Strona 1 z 1

Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

: 7 sty 2013, o 13:40
autor: thirsty_blade
Witam,

mam nadzieję, że ktoś z Was podpowie co do zmian podatkowych na 2013 rok w kwestii zakupu/leasingu aut dostawczych:

rozumiem, iż przepisy się w żadnym stopniu nie zmieniły na korzyść podatników chcących zakupić mały samochód dostawczy (T5, Vito, Vivaro, itp., względnie Ducato...) do przewozu pracowników (8 osób + kierowca) z pełnym odliczeniem VAT?

Wiem, że 2012 roku aby przewieźć 9 osób i odliczyć do tego 100% od zakupu i paliwa musiałbym kupić najdłuższego Craftera lub Sprintera za ponad 110 tyś. zł netto. Ale takie auto jest za duże, za drogie, nie praktyczne.

Powyższy problem powstrzymywał mnie od zakupu/leasingu nowego auta i pośrednio od zwiększania zatrudnienia...

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

: 7 sty 2013, o 14:38
autor: Michał Krupiński
thirsty_blade pisze:rozumiem, iż przepisy się w żadnym stopniu nie zmieniły na korzyść podatników chcących zakupić mały samochód dostawczy (T5, Vito, Vivaro, itp., względnie Ducato...) do przewozu pracowników (8 osób + kierowca) z pełnym odliczeniem VAT?
Niestety nic się nie zmieniło w tym względzie i wątpliwe, żeby takie małe samochody dostawcze do przewozu osób zostały potraktowane w najbliższym czasie jakoś bardziej ulgowo.

Jedyne co może się zmienić od 2014 roku to proporcja i kwota maksymalna odliczenia VAT, ale to dotyczy wszystkich samochodów traktowanych jako osobowe. Więcej tu - Nowe zasady odliczania VAT od osobowych od 2014?

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

: 7 sty 2013, o 14:52
autor: thirsty_blade
Dzięki Micheal za potwierdzenie.

Gamonie w ministerstwie powinni klasyfikować auta wg ładowności i ustawić tak próg, żeby wyeliminować auta osobowe z kratką (przynajmniej przejściowo), a firmom umożliwić zakup aut dostawczych w dowolnych konfiguracjach. Ale tu możemy sobie gdybać...

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

: 7 sty 2013, o 16:07
autor: Michał Krupiński
thirsty_blade pisze:Dzięki Micheal za potwierdzenie.

Gamonie w ministerstwie powinni klasyfikować auta wg ładowności i ustawić tak próg, żeby wyeliminować auta osobowe z kratką (przynajmniej przejściowo), a firmom umożliwić zakup aut dostawczych w dowolnych konfiguracjach. Ale tu możemy sobie gdybać...
Niestety problem polega na tym, że bardzo ciężko jest to tak opisać w ustawie, żeby rozdzielić samochody typowo dostawcze (woły robocze) od osobowych w swej naturze suvów, vanów, minivanów, terenowych, itp.

Do tego wszystkiego dochodzi brak możliwości dowolnego kształtowania ustawy o VAT według widzimisię polskich urzędników, bo na straży pewnych norm i reguł stoi UE (na szczęście).

Dlatego chłopcy już dawno wrzucili wszystko do jednego worka, bo inaczej się nie da.

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

: 7 sty 2013, o 16:51
autor: thirsty_blade
Michael pisze: Niestety problem polega na tym, że bardzo ciężko jest to tak opisać w ustawie, żeby rozdzielić samochody typowo dostawcze (woły robocze) od osobowych w swej naturze suvów, vanów, minivanów, terenowych, itp.
Zgadzam się, ale ze względu, że tu chodzi chyba głównie o osobówki z kratką, mogliby dostawcze auta wrzucić do innej kategorii.

Ok, to potraktujmy małego dostawczego jako typową osobówkę, której się nie należy 100% odpisu, to już nie mogę ewentualnie pojąć, jak osobówką może być ponad 5. albo 6. metrowy ducato? A dlaczego nie należy się pełny odpis na osobówkę, którą używa przedstawiciel handlowy?!

Może automat spawalniczy sobie wstawić do busa i zarejestrować jako specjalny? Do charakteru działalności by pasowało. :D

Pozostaje chyba czekać do 2014... Zobaczymy co wymyślą.

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

: 8 sty 2013, o 16:28
autor: Michał Krupiński
thirsty_blade pisze:mogliby dostawcze auta wrzucić do innej kategorii.
No właśnie - jak napisałem wcześniej - nie bardzo się da.

Nie da się tego opisać w ustawie.