Niedopilnowanie procedur przez EFL
: 10 lip 2010, o 17:53
Witam wszystkich.jestem tu po raz pierwszy, choć z leasingu zacząłem korzystać jeszcze w roku chyba 1996 lub 1997. Obecnie od lat jestem klientem EFL SA i nawet dorobiliśmy się statutu tzw. "złotego" klienta.Do napisania poniższej historii zmusiły mnie dość przykre okoliczności, którego niechlubnym w moim odczuciu jest Dostawca sprzętu, ale również dział reklamacji EFL SA. Jeśli przeczytacie ta historię, to zanim zechcecie podpisać jakąkolwiek umowę z EFL SA lub z innym leasingodawcą, spróbujcie dopiąć na ostatni guzik swoich interesów w tej umowie.
A oto cała historia, która w moim odczuciu jest żenującym skandalem i zaniedbaniem wszelkich procedur ze strony EFL przy wyleasingowaniu pojazdu jak również skandalem mogę nazwać zachowanie się EFL do swojego złotego klienta.Po przeczytaniu mojej historii chętnie poczytam komentarzy na ten temat.
1. Oto treść pisma naszego do EFL o wadzie rzeczy.
Kraków, dnia 30 czerwca 2010 roku
DZIAŁ OBSŁUGI REKLAMACJI
EUROPEJSKI FUNDUSZ LEASINGOWY SA,
53-605 WROCŁAW, PL. ORLĄT LWOWSKICH 1.
POWIADAMIAJĄCY: ......................... Kraków;
DOTYCZY: Umowy leasingu operacyjnego z dnia 13 maja 2008 roku, nr 28209/Kr/08;
Za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
ZAWIADOMIENIE O WADACH RZECZY
Na podstawie pkt. V umowy leasingu operacyjnego z dnia 13 maja 2008 roku, nr 28209/Kr/08 zgłaszamy reklamację pojazdu marki Volvo XC90 o numerze rejestracyjnym KR 763GE, który Państwa Spółka zakupiła w Spółce Wadowscy Sp. z o.o., a który Nasza Spółka użytkuje jako leasingobiorca.
W skutek awarii, która miała miejsce w kwietniu bieżącego roku nasza Spółka dokonała szeregu ustaleń faktycznych i technicznych dotyczących przedmiotowego pojazdu.
Volvo XC90 o numerze rejestracyjnym KR 763GE został wyprodukowany pod koniec 2005 roku z przeznaczeniem na rynek austriacki. Tam też został zarejestrowany. W dniu 18 lipca 2007 roku odnotowano szkodę ubezpieczeniową pojazdu na terenie Austrii. W tym też dniu pojazd został uszkodzony w stopniu niepozwalającym na dalsze użytkowanie – tj. wystąpiła szkoda całkowita.
Szkoda została zlikwidowana na podstawie dokumentacji szkody komunikacyjnej zarejestrowanej w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Generali Austria – nr szkody 07-001931302-L-530.
W dniu 21 sierpnia 2007 roku pojazd ten został wyrejestrowany z powodu jego całkowitego zniszczenia i niemożności dopuszczenia go do ruchu.
DOWÓD: zaświadczenie o numerze 1044/10 z dnia 05 maja 2010 roku - wystawione przez ERP (Europejski Rejestr Pojazdów )– kopia.
Pojazd został także tym samym pozbawiony gwarancji Volvo. W systemie fabrycznym Volvo figuruje adnotacja - „Warranty Void”.
Nasz Spółka przeprowadziła szereg badań technicznych pojazdu, z których wynikało m.in. że na wszystkich badanych elementach karoserii została przekroczona normalna, fabryczna grubość powłoki lakierniczej (nawet dziesięciokrotnie) – co oznacza, że cały pojazd był nie tylko przemalowywany, ale były w nim dokonywane inne naprawy (m.in. blacharskie, szpachlowanie, montaż części na silikonie itp.). Dodatkowo w pojeździe tym zaobserwowano mocno posunięte procesy korozyjne i wiele braków w wyposażeniu fabrycznym odpowiedniego dla danego modelu.
DOWÓD: ocena techniczna z dnia 27 kwietnia 2010 roku – wykonana przez Volvotech w Chorzowie – kopia.
