Strona 7 z 25

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 13 wrz 2018, o 18:14
autor: Lui
Kosztem w momencie sprzedaży jest niezamortyzowana część, czyli także ta, która nie załapała się do każdego odpisu ze względu na limit.

Tak jak jest zresztą obecnie przy limicie 20 tys euro

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 14 wrz 2018, o 13:53
autor: Malwina
Nie rozumiem. Czyli jeśli wezmę samochód o wartości do 150 tys zł w leasing operacyjny do użytku mieszanego to będę odliczać VAT jak dotychczas tj. 50%, a ratę netto w całości w koszt, czy rata netto też tylko w 50 % od 2019 roku?

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 14 wrz 2018, o 14:44
autor: Jarosław Król
Malwina pisze:Nie rozumiem. Czyli jeśli wezmę samochód o wartości do 150 tys zł w leasing operacyjny do użytku mieszanego to będę odliczać VAT jak dotychczas tj. 50%, a ratę netto w całości w koszt, czy rata netto też tylko w 50 % od 2019 roku?
Dla samochodów o wartości do 150 tys. ma się nic nie zmienić jeśli chodzi o leasing. Odliczasz 50% VAT, a rata netto + nieodliczony VAT ma być kosztem uzyskania przychodu w całości, także po 2019 roku.

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 14 wrz 2018, o 19:33
autor: Tomcio
Lui pisze:Kosztem w momencie sprzedaży jest niezamortyzowana część, czyli także ta, która nie załapała się do każdego odpisu ze względu na limit.

Tak jak jest zresztą obecnie przy limicie 20 tys euro
Kiedyś ta cześć odpisu, która nie załapała się w koszt, w momencie sprzedaży „przepadała”(stan na koniec 2012r).

Jezeli teraz (2019) kupię auto za 300k i w zamortyzuje je do limitu 150 zł, wliczając w koszta tylko 50% (również użytek prywatny), to czy sprzedając po 5 latach amortyzacji (30 miesiącach w przypadku używanego) będę mógł niezamortyzowana cześć (150k) wliczyć w koszty?
Jeśli tak to auto o wartości powyżej 150k lepiej kupić na kredyt niż brać leasing.
Jakby tak było to bez tragedii.

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 14 wrz 2018, o 21:05
autor: Tomcio
Tomcio pisze:
Lui pisze:Kosztem w momencie sprzedaży jest niezamortyzowana część, czyli także ta, która nie załapała się do każdego odpisu ze względu na limit.

Tak jak jest zresztą obecnie przy limicie 20 tys euro
Kiedyś ta cześć odpisu, która nie załapała się w koszt, w momencie sprzedaży „przepadała”(stan na koniec 2012r).

Jezeli teraz (2019) kupię auto za 300k i w zamortyzuje je do limitu 150 zł, wliczając w koszta tylko 50% (również użytek prywatny), to czy sprzedając po 5 latach amortyzacji (30 miesiącach w przypadku używanego) będę mógł niezamortyzowana cześć (150k) wliczyć w koszty?
Jeśli tak to auto o wartości powyżej 150k lepiej kupić na kredyt niż brać leasing.
Jakby tak było to bez tragedii.
Jeszcze mozna indywidualnie obniżyć stawkę amortyzacyjną nawet do 0% i w momencie sprzedaży w koszty wrzucić pełną kwotę zakupu, nie przejmując się limitami i czasem amortyzacji.

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 17 wrz 2018, o 08:14
autor: Jarosław Król
Tomcio pisze:Kiedyś ta cześć odpisu, która nie załapała się w koszt, w momencie sprzedaży „przepadała”(stan na koniec 2012r).

Jezeli teraz (2019) kupię auto za 300k i w zamortyzuje je do limitu 150 zł, wliczając w koszta tylko 50% (również użytek prywatny), to czy sprzedając po 5 latach amortyzacji (30 miesiącach w przypadku używanego) będę mógł niezamortyzowana cześć (150k) wliczyć w koszty?
Obecnie można to robić - było to przedmiotem interpretacji podatkowych przez pewien czas.
Tomcio pisze:Jeśli tak to auto o wartości powyżej 150k lepiej kupić na kredyt niż brać leasing.
Dokładnie - dlatego branża leasingowa podnosi argument, że niby ustawodawca twierdzi, że chce skończyć preferowanie leasingu przy drogich autach i "zrównać" z innymi formami nabycia, a tak naprawdę nie będzie to zrównanie, tylko pogorszenie sytuacji leasingu na tle innych form.

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 17 wrz 2018, o 10:50
autor: Jarosław Król
pawelu pisze:Jak myślicie na którym posiedzeniu sejmu będą chcieli to uchwalić?

Do końca listopada zostały tylko trzy:
- 2, 3, 4, 5 października 2018 r.
- 23, 24, 25, 26 października 2018 r.
- 13, 14, 15, 16 listopada 2018 r.
Nieoficjalnie: W tym tygodniu projekt ma trafić pod obrady rządu i zostać przesłany do parlamentu w październiku - na przyszły miesiąc przewidziane są dwa posiedzenia sejmu w dniach 2-4 października 2018 oraz 23-26 października 2018. Obecnie to właśnie drugie październikowe posiedzenie jest wskazywane jako prawdopodobny termin pierwszego czytania rządowego projektu.

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 18 wrz 2018, o 18:00
autor: Jarosław Król
W związku z planowanymi zmianami w odliczeniach podatkowych jesteśmy dosłownie zasypywani pytaniami o możliwość wcześniejszej spłaty umowy leasingu lub jej skrócenia. Odpowiadamy tutaj

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 22 wrz 2018, o 15:38
autor: Jarosław Król
MF: Zmiany w podatkach samochodowych zostaną złagodzone. Limit kosztów zostanie podniesiony do 75%, a planujący obecnie leasing droższych aut będą mieli czas na zawarcie umowy do końca 2018 roku.

Więcej: Projekt zostanie złagodzony – twierdzi Ministerstwo Finansów

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

: 24 wrz 2018, o 10:56
autor: oszukali_mnie
Czyżby jednak kapitał spłacany miał znaczenie a nie wartość pojazdu?
Jak w tym wypadku mają się leasingi z wysokim wykupem?