Strona 11 z 13

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 31 maja 2012, o 11:35
autor: Michał Krupiński
Rafael22 pisze:To ja też poproszę czystą umowę leasingu operacyjnego wrzucę w załącznik do pracy mgr :)
mój e-mail: rafael22peb@gmail.com
Rafael - jak rozumiem nie chodzi Ci o OWUL tylko o samą umowę?

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 31 maja 2012, o 13:06
autor: Aleksandra
Witam,
ja również napotkałam problem podczas pisania mojej pracy licencjackiej i proszę o wszelkie wskazówki.

Problem mam w porównaniu umowy leasingu z kredytem bankowym. Zamierzałam to zrobić tak, żeby: porównać całkowite koszty obu umów, zamieszczając obliczenia w tabelce. Uwzględnić standardowo opłatę wstępną, raty, wartość wykupu, tarczę podatkową... Ale myślałam też o obliczeniach wartości rat leasingowych za pomocą rachunku dyskonta (wyliczyć annuitę). Na koniec chciałabym pokazać jak zachowują się wskaźniki finansowe przedsiębiorstwa pod wpływem zawarcia umowy leasingu i kredytowej.

Jest sens z tym rachunkiem dyskonta? I kiedy to zrobić? Za tą tabelką porównawczą? I skąd mam wziąć tę stopę dyskontową? :(

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 31 maja 2012, o 15:31
autor: Rafael22
OWUL mam zarówno dla operacyjnego i finansowego, 5 stron maczkiem każdej :p

Tylko chce na wzór czystą umowę leasingu operacyjnego

Aleksandra możesz też policzyć oprocentowanie roczne leasingu, a później dokonaj porównania wg tego:
http://www.forumleasing.pl/viewtopic.php?f=7&t=895
tylko w tym przykładzie nie ma wykupu przedmiotu leasingu
no i nie ma tam też obliczeń korzyści po zakończeniu umowy. Obliczenia tam się kończą wraz z umową tak jakby od razu po skończeniu umowy np sprzedano samochód. W przypadku kiedy po zakończeniu umowy używa się przedmiot dalej do całkowitego zamortyzowania sytuacja się zmienia bo trzeba co nieco doliczyć, tj:
w przypadku leasingu operacyjnego: odliczenie VATu ( w przypadku samochodu 60% nie wiecej niż 6 tys.) + odliczenie pozostałej amortyzacji ( liczone od wartości wykupu przedmiotu powiększoną o wszelkie koszty zwiazane z tym np koszt transportu, załadunku, montaż, odsetki )

w przypadku kredytu: odliczenie pozostałej amortyzacji ( liczone od początkowej wartości przedmiotu )

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 1 cze 2012, o 15:43
autor: Tomasz Piotrowski
ka3cha pisze:Hej,
piszę pracę licencjacką i potrzebuje symulacji leasingu dla firmy która już istnieje na rynku, czy jest ktoś życzliwy kto mógłby mi takie coś zrobić?

chodzi mi o leasing operacyjny
waluta w PLN
przedmiot: nowe maszyny szwalnicze, rok produkcji2012
wartośc netto 30 000
okres leasingu 36 m-cy
opłata wstępna 10%

Będę wdzięczna i z góry dziękuje
ka3cha@wp.pl
Cena 30.000
Wpłata 10%
Ilość rat 35 po 747,35 pln
Wykup 20%
Koszt całkowity 117,19%

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 1 cze 2012, o 17:50
autor: Mamba
Tomku,
http://www.fmleasing.pl/forum/viewtopic ... =80#p11624
Korzystając z podanych przez Ciebie warunków liczę sobie i wychodzi rata w innej wysokości, to różnica kilkunastu groszy, ale jednak:
dla 5% opł. wstępnej rata wynosi 2.880, 76,
dla 10 % rata wynosi 2.703,40
dla 15% rata wynosi 2.579, 45
Chcę to już opisać w pracy, bo mi się już trochę pali, a tu mi taki lol wychodzi i nie wiem co jest, zgłupiałam. Pozdrawiam.

