Strona 1 z 1

Leasing finansowy - jakie dokumenty księgowe?

: 18 kwie 2009, o 11:01
autor: trom
hej! :)

Mam pytanko dotyczące tego jak rozlicza się leasing finansowy. To znaczy na podstawie jakich dokumentów księgowych?

Usłyszałem gdzieś ostatnio, że nie dostaje się co miesiąc faktur. :o

Ja więc księgować co miesięczne koszty?

Z góry dziękuję za pomoc.

Leasing finansowy

: 19 kwie 2009, o 10:51
autor: GBoy
Dostajesz fakturę za całą kwotę na samym początku. Na jakiejś podstawie przecież trzeba odliczyć VAT. ;)

Re: Leasing finansowy

: 20 kwie 2009, o 11:12
autor: trom
GBoy pisze:Dostajesz fakturę za całą kwotę na samym początku. Na jakiejś podstawie przecież trzeba odliczyć VAT. ;)
Ale na jakiej podstawie rozliczam w każdym miesiącu te odsetki? Czy ta początkowa faktura zawiera koszt kapitału i odsetek?

Re: Leasing finansowy

: 21 kwie 2009, o 17:07
autor: Tomasz Piotrowski
trom pisze:Ale na jakiej podstawie rozliczam w każdym miesiącu te odsetki? Czy ta początkowa faktura zawiera koszt kapitału i odsetek?
Dostajesz fakturę na całość "z góry". Co miesiąc jednak otrzymujesz noty obciążeniowe.