mysl nowej ustawy bede mogl robic autem firmowym 23 tys. km rocznie (prywatne sprzedam) i wrzucac 75% wydatkow eksploatacyjnych w koszty i nikt z US nie bedzie mnie pytal gdzie i po co tym autem tyle jezdze (w ok. 90% bedzie uzytkowane prywatnie)?


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej




Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1192
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Lui »

Mmarti pisze:Czy w mysl nowej ustawy bede mogl robic autem firmowym 23 tys. km rocznie (prywatne sprzedam) i wrzucac 75% wydatkow eksploatacyjnych w koszty i nikt z US nie bedzie mnie pytal gdzie i po co tym autem tyle jezdze (w ok. 90% bedzie uzytkowane prywatnie)?
Regulujący tę sprawę artykuł brzmi:
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów 25% poniesionych wydatków (...) z tytułu kosztów używania samochodu osobowego (...) na potrzeby prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej – jeżeli samochód osobowy jest wykorzystywany również do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podatnika;
Jako częste uzasadnienie wprowadzenia tego artykułu podawane jest uproszczenie czyli, żeby podatnicy nie musieli martwić się o ustalenie dokładnej proporcji, ile auto użytkują prywatnie, a ile na potrzeby działalności.

Z tego wychodzi prosty wniosek, że niezależnie od tego ile przejedziemy km na potrzeby działalności, a ile prywatnie i tak możemy zaliczyć w koszty 75% i nikt nie powinien w nic wnikać.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
skaven

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: skaven »

Ustawa uchwalona. Teraz w zasadzie pozostaje tylko pytanie czy można podpisać UL w 2018, a auto odebrać w 2019 i rozliczać to auto na starych zasadach. Jeśli tak to jaki jest maksymalny termin, po którym należy odebrać samochód w 2019.

Awatar użytkownika
konkret_gce
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2018, o 15:17

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: konkret_gce »

Takie pytanie - powiedzmy że chciałbym kupić samochód za gotówkę w styczniu 2019.

Czy dobrze to liczę?

Cena auta ~ 190 tys brutto (154472 netto + 35528 VAT)
154472 + 50% x 35528 = 172236zł
150000 / 172236 = 87,1%

Czyli będę mógł odliczyć:
- VAT w wysokości 50% ? 17764zł
- rocznie wrzucić w koszty 154472/5 x 0,871 = 26909zł?

Mogę tez kupić ten samochód już w 2018, mogę także w leasingu. Czy wtedy w któreś z opcji będzie mis się to bardziej opłacało pod względem podatkowym (zakładając że dochód jest na odpowiednio wysokim poziomie) niż za gotówkę w 2019 ?

Awatar użytkownika
Spayker
PRO
Posty: 557
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 17:54

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Spayker »

skaven pisze:Ustawa uchwalona. Teraz w zasadzie pozostaje tylko pytanie czy można podpisać UL w 2018, a auto odebrać w 2019 i rozliczać to auto na starych zasadach. Jeśli tak to jaki jest maksymalny termin, po którym należy odebrać samochód w 2019.
Można podpisać w 2018 z odbiorem na 2019 zostając na starych zasadach. Nie ma żadnego terminu do kiedy ma być odbiór

Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1192
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Lui »

konkret_gce pisze:Cena auta ~ 190 tys brutto (154472 netto + 35528 VAT)
154472 + 50% x 35528 = 172236zł
150000 / 172236 = 87,1%
Tu się zgadza
konkret_gce pisze:Czyli będę mógł odliczyć:
- VAT w wysokości 50% ? 17764zł
Tu się zgadza
konkret_gce pisze:- rocznie wrzucić w koszty 154472/5 x 0,871 = 26909zł?
Tu się nie zgadza, bo amortyzujesz cenę netto + 50% nieodliczonego VAT, czyli:
- 172236/5 * 0,871 = 30004
konkret_gce pisze:Mogę tez kupić ten samochód już w 2018, mogę także w leasingu. Czy wtedy w któreś z opcji będzie mis się to bardziej opłacało pod względem podatkowym (zakładając że dochód jest na odpowiednio wysokim poziomie) niż za gotówkę w 2019 ?
Tu trzeba rozkminić co się opłaca w dłuższej perspektywie, bo na koniec po leasingu możesz wykupić prywatnie i po pół roku sprzedać bez podatku, ale to już indywidualny temat.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
MartaS

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: MartaS »

Chcialabym sie zapytac czy wiadomo czy pracodawca w zwiazku ze zmianami bedzie mogl czesc tych kosztow przeniesc na pracownika gdy auto sluzbowe jest wykorzystywane do celow prywatnych. Czy pracodawca moze potracic z wynagrodzenia, kosztow za jazdy prywatne, obliczonej jako iloczyn stawki za 1 km I miesiecznego limitu przebiegu (do tej pory nie ustalanego)? Bede wdzieczna za pomoc

Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1192
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Lui »

MartaS pisze:Chcialabym sie zapytac czy wiadomo czy pracodawca w zwiazku ze zmianami bedzie mogl czesc tych kosztow przeniesc na pracownika gdy auto sluzbowe jest wykorzystywane do celow prywatnych. Czy pracodawca moze potracic z wynagrodzenia, kosztow za jazdy prywatne, obliczonej jako iloczyn stawki za 1 km I miesiecznego limitu przebiegu (do tej pory nie ustalanego)? Bede wdzieczna za pomoc
Ta ustawa nie reguluje takich relacji.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
bsx

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: bsx »

Sytuacja ma się tak samo z amortyzacja auta kupionego za gotówkę w 2019 np za 80 czy 160 tys? Amortyzujemy 75% wartosci czy 100% czy ta ustawa obejmuje tylko leasing i najem?


ODPOWIEDZ