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 1 cze 2012, o 19:44
autor: Rafael22
Mamba pisze:Tomku,
http://www.fmleasing.pl/forum/viewtopic ... =80#p11624
Korzystając z podanych przez Ciebie warunków liczę sobie i wychodzi rata w innej wysokości, to różnica kilkunastu groszy, ale jednak:
dla 5% opł. wstępnej rata wynosi 2.880, 76,
dla 10 % rata wynosi 2.703,40
dla 15% rata wynosi 2.579, 45
Chcę to już opisać w pracy, bo mi się już trochę pali, a tu mi taki lol wychodzi i nie wiem co jest, zgłupiałam. Pozdrawiam.
No to co coś się rypłaś w obliczeniach, jak to niby obliczałaś?

Te dane co podał Ci Tomek wpisz do Kalkulator do porównywania ofert leasingu v.2.0 http://www.forumleasing.pl/viewtopic.ph ... 788#p10788

Po wpisaniu tych danych i kliknięciu oblicz koszt całkowity z kalkulatora 117,9364% zgadza sie z kosztem calkowitym podanym przez Tomka 117,94% , pamiętaj, że Tomek podał Ci koszt całkowity zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinki a kalkulator pokazuje zaokraglenie do czterech miejsc po przecinku.


W kalkulatorze jest jeden mały błąd przy Marża Leasingodawcy w zł, poprawie to jak skończę poprawki w pracy mgr,
do tego chce też troszkę zmodyfikować kalkulator separator tysięcy oraz do cyfry do prawej strony :)

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 1 cze 2012, o 21:02
autor: Mamba
Skoro różnica jest tak mała tzn, że to kwestia cyfr po przecinku.

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 2 cze 2012, o 08:58
autor: Tomasz Piotrowski
Mamba pisze:Tomku,
http://www.fmleasing.pl/forum/viewtopic ... =80#p11624
Korzystając z podanych przez Ciebie warunków liczę sobie i wychodzi rata w innej wysokości, to różnica kilkunastu groszy, ale jednak:
dla 5% opł. wstępnej rata wynosi 2.880, 76,
dla 10 % rata wynosi 2.703,40
dla 15% rata wynosi 2.579, 45
Chcę to już opisać w pracy, bo mi się już trochę pali, a tu mi taki lol wychodzi i nie wiem co jest, zgłupiałam. Pozdrawiam.
Liczenie proporcji, to szkoła podstawowa się kłania... :roll: :)

2880,86 / 120000 * 93980 = 2256,19
2730,29 / 120000 * 93980 = 2138,27
2579,39 / 120000 * 93980 = 2020,09

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 5 cze 2012, o 18:52
autor: Mamba
Dziękuję Tomku, ale nie chodziło mi o to, by wyliczyć raty z innej kwoty, bo nie w tym był problem. Nie zgadzały mi się wys. rat, ale po dokładniejszych obliczeniach wyszło ok.
Pozdrawiam.

Re: Praca licencjacka i brak pomysły na podrozdział 4.3

: 7 cze 2012, o 15:44
autor: ka3cha
Aleksandra pisze:Witam,
ja również napotkałam problem podczas pisania mojej pracy licencjackiej i proszę o wszelkie wskazówki.

Problem mam w porównaniu umowy leasingu z kredytem bankowym. Zamierzałam to zrobić tak, żeby: porównać całkowite koszty obu umów, zamieszczając obliczenia w tabelce. Uwzględnić standardowo opłatę wstępną, raty, wartość wykupu, tarczę podatkową... Ale myślałam też o obliczeniach wartości rat leasingowych za pomocą rachunku dyskonta (wyliczyć annuitę). Na koniec chciałabym pokazać jak zachowują się wskaźniki finansowe przedsiębiorstwa pod wpływem zawarcia umowy leasingu i kredytowej.

Jest sens z tym rachunkiem dyskonta? I kiedy to zrobić? Za tą tabelką porównawczą? I skąd mam wziąć tę stopę dyskontową? :(

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

Też mam podobny problem, promotor mówił zeby zrobić te obliczenia za pomocą rachunku dyskonta, ale niestety jestem w tym zielona.
Czy zna ktoś odpowiedzi na wyżej postawione pytania?
Będę wdzięczna
Pozdrawiam