Strona 1 z 1

Leasing/CFM - tygodniowy przegląd informacji 10/2010

: 13 mar 2010, o 09:33
autor: FmLeasing.pl
Tydzień był jakiś leniwy. Nie było żadnych fajerwerków, ani nawet komunikatów z firm leasingowych.
* Przybliżyliśmy za to czytelnikom fmLeasing.pl działalność Stowarzyszenia Leasingobiorców.
* Spodziewana konsolidacja firm branży Car Fleet Management (CFM) wydaje się być coraz bliżej.
* Gazetafinansowa.pl prezentuje "stenogram" z dyskusji specjalistów podatkowych i finansowych poświęconej między innymi tematowi VAT od samochodów z kratką. Zwracamy uwagę na ciekawsze jej fragmenty.

Skrót:
Fiat Grande Punto z kratką (homologacją ciężarową)
Fiat Grande Punto z kratką. Fiat Grande Punto otrzymał homologację ciężarową, uprawniającą do pełnych odliczeń VAT od ceny zakupu, rat leasingu oraz zawartego w cenie paliwa.
Ciężarowy czteroosobowy Fiat Grande Punto dostępny jest z silnikami 1.4 8v 77KM ACTUAL, 1.3 Multijet 16v 75KM ACTUAL, 1.4 8v 77 KM Estiva BLUE&ME (na bazie wersji Actual). Dopłata do wersji ciężarowej wynosi 1800 PLN brutto.

Organizacje branżowe: Stowarzyszenie Leasingobiorców
Stowarzyszenie Leasingobiorców "Fair Business" powstało w 2005 roku stawiając sobie za cel ochronę małych i średnich firm korzystających lub mających zamiar korzystać z leasingu. Stowarzyszenie stara się pomagać w sporach leasingobiorców z firmami leasingowymi, piętnować patologię i wskazywać na leasingodawców, którzy stosują nieuczciwe praktyki.

O przyszłości "kratki" raz jeszcze...
Na gazetafinansowa.pl zamieszczony został „stenogram” z panelu dyskusyjnego na temat barier i szans rozwoju branży motoryzacyjnej. Głównym zagadnieniem jest sytuacja powstała po wyroku ETS, w konsekwencji którego do łask wróciły samochody z tak zwaną kratką. W dyskusji udział biorą doradcy podatkowi, radcy prawni, a także przedstawiciele firm motoryzacyjnych, leasingowych i CFM.

Początki konsolidacji branży CFM?
Dla rentowności branży car fleet management (CFM) kluczowa jest ekonomia skali. Tymczasem rynek wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą jest w Polsce dość mocno rozdrobniony. Dlatego od dłuższego już czasu spodziewane są, a wręcz wydają się być nieuniknione fuzje i przejęcia firm z tego sektora.