Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
Michał Krupiński
PRO
Posty: 2030
Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Michał Krupiński »

Rafael22 pisze:To ja też poproszę czystą umowę leasingu operacyjnego wrzucę w załącznik do pracy mgr :)
mój e-mail: rafael22peb@gmail.com
Rafael - jak rozumiem nie chodzi Ci o OWUL tylko o samą umowę?
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
Aleksandra
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2012, o 14:54

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Aleksandra »

Witam,
ja również napotkałam problem podczas pisania mojej pracy licencjackiej i proszę o wszelkie wskazówki.

Problem mam w porównaniu umowy leasingu z kredytem bankowym. Zamierzałam to zrobić tak, żeby: porównać całkowite koszty obu umów, zamieszczając obliczenia w tabelce. Uwzględnić standardowo opłatę wstępną, raty, wartość wykupu, tarczę podatkową... Ale myślałam też o obliczeniach wartości rat leasingowych za pomocą rachunku dyskonta (wyliczyć annuitę). Na koniec chciałabym pokazać jak zachowują się wskaźniki finansowe przedsiębiorstwa pod wpływem zawarcia umowy leasingu i kredytowej.

Jest sens z tym rachunkiem dyskonta? I kiedy to zrobić? Za tą tabelką porównawczą? I skąd mam wziąć tę stopę dyskontową? :(

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rafael22
Posty: 149
Rejestracja: 13 lis 2009, o 20:59

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Rafael22 »

OWUL mam zarówno dla operacyjnego i finansowego, 5 stron maczkiem każdej :p

Tylko chce na wzór czystą umowę leasingu operacyjnego

Aleksandra możesz też policzyć oprocentowanie roczne leasingu, a później dokonaj porównania wg tego:
http://www.forumleasing.pl/viewtopic.php?f=7&t=895
tylko w tym przykładzie nie ma wykupu przedmiotu leasingu
no i nie ma tam też obliczeń korzyści po zakończeniu umowy. Obliczenia tam się kończą wraz z umową tak jakby od razu po skończeniu umowy np sprzedano samochód. W przypadku kiedy po zakończeniu umowy używa się przedmiot dalej do całkowitego zamortyzowania sytuacja się zmienia bo trzeba co nieco doliczyć, tj:
w przypadku leasingu operacyjnego: odliczenie VATu ( w przypadku samochodu 60% nie wiecej niż 6 tys.) + odliczenie pozostałej amortyzacji ( liczone od wartości wykupu przedmiotu powiększoną o wszelkie koszty zwiazane z tym np koszt transportu, załadunku, montaż, odsetki )

w przypadku kredytu: odliczenie pozostałej amortyzacji ( liczone od początkowej wartości przedmiotu )

Awatar użytkownika
Tomasz Piotrowski
PRO
Posty: 1162
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Tomasz Piotrowski »

ka3cha pisze:Hej,
piszę pracę licencjacką i potrzebuje symulacji leasingu dla firmy która już istnieje na rynku, czy jest ktoś życzliwy kto mógłby mi takie coś zrobić?

chodzi mi o leasing operacyjny
waluta w PLN
przedmiot: nowe maszyny szwalnicze, rok produkcji2012
wartośc netto 30 000
okres leasingu 36 m-cy
opłata wstępna 10%

Będę wdzięczna i z góry dziękuje
ka3cha@wp.pl
Cena 30.000
Wpłata 10%
Ilość rat 35 po 747,35 pln
Wykup 20%
Koszt całkowity 117,19%

Awatar użytkownika
Mamba
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2012, o 16:03

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Mamba »

Tomku,
http://www.fmleasing.pl/forum/viewtopic ... =80#p11624
Korzystając z podanych przez Ciebie warunków liczę sobie i wychodzi rata w innej wysokości, to różnica kilkunastu groszy, ale jednak:
dla 5% opł. wstępnej rata wynosi 2.880, 76,
dla 10 % rata wynosi 2.703,40
dla 15% rata wynosi 2.579, 45
Chcę to już opisać w pracy, bo mi się już trochę pali, a tu mi taki lol wychodzi i nie wiem co jest, zgłupiałam. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rafael22
Posty: 149
Rejestracja: 13 lis 2009, o 20:59

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Rafael22 »

Mamba pisze:Tomku,
http://www.fmleasing.pl/forum/viewtopic ... =80#p11624
Korzystając z podanych przez Ciebie warunków liczę sobie i wychodzi rata w innej wysokości, to różnica kilkunastu groszy, ale jednak:
dla 5% opł. wstępnej rata wynosi 2.880, 76,
dla 10 % rata wynosi 2.703,40
dla 15% rata wynosi 2.579, 45
Chcę to już opisać w pracy, bo mi się już trochę pali, a tu mi taki lol wychodzi i nie wiem co jest, zgłupiałam. Pozdrawiam.
No to co coś się rypłaś w obliczeniach, jak to niby obliczałaś?

Te dane co podał Ci Tomek wpisz do Kalkulator do porównywania ofert leasingu v.2.0 http://www.forumleasing.pl/viewtopic.ph ... 788#p10788

Po wpisaniu tych danych i kliknięciu oblicz koszt całkowity z kalkulatora 117,9364% zgadza sie z kosztem calkowitym podanym przez Tomka 117,94% , pamiętaj, że Tomek podał Ci koszt całkowity zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinki a kalkulator pokazuje zaokraglenie do czterech miejsc po przecinku.


W kalkulatorze jest jeden mały błąd przy Marża Leasingodawcy w zł, poprawie to jak skończę poprawki w pracy mgr,
do tego chce też troszkę zmodyfikować kalkulator separator tysięcy oraz do cyfry do prawej strony :)

Awatar użytkownika
Mamba
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2012, o 16:03

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Mamba »

Skoro różnica jest tak mała tzn, że to kwestia cyfr po przecinku.

Awatar użytkownika
Tomasz Piotrowski
PRO
Posty: 1162
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Tomasz Piotrowski »

Mamba pisze:Tomku,
http://www.fmleasing.pl/forum/viewtopic ... =80#p11624
Korzystając z podanych przez Ciebie warunków liczę sobie i wychodzi rata w innej wysokości, to różnica kilkunastu groszy, ale jednak:
dla 5% opł. wstępnej rata wynosi 2.880, 76,
dla 10 % rata wynosi 2.703,40
dla 15% rata wynosi 2.579, 45
Chcę to już opisać w pracy, bo mi się już trochę pali, a tu mi taki lol wychodzi i nie wiem co jest, zgłupiałam. Pozdrawiam.
Liczenie proporcji, to szkoła podstawowa się kłania... :roll: :)

2880,86 / 120000 * 93980 = 2256,19
2730,29 / 120000 * 93980 = 2138,27
2579,39 / 120000 * 93980 = 2020,09

Awatar użytkownika
Mamba
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2012, o 16:03

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: Mamba »

Dziękuję Tomku, ale nie chodziło mi o to, by wyliczyć raty z innej kwoty, bo nie w tym był problem. Nie zgadzały mi się wys. rat, ale po dokładniejszych obliczeniach wyszło ok.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ka3cha
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2012, o 14:44

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

Post autor: ka3cha »

Aleksandra pisze:Witam,
ja również napotkałam problem podczas pisania mojej pracy licencjackiej i proszę o wszelkie wskazówki.

Problem mam w porównaniu umowy leasingu z kredytem bankowym. Zamierzałam to zrobić tak, żeby: porównać całkowite koszty obu umów, zamieszczając obliczenia w tabelce. Uwzględnić standardowo opłatę wstępną, raty, wartość wykupu, tarczę podatkową... Ale myślałam też o obliczeniach wartości rat leasingowych za pomocą rachunku dyskonta (wyliczyć annuitę). Na koniec chciałabym pokazać jak zachowują się wskaźniki finansowe przedsiębiorstwa pod wpływem zawarcia umowy leasingu i kredytowej.

Jest sens z tym rachunkiem dyskonta? I kiedy to zrobić? Za tą tabelką porównawczą? I skąd mam wziąć tę stopę dyskontową? :(

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

Też mam podobny problem, promotor mówił zeby zrobić te obliczenia za pomocą rachunku dyskonta, ale niestety jestem w tym zielona.
Czy zna ktoś odpowiedzi na wyżej postawione pytania?
Będę wdzięczna
Pozdrawiam


ODPOWIEDZ