Portal FmLeasing.pl

 

Warszawa, 18.02.2014 r.

 

INFORMACJA PRASOWA

 

Dostępność i komfort dzięki rozwiązaniom finansowym,
dedykowanym markom Grupy Volkswagen

Trzy spółki finansowe należące do koncernu Volkswagen postawiły mocno na rozwój rozwiązań finansowych, ubezpieczeniowych oraz flotowych. Finansowanie kluczem do mobilności to następny etap w rozwoju produktów finansowych dedykowanych biznesowi samochodowemu. Poniżej prezentujemy najważniejsze wydarzenia minionego roku dla spółek finansowych Grupy Volkswagen oraz obszary, na których będą się koncentrować w kolejnych latach.

Rok 2013 w spółkach Volkswagen Bank Polska, Volkswagen Leasing Polska oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy, upłynął pod znakiem rozwoju nowych ofert. W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania Klientów, którzy poza standardowym finansowaniem coraz bardziej doceniają możliwość elastycznego zakończenia kontraktu oraz częstej wymiany samochodu na nowy, pojawiły się nowe rozwiązania finansowe.   

– Coraz bardziej stawiamy na komfort i bezpieczeństwo, dlatego poszukujemy rozwiązań, które w łatwy sposób mogą nam je dostarczyć. Z drugiej zaś strony młoda generacja poszukuje dzisiaj głównie mobilności – nie musi posiadać samochodu na własność – chce go po prostu używać. Ten trend jest bardzo mocno zakorzeniony w krajach rozwiniętych, takich jak Anglia, Niemcy czy Francja, a obecnie obserwujemy jego początki także na rynku polskim. Dlatego w minionym roku rozpoczęliśmy inwestycje w rozwiązania finansowe, które łączą w sobie, oprócz finansowania, także serwis i wymianę samochodu – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Zarządu Volkswagen Bank Polska.

Klienci, decydując się na użytkowanie samochodów marek z Grupy Volkswagen, mogą skorzystać z oferty finansowej, która obejmuje m.in.:

  • AutoKredyt – finansowanie z trzema opcjami zakończenia kontraktu i bardzo niską miesięczną ratą,
  • Kredyt z ubezpieczeniem od utraty pracy gratis,
  • Leasing w połączeniu z pakietami serwisowymi i przedłużoną gwarancją,

·  Ubezpieczenia komunikacyjne z atrakcyjnymi stawkami nie tylko w pierwszym, ale również w kolejnych latach wznawiania polisy.

Gama produktów opracowana przez Volkswagen Bank, Volkswagen Leasing oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy, jest dywersyfikowana w zależności od marki samochodowej i dopasowywana do specyfiki klientów poszczególnych marek z Grupy Volkswagen. Dedykowane oferty finansowe, takie jak: ŠKODA Finance, Volkswagen Bank, Audi Finance, Porsche Exclusive Finance, to już standard w ofercie trzech spółek. 

Rozwój oferty ubezpieczeń komunikacyjnych

W minionym roku w ofercie ubezpieczeniowej pojawił się szereg rozwiązań oferujących dodatkowe korzyści dla klientów. Najpopularniejsze z nich to m.in.:

·         specjalne stawki ubezpieczeniowe na samochody nowe,

·         5% zniżki przy zakupie polisy komunikacyjnej dla klientów serwisujących samochody w autoryzowanych stacjach dealerskich grupy Volkswagen,

·         zniżki w przypadku samochodów wyposażonych w dodatkowe elementy gwarantujące bezpieczeństwo.

To tylko wybrane przykłady obrazujące, jak oferta ubezpieczeniowa zmieniała się wraz z potrzebami klientów i rynku.

– Mimo bardzo dużej konkurencji, w stosunku do 2012 roku odnotowaliśmy 17% wzrost wznowień polis komunikacyjnych. Jest to efekt zarówno rozwoju oferty, jak i inwestycji w szkolenia sieci agentów ubezpieczeniowych, a także bardzo bliskiej współpracy z siecią dealerską grupy Volkswagen – podkreśla Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń w Volkswagen Bank Polska.

Flota silnych marek koncernu Volkswagen

Obok biznesu detalicznego, bardzo ważnym filarem działalności spółek jest oferta dedykowana klientom flotowym. W 2013 r. spółka Volkswagen Leasing Polska umocniła pozycję lidera na rynku.

– Koncentracja uwagi na dużych klientach biznesowych, w oparciu o nasze międzynarodowe doświadczenie, pozwoliła nam w ubiegłym roku zwiększyć liczbę nowo zawartych kontraktów flotowych
z tego typu klientami o 34% w stosunku do roku 2012. Ten wynik bardzo nas cieszy i pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość. Będziemy kontynuować nasze działania skierowane zarówno do rynku średnich
i dużych przedsiębiorstw z dużym naciskiem na rozwiązania CFM
– mówi Daniel Trzaskowski, Dyrektor Departamentu Finansowania i Zarządzania Flotą.

Sukces oferty finansowania samochodów marki SEAT

W 2013 r. do oferty finansowej trzech spółek dołączyły produkty finansowe opracowane dla marki SEAT.

– Produkty finansowe dedykowane marce SEAT okazały się absolutnym sukcesem sprzedażowym. W grudniu co drugi samochód hiszpańskiej marki został zakupiony dzięki promocyjnej ofercie finansowej. Na tym właśnie polega nasz model biznesowy – przygotowujemy wspólnie z dystrybutorem samochodów rozwiązanie finansowe w taki