Badanie rzeczoznawcy w dniu 29 czerwca 2010 r. jednoznacznie potwierdziły, że pojazd był remontowany po zaistniałej całkowitej szkodzie komunikacyjnej.
DOWÓD: Protokół z badania powierzchni lakierniczej całego nadwozia z dnia 29 czerwca 2010 roku – wykonany przez biegłego rzeczoznawcę ds. eksploatacji, napraw, budowy i wyceny: samochodów, ciągników, maszyn i urządzeń oraz rekonstrukcji wypadków ruchu drogowego - mgr inż. Andrzej Lis - Biuro Ekspertyz Samochodowych i Wycen, Kraków, ul. Majora 30/4 – Certyfikat nr 8732/89 – kopia .
Mając na uwadze powyższe zawiadamiamy niniejszym o wadzie rzeczy. Równocześnie uprzejmie informujemy, że na zasadach pkt. 19 umowy leasingu operacyjnego żądamy od Leasingodawcy złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy z powodu wad fizycznych pojazdu. A w ślad za tym, zaprzestajemy spłacania rat od dnia dzisiejszego, tj od dnia 30 czerwca 2010 r. jak również zmuszeni jesteśmy żądać od EFL zwrotu wszelkich kosztów jakie ponieśliśmy z tytułu zawarcia umowy leasingowej.
Abstrahując od stanu fizycznego pojazdu nasza Spółka równocześnie wskazuje, że według informacji zebranych w ciągu ostatniego miesiąca, pojazd nie tylko posiadał ab initio szereg wad fizycznych, ale dodatkowo sprzedawca wprowadził w błąd zarówno Leasingodawcę jak i Leasingobiorcę w zakresie m.in. roku produkcji pojazdu, wersji wyposażenia oraz miejsca pochodzenia pojazdu. W tym zakresie nasza Spółka wskazuje, że na zasadach z art. 84 i następne k.c. być może będzie konieczne także powołanie się przez Państwa Spółkę na podstępne wprowadzenie w błąd przy złożeniu oświadczenia o zawarciu umowy sprzedaży przedmiotowego pojazdu.
Oczekując na odpowiedź w terminie siedmiu dni od daty otrzymania niniejszego pisma, łączymy wyrazy szacunku,
Kraków, dnia 30.06.2010 r.
Z poważaniem;
Członek Zarządu
2. A o to (moim zdaniem) skandaliczna odpowiedź ze strony EFL.
Adresat ................. Kraków
Numer sprawy:855014
A oto cała historia, która w moim odczuciu jest żenującym skandalem i zaniedbaniem wszelkich procedur ze strony EFL przy wyleasingowaniu pojazdu jak również skandalem mogę nazwać zachowanie się EFL do swojego złotego klienta.Po przeczytaniu mojej historii chętnie poczytam komentarzy na ten temat.
1. Oto treść pisma naszego do EFL o wadzie rzeczy.
Kraków, dnia 30 czerwca 2010 roku
DZIAŁ OBSŁUGI REKLAMACJI
EUROPEJSKI FUNDUSZ LEASINGOWY SA,
53-605 WROCŁAW, PL. ORLĄT LWOWSKICH 1.
POWIADAMIAJĄCY: ......................... Kraków;
DOTYCZY: Umowy leasingu operacyjnego z dnia 13 maja 2008 roku, nr 28209/Kr/08;
Za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
ZAWIADOMIENIE O WADACH RZECZY
Na podstawie pkt. V umowy leasingu operacyjnego z dnia 13 maja 2008 roku, nr 28209/Kr/08 zgłaszamy reklamację pojazdu marki Volvo XC90 o numerze rejestracyjnym KR 763GE, który Państwa Spółka zakupiła w Spółce Wadowscy Sp. z o.o., a który Nasza Spółka użytkuje jako leasingobiorca.
W skutek awarii, która miała miejsce w kwietniu bieżącego roku nasza Spółka dokonała szeregu ustaleń faktycznych i technicznych dotyczących przedmiotowego pojazdu.
