W Leksykonie leasingu i motoryzacji definicje są jeszcze trochę inne:
CFM (Car Fleet Management) – zarządzanie flotą samochodową to profesjonalna opieka i nadzór nad parkiem samochodowym klienta. Jest to sposób zarządzania samochodami firmowymi wykorzystywany szczególnie w celu optymalizacji kosztów utrzymania firmowej floty. CFM może obejmować wybrane usługi z listy zawierającej m.in. ubezpieczenie i likwidację szkód, wymianę opon, assistance, karty paliwowe, raportowanie i precyzyjną kontrolę kosztów paliwa, zarządzanie relacjami z dostawcami (producentami, firmami ubezpieczeniowymi, paliwowymi, serwisami), zarządzanie ryzykiem, eliminację problemów związanych ze sprzedażą zużytego parku samochodowego, zapewnienie stałej mobilności floty pojazdów dzięki samochodom zastępczym. Zdarza się, że zakres obsługi jest bardzo szeroki, ale także, że obejmuje np. tylko assistance i raportowanie. Zależy to od uzgodnień między dostawcą usług CFM a właścicielem floty samochodów. Jest to pojęcie węższe niż FSL – oprócz wymienionych usług dostawca finansuje także zakup samochodu i pozostaje jego właścicielem przez cały okres trwania umowy.
Wynajem długoterminowy (Full Service Leasing) to leasing operacyjny samochodów połączony z usługami dodatkowymi (ubezpieczenie i likwidacja szkód, wymian opon, assistace i samochody zastępcze, karty paliwowe, raportowanie). Usługi oferowane w ramach najmu długoterminowego wliczone są w opłatę czynszu, przez co firma wynajmująca nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z utrzymaniem parku samochodowego. FSL obejmuje finansowanie z ryzykiem wartości rezydualnej po stronie wynajmującego i przynajmniej cztery z wymienionych usług. Podstawowe korzyści to brak budowania działu transportu, możliwość jego likwidacji bądź redukcji, brak konieczności obciążania swojej zdolności kredytowej środkami przeznaczonymi na zakup samochodów, brak początkowego angażowania kapitału własnego, elastyczność harmonogramu opłat, poprawa wskaźników bilansowych (obniżenie sumy bilansowej, obniżenie wskaźnika finansowania aktywów kapitałami własnymi) oraz niektórych wskaźników wynikowych (podwyższenie zwrotu z kapitału własnego), gwarancja pokrycia wszystkich kosztów związanych z eksploatacją samochodu. Kosztem wynajmującego jest jedynie koszt paliwa i uzupełniania płynów eksploatacyjnych. Wszystkie koszty obsługi samochodu, napraw powypadkowych, napraw mechanicznych pokrywane są przez wypożyczalnię. Koszty, których wynajmujący nie pokrywa ( uszkodzenia umyślne lub wynikające z rażącego zaniedbania, np. zniszczenie silnika przez jazdę bez oleju, uszkodzenia spowodowane pod wpływem alkoholu), mogą i powinny być przerzucone na pracowników eksploatujących samochody. Klient otrzymuje co miesiąc jedna fakturę na ustaloną kwotę. Ma w ten sposób możliwość precyzyjnego zaplanowania kosztów komunikacji. W znaczny sposób redukuje to także koszty związane z księgowaniem wielu drobnych faktur. Wymiana floty po ustalonym okresie na przeniesienie niespodziewanej straty ani nie spowoduje konieczności finansowania używanych samochodów do czasu ich sprzedania. Uszkodzenie samochodu w wyniku awarii, wypadku drogowego lub kradzież auta nie powodują przerwy w pracy pracownika- otrzymuje on na czas naprawy samochód zastępczy podobnej klasy. Wynajem niewielkich flot samochodów (kilka sztuk) może być przeprowadzony w ciągu kilku dni. Koszt wynajmu jest zwykle niższy w stosunku do całkowitego kosztu eksploatacji własnej floty. Dzieje się tak dzięki doświadczeniu firm wynajmu długoterminowego w branży samochodowej. Pozwala to zminimalizować koszty związane z eksploatacją samochodów.
