Leasing dla firmy budowlanej
: 1 maja 2013, o 13:07
Witam,
Od dłuższego czasu czytałem dyskusje na tutejszym forum i wiele się dowiedziałem choć nie ze wszystkim co zostało tutaj napisane się zgadzam. Po krótce przedstawię problem który aktualnie rozważam:
Zarządzam spółką budowlaną (z o.o.), która korzysta już z leasingu w FGA ("załatwionego") przez dealera i jest z niego zadowolona. Z uwagi na specyfikę branży (zatory płatnicze), zdarzają się pojedyncze spóźnienia 1-4 dni, najdłuższe wyniosło 14 dni i dopiero przy tak długim spóźnieniu FGA wysłało płatny monit. Spółka ma czysty BIK/BIG, podobnie wspólnicy i zarząd. Spółka na przekór trendom poprawia swoje wskaźniki. Cały czas tworzymy i rozwijamy szereg poduszek finansowych które pomagają nam dotrzymywać terminów kluczowych płatności (kredyt w rachunku, zaufani kontrahenci którzy w razie potrzeby zapłacą przed terminem). Jednak z możliwością zatorów liczymy się w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym. Stąd jednym z priorytetów w wyborze kolejnej firmy leasingowej jest w miarę tolerancyjna firma leasingowa. Z punktu widzenia wszystkich dostępnych rejestrów i dokumentów finansowych, poza ryzykowną branżą mamy wizerunek wiarygodnego klienta. W dużej mierze jest to zasługa tego, że w przypadku opóźnień umiejętnie tasujemy płatnościami.
W drugiej połowie roku, lub na początku przyszłego planujemy leasing dwóch kolejnych pojazdów, FGA nie wchodzi w grę (inna marka). Jako, że będą to dwa identyczne pojazdy rozważamy dwa warianty, czyli wybór jednej lub dwóch firm leasingowych. Z dyskusji na forum wynika, że nie warto wiązać się z jedną firmą leasingową. Co w przypadku, gdy umowa zawierana jest jednocześnie? Jaka firma jest w miarę tolerancyjna-akceptująca incydentalne kilkudniowe opóźnienia?
Od dłuższego czasu czytałem dyskusje na tutejszym forum i wiele się dowiedziałem choć nie ze wszystkim co zostało tutaj napisane się zgadzam. Po krótce przedstawię problem który aktualnie rozważam:
Zarządzam spółką budowlaną (z o.o.), która korzysta już z leasingu w FGA ("załatwionego") przez dealera i jest z niego zadowolona. Z uwagi na specyfikę branży (zatory płatnicze), zdarzają się pojedyncze spóźnienia 1-4 dni, najdłuższe wyniosło 14 dni i dopiero przy tak długim spóźnieniu FGA wysłało płatny monit. Spółka ma czysty BIK/BIG, podobnie wspólnicy i zarząd. Spółka na przekór trendom poprawia swoje wskaźniki. Cały czas tworzymy i rozwijamy szereg poduszek finansowych które pomagają nam dotrzymywać terminów kluczowych płatności (kredyt w rachunku, zaufani kontrahenci którzy w razie potrzeby zapłacą przed terminem). Jednak z możliwością zatorów liczymy się w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym. Stąd jednym z priorytetów w wyborze kolejnej firmy leasingowej jest w miarę tolerancyjna firma leasingowa. Z punktu widzenia wszystkich dostępnych rejestrów i dokumentów finansowych, poza ryzykowną branżą mamy wizerunek wiarygodnego klienta. W dużej mierze jest to zasługa tego, że w przypadku opóźnień umiejętnie tasujemy płatnościami.
W drugiej połowie roku, lub na początku przyszłego planujemy leasing dwóch kolejnych pojazdów, FGA nie wchodzi w grę (inna marka). Jako, że będą to dwa identyczne pojazdy rozważamy dwa warianty, czyli wybór jednej lub dwóch firm leasingowych. Z dyskusji na forum wynika, że nie warto wiązać się z jedną firmą leasingową. Co w przypadku, gdy umowa zawierana jest jednocześnie? Jaka firma jest w miarę tolerancyjna-akceptująca incydentalne kilkudniowe opóźnienia?