Volvo XC90 o numerze rejestracyjnym KR 763GE został wyprodukowany pod koniec 2005 roku z przeznaczeniem na rynek austriacki. Tam też został zarejestrowany. W dniu 18 lipca 2007 roku odnotowano szkodę ubezpieczeniową pojazdu na terenie Austrii. W tym też dniu pojazd został uszkodzony w stopniu niepozwalającym na dalsze użytkowanie – tj. wystąpiła szkoda całkowita.
Szkoda została zlikwidowana na podstawie dokumentacji szkody komunikacyjnej zarejestrowanej w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Generali Austria – nr szkody 07-001931302-L-530.
W dniu 21 sierpnia 2007 roku pojazd ten został wyrejestrowany z powodu jego całkowitego zniszczenia i niemożności dopuszczenia go do ruchu.
DOWÓD: zaświadczenie o numerze 1044/10 z dnia 05 maja 2010 roku - wystawione przez ERP (Europejski Rejestr Pojazdów )– kopia.
Pojazd został także tym samym pozbawiony gwarancji Volvo. W systemie fabrycznym Volvo figuruje adnotacja - „Warranty Void”.
Nasz Spółka przeprowadziła szereg badań technicznych pojazdu, z których wynikało m.in. że na wszystkich badanych elementach karoserii została przekroczona normalna, fabryczna grubość powłoki lakierniczej (nawet dziesięciokrotnie) – co oznacza, że cały pojazd był nie tylko przemalowywany, ale były w nim dokonywane inne naprawy (m.in. blacharskie, szpachlowanie, montaż części na silikonie itp.). Dodatkowo w pojeździe tym zaobserwowano mocno posunięte procesy korozyjne i wiele braków w wyposażeniu fabrycznym odpowiedniego dla danego modelu.
DOWÓD: ocena techniczna z dnia 27 kwietnia 2010 roku – wykonana przez Volvotech w Chorzowie – kopia.
Badanie rzeczoznawcy w dniu 29 czerwca 2010 r. jednoznacznie potwierdziły, że pojazd był remontowany po zaistniałej całkowitej szkodzie komunikacyjnej.
DOWÓD: Protokół z badania powierzchni lakierniczej całego nadwozia z dnia 29 czerwca 2010 roku – wykonany przez biegłego rzeczoznawcę ds. eksploatacji, napraw, budowy i wyceny: samochodów, ciągników, maszyn i urządzeń oraz rekonstrukcji wypadków ruchu drogowego - mgr inż. Andrzej Lis - Biuro Ekspertyz Samochodowych i Wycen, Kraków, ul. Majora 30/4 – Certyfikat nr 8732/89 – kopia .
Mając na uwadze powyższe zawiadamiamy niniejszym o wadzie rzeczy. Równocześnie uprzejmie informujemy, że na zasadach pkt. 19 umowy leasingu operacyjnego żądamy od Leasingodawcy złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy z powodu wad fizycznych pojazdu. A w ślad za tym, zaprzestajemy spłacania rat od dnia dzisiejszego, tj od dnia 30 czerwca 2010 r. jak również zmuszeni jesteśmy żądać od EFL zwrotu wszelkich kosztów jakie ponieśliśmy z tytułu zawarcia umowy leasingowej.
Abstrahując od stanu fizycznego pojazdu nasza Spółka równocześnie wskazuje, że według informacji zebranych w ciągu ostatniego miesiąca, pojazd nie tylko posiadał ab initio szereg wad fizycznych, ale dodatkowo sprzedawca wprowadził w błąd zarówno Leasingodawcę jak i Leasingobiorcę w zakresie m.in. roku produkcji pojazdu, wersji wyposażenia oraz miejsca pochodzenia pojazdu. W tym zakresie nasza Spółka wskazuje, że na zasadach z art. 84 i następne k.c. być może będzie konieczne także powołanie się przez Państwa Spółkę na podstępne wprowadzenie w błąd przy złożeniu oświadczenia o zawarciu umowy sprzedaży przedmiotowego pojazdu.
Oczekując na odpowiedź w terminie siedmiu dni od daty otrzymania niniejszego pisma, łączymy wyrazy szacunku,
Kraków, dnia 30.06.2010 r.
Z poważaniem;
Członek Zarządu
2. A o to (moim zdaniem) skandaliczna odpowiedź ze strony EFL.
Adresat ................. Kraków
Numer sprawy:855014