Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
Anna_anna
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2018, o 22:54

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Anna_anna »

Dzień dobry , a co w przypadku kiedy finansuje pojazd w innej walucie . W umówie jest podana cena w PLNi EUR( kurs z dnia pisania umowy ) finansowanie jest w EUR , leasingodawca przeliczy wartość przedmiotu w dniu aktywacji umowy czyli w 2019. Dostawca wystawia fakturę w PLN , jedyne co się zmienia to harmonogram ostateczny ale jednak zmiana nastąpi czy to będzie powód do zastosowania nowych ,, zasad,,


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1235
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Jarosław Król »

To nie będzie zmiana umowy, więc nie powinno być problemu, ale wiesz - obecnie to są tylko przypuszczenia.

Awatar użytkownika
Wojciech83

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Wojciech83 »

Leasing na 3 lata na "starych zasadach" z wysokim wykupem 30%.

Gdybym jednak zdecydował się po 3 latach spłacać te pozostałe 30% w ratach to czy tracę pełne odliczenia tylko z tych pozostałych 30% czy może z całej ceny auta?

Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1235
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Jarosław Król »

Wojciech83 pisze:Leasing na 3 lata na "starych zasadach" z wysokim wykupem 30%.

Gdybym jednak zdecydował się po 3 latach spłacać te pozostałe 30% w ratach to czy tracę pełne odliczenia tylko z tych pozostałych 30% czy może z całej ceny auta?
Tylko z tych pozostałych. To co zostało zaliczone w koszty do momentu zmiany umowy pozostaje w kosztach na starych zasadach. Nie trzeba robić korekty.

Awatar użytkownika
...

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: ... »

Michał Krupiński pisze:
Kinga123 pisze:Co z leasingami zawartymi do końca roku z wliczonym serwisem w ratę? Czy przez cały leasing będzie można rozliczać cała ratę w koszty(po strych zasadach) czy od nowego roku z części serwisowej raty będzie można rozliczyć tylko 75%?
Niestety od nowego roku serwisowa część raty "przechodzi" na 75% także dla umów zawartych przed 2019 r.

Aczkolwiek jest interpretacja - po części potwierdzona w Ministerstwie Finansów - że w przypadku, kiedy finansujący nie jest w stanie rozdzielić raty na część finansową i usługową (np.: nie pozwala mu na to system informatyczny itd.), to cała rata nadal może iść w koszty całości.

Ale przy ewentualnym sporze to już sąd zapewne będzie rozstrzygał, czy leasingobiorca był w stanie (lub nie) ustalić w jaki sposób jest podzielona rata itd. Więc temat dość ryzykowny.
Wg. Art. 8 Ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw
Art. 8. 1. Do umów leasingu, najmu, dzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze dotyczących samochodu
osobowego zawartych przed dniem 1 stycznia 2019 r. stosuje się przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu
dotychczasowym.
Czy zatem nie jest tak, że ratę serwisową można rozliczyć w 100% skoro jest ona składnikiem umowy leasingu zawartej przed 2019 roku?

Awatar użytkownika
Michał Krupiński
PRO
Posty: 2030
Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Michał Krupiński »

... pisze:Czy zatem nie jest tak, że ratę serwisową można rozliczyć w 100% skoro jest ona składnikiem umowy leasingu zawartej przed 2019 roku?
To kwestia interpretacji, którą rozstrzygnie pewnie dopiero orzecznictwo sądowe.

Literalnie interpretując przepisy można faktycznie próbować bronić stanowiska, że umowy zawarte przed 2019 rokiem powinny być rozliczane na starych zasadach niezależnie od tego co jest składową raty.

Na razie jednak MinFin stoi na stanowisku, że przepisy przejściowe dotyczą tylko finansowej części raty leasingu/najmu, a część serwisowa powinna być taktowana jako koszt eksploatacyjny, czyli od 1 stycznia 2019 jest to koszt w 75% - o ile auto jest użytkowane także prywatnie.
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
KatarzynaSz

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: KatarzynaSz »

Proszę o odpowiedź co z 50% nieodliczonego VATu? Jeśli np paliwo kosztowało 123 zł to odliczam 11,50 VATu, a w koszty podatkowe wliczam 75% z kwoty 111,50 (=83,63) czy w koszty 75zł plus 11,50 z tytułu nieodliczonego VATu (=86,50) ? Według mnie raczej ta pierwsza, mniej korzystna opcja bo przecież nievatowcy mogą wrzucić w koszty 75% kwoty brutto.

Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1235
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Jarosław Król »

KatarzynaSz pisze:Według mnie raczej ta pierwsza, mniej korzystna opcja bo przecież nievatowcy mogą wrzucić w koszty 75% kwoty brutto.
Zgadza się - niestety masz rację. Odliczasz 50% VAT, a w koszty idzie 75% kwoty netto + nieodliczonej połowy VAT.

Awatar użytkownika
Peyyo

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Peyyo »

W tabelach zawartych w artykule, przedstawiających przykłady odliczeń przy zakupie w leasingu pojazdów osobowych o wartości powyżej 150.000 PLN suma rat i wpłat własnej (2.733 PLN x 47 rat + 30.000 PLN) daje sumę 158.451 PLN, czyli przekraczająca limit 150.000 PLN. Czy nie warto wspomnieć, że ta nadwyżka (8.451 PLN) niestety nie zaliczy się do kosztów, podobnie wykup gdyż będzie już powyżej limitu 150.000 PLN.

Awatar użytkownika
Peyyo

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Post autor: Peyyo »

..no i nie mamy także informacji, czy proporcja jaka dotyczy opłaty wstępnej i rat leasingowych pojazdów samochodowych o wartości przekraczającej 150.000 PLN dotyczy tylko leasingu czy także zakupu w kredycie. Będę wdzięczny za rozwiniecie tego tematu.

Jeśli proporcja dotyczy tylko leasingu to kredyt samochodowy jako narzędzie zakupu pojazdu do firmy może zostać przywrócony do łask po kilkuletnim niebycie ;)


ODPOWIEDZ