Portal FmLeasing.pl

 

Jak z korzyścią wybrać dostawcę floty?

Outsourcing floty zyskuje wśród przedsiębiorców ze względu na kompleksowość usług oferowanych przez firmy CFM, wygodę oraz minimalizację kosztów obsługi pojazdów służbowych. Flota Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów na koniec 2013 roku liczyła już ponad 116,5 tys. (116.539) firmowych samochodów osobowych i dostawczych, jeżdżących na co dzień po polskich drogach. Dzięki znanym miesięcznym kosztom i brakowi ryzyka związanego z wartością rezydualną pojazdów, wynajem długoterminowy coraz częściej rysuje się w świadomości przedsiębiorców, jako jedyne skuteczne rozwiązanie, pozwalające na płynną realizację ich planów biznesowych – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Fleet Management Polska. Wybierając leasingodawcę warto jednak zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów, które pozwolą firmie na maksymalizację korzyści finansowych z wynajmu aut.

Wynajem długoterminowy się opłaca
W przypadku wynajmu długoterminowego podstawową zaletą jest brak konieczności mrożenia własnych środków finansowych. Ponadto raty stanowią koszt uzyskania przychodu, zmniejszając podstawę opodatkowania oraz poprawiając płynność finansową firmy. Jest to jedna z największych zachęt finansowych, w porównaniu z innymi formami finansowania, jak kredyt, czy leasing finansowy, których nie rozliczymy w kosztach.

Dzięki znanym miesięcznym kosztom i brakowi ryzyka związanego z wartością rezydualną pojazdów, wynajem długoterminowy coraz częściej rysuje się w świadomości przedsiębiorców, jako jedyne skuteczne rozwiązanie, pozwalające na płynną realizację ich planów biznesowych. Rozwiązanie takie skutkuje bardziej efektywnym i precyzyjnym zarządzaniem budżetem firmy, jak również bardziej precyzyjnym wykorzystywaniem samych pojazdów poprzez analizę bieżących potrzeb. Tu istotną rolę odgrywa elastyczność oferty oraz indywidualne podejście, zapewniające usługi dostosowane do specyfiki floty i wymagań klienta.

Wpłata własna to nie obowiązek
Warto pamiętać, że outsourcing floty daje wybór sposobów realizacji płatności. Wpłata własna przy leasingu operacyjnym powinna być jedną z opcji do wyboru. Klienci korzystają z niej, gdy potrzebują obniżyć wartość późniejszej raty leasingowej dla danego auta lub w przypadku, gdy mają do zagospodarowania nadpłynność finansową. Jednak w sytuacji, w której klient nie ma takiej potrzeby, wpłata własna nie powinna stanowić elementu obowiązkowego.

Koszty powinny być przejrzyste
W finansowaniu floty bardzo istotna jest transparentność kosztów składających się na wysokość raty. Klient powinien mieć możliwość sprawdzenia, czy ponoszone przez niego koszty obsługi floty są zgodne z realnymi wydatkami na ten cel. Dostawcy usług CFM proponują tu różne rozwiązania, np. w LeasePlan jest to możliwe za pośrednictwem kalkulacji, która gwarantuje klientowi nie tylko przejrzystość kosztów ponoszonych na flotę, ale także zwrot ewentualnych nadpłaconych w trakcie okresu leasingowego środków finansowych. Innowacyjnym rozwiązaniem w  przypadku tej usługi jest fakt, że ryzyko ewentualnych wyższych kosztów przejmuje na siebie firma CFM, absorbując powstałą w ten sposób stratę.

Kompleksowe usługi generują oszczędności
Warto rozważyć, czy decydując się na usługę maksymalnie okrojoną i dzięki temu tanią, w ostatecznym rachunku pozorne oszczędności na początkowym etapie, nie będą generować dodatkowych kosztów. Musimy bowiem liczyć się z tym, że za każdy dodatkowy element – jak dodatkowa para opon, wycieraczki, nadprogramowe koszty serwisu itp. - będziemy musieli zapłacić osobno. To, co powinno cechować świadczone obecnie usługi CFM, to ich kompleksowość. Firmy decydują się na outsourcing floty, czyli powierzenie zarządzania nią dostawcy, także by zaoszczędzić czas i móc skupić się na głównej działalności firmy. Tak więc idealna usługa FSL powinna maksymalnie odciążać klienta z załatwiania spraw związanych z flotą – zarówno kwestii administracyjnych, jak również w zakresie wszelkich działań operacyjnych. Renomowani dostawcy usług CFM wiedzą, że szczególnie w trudnych czasach kluczowe znaczenie dla klientów ma minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawcę.

Artur Sulewski,
Dyrektor Handlowy
LeasePlan Fleet Management (Polska)

 

Portal FmLeasing.pl