Portal FmLeasing.pl

 
INFORMACJA PRASOWA
Warszawa, luty 2014


Globalny sukces lidera rynku wynajmu długoterminowego aut

Rok, w którym spółka LeasePlan obchodziła swoje 50. urodziny, okazał się rokiem pełnym sukcesów. Zysk netto spółki wzrósł o 35%, do najwyższego jak dotąd poziomu 326 mln EUR (241 mln EUR w 2012). Stało się tak pomimo panujących wciąż w wielu rejonach trudnych warunków gospodarczych i rynkowych.

Całkowita liczba zarządzanych przez LeasePlan pojazdów sięgnęła 1,37 mln na koniec roku w porównaniu z 1,35 mln na koniec 2012 r. Spółka zajmuje miejsce w pierwszej trójce firm CFM w większości z 32 państw, w których prowadzi swoją działalność. Polski oddział, zgodnie z danymi Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, na koniec 2013 roku zajmuje 1 pozycję na krajowym rynku wynajmu długoterminowego aut.

Wzrost floty zarządzanej przez LeasePlan idzie w parze ze wzrostem jakości usług. Nieustanne starania w celu zapewnienia usług na najwyższym poziomie odzwierciedla wynik Ankiety Satysfakcji Klienta przeprowadzanej corocznie przez LeasePlan. Raport globalny pokazuje, że 92% spośród ankietowanych klientów jest zadowolonych z jakości świadczonych usług.

„W ujęciu całościowym, wskaźniki wyników stanowią kolejny dowód na to, że przedsiębiorstwa LeasePlan są na dobrej pozycji, która pozwala im korzystać z powolnego i stopniowego wychodzenia rynków z kryzysu gospodarczego. Spółka LeasePlan zakończyła 50. rok swojej działalności mając pewność, że jej wyniki utrzymują się na wysokim poziomie, jest jednak zdecydowana kontynuować działania powzięte w ostatnich latach w celu dalszego zrównoważonego i rentownego wzrostu. W minionym roku pracownicy LeasePlan działali wyjątkowo intensywnie, a ich nieprzerwane zaangażowanie sprawia, że mogę być pewni przyszłości spółki” – mówi Vahid Daemi, CEO spółki LeasePlan.


WYNIK FINANSOWY

Pozytywny wpływ na poziom zysku spółki miało zastosowanie środków zmniejszających ryzyko w połączeniu z poprawą sytuacji na wielu europejskich rynkach samochodów używanych dla pojazdów poleasingowych, ze względu na małą dostępność samochodów używanych. Równie dobrze rozwijały się także inne źródła dochodu firmy. Utrzymujące się rozluźnienie na rynkach finansowych z malejącą różnicą cen kupna i sprzedaży okazało się szczególnie korzystne dla przychodu finansowego netto.


EKSPANSJA GEOGRAFICZNA

W roku 2013 firma nieprzerwanie realizowała strategię selektywnego rozwoju geograficznego. W lipcu LeasePlan otworzyła nową filię w Moskwie. Działania spółki w tym kraju skierowane są zarówno na klientów międzynarodowych, aby ułatwić im zarządzanie globalną flotą, jak i na rozwój lokalnego rynku leasingu samochodów. W styczniu 2014 r. działalność rozpoczęła LeasePlan Canada. W Ameryce Północnej zasięg LeasePlan rozciąga się obecnie na Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanadę.
 

NOWE ROZWIĄZANIA I USŁUGI

Przez 50 lat swojej działalności spółka LeasePlan konsekwentnie inwestowała w wydajność operacyjną oraz rozwiązania i usługi stanowiące wartość dodaną dla klientów. W 2013 r. przedsiębiorstwo jeszcze bardziej skupiło się na kierowcy jako odbiorcy wszystkich usług. LeasePlan wdraża kolejne ułatwienia dla kierowców, takie jak: dedykowane strony internetowe czy aplikacje mobilne, które pomagają użytkownikom na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń drogowych czy w procesie serwisowania. W Polsce te rozwiązania zaczną w pełni funkcjonować w II kwartle 2014 roku.


PERSPEKTYWY

W 2014 r. LeasePlan stawia na kontynuację zrównoważonego i rentownego rozwoju swojego portfela, który od zawsze stanowił ważny bodziec dla postępu działalności. Wiele spośród kluczowych wskaźników sugeruje stopniową poprawę sytuacji na rynkach, szczególnie tych europejskich, na których obecna jest firma LeasePlan. Będąc rynkowym liderem, spółka może w pełni korzystać z postępującego rozwoju, jednak spodziewa się raczej powolnej rekonwalescencji rynków, na której efekty trzeba będzie jeszcze poczekać.
 

 

Portal FmLeasing.pl