Najmniejsze auto 5-/6-/7-osob. z pełnym odliczeniem VAT
: 31 mar 2012, o 20:00
Witam Forumowiczów,
jestem małym przedsiębiorcą i przymierzam się do leasingu auta, które miałoby spełniać 3 podstawowe zadania:
- transport 5. do 6. pracowników oraz narzędzi,
- ciągnięcie przyczepki,
- transport do celów prywatnych.
Postanowiłem więc poszukać samochodu typu MB Vito, VW Transporter, Opel Vivaro itp., ewentualnie średnie rozstawy osi większego Sprintera, Jumpera i spółki w wersji blaszak częściowo przeszklony lub tzw. kombi. Niestety okazało się, że nie jest to wcale takie łatwe kupić dostawcze auto z pełnym odliczeniem VAT-u od raty leasingowej jak i paliwa, które może transportować więcej niż 3 osoby.
Wszyscy wiemy jak Państwo utrudnia prowadzenie DG, ale żeby aż do tego stopnia, bym nie mógł kupić optymalnego auta do firmy? Jak się dowiedziałem u dealerów, bym mógł bez problemów dostać odpowiednią homologację i odliczyć podatek muszę kupić dużego dostawczaka z najdłuższym rozstawem osi - czyli automatycznie rośnie cena, koszty utrzymania itp. i spada praktyczność użytkowania (auta takie mają ok. 6 m długości).
W związku z powyższym chciałem się Was podpytać, czy może ktoś miał ten sam problem i udało się go jakoś rozwiązać albo znaleźć alternatywę?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
jestem małym przedsiębiorcą i przymierzam się do leasingu auta, które miałoby spełniać 3 podstawowe zadania:
- transport 5. do 6. pracowników oraz narzędzi,
- ciągnięcie przyczepki,
- transport do celów prywatnych.
Postanowiłem więc poszukać samochodu typu MB Vito, VW Transporter, Opel Vivaro itp., ewentualnie średnie rozstawy osi większego Sprintera, Jumpera i spółki w wersji blaszak częściowo przeszklony lub tzw. kombi. Niestety okazało się, że nie jest to wcale takie łatwe kupić dostawcze auto z pełnym odliczeniem VAT-u od raty leasingowej jak i paliwa, które może transportować więcej niż 3 osoby.
Wszyscy wiemy jak Państwo utrudnia prowadzenie DG, ale żeby aż do tego stopnia, bym nie mógł kupić optymalnego auta do firmy? Jak się dowiedziałem u dealerów, bym mógł bez problemów dostać odpowiednią homologację i odliczyć podatek muszę kupić dużego dostawczaka z najdłuższym rozstawem osi - czyli automatycznie rośnie cena, koszty utrzymania itp. i spada praktyczność użytkowania (auta takie mają ok. 6 m długości).
W związku z powyższym chciałem się Was podpytać, czy może ktoś miał ten sam problem i udało się go jakoś rozwiązać albo znaleźć alternatywę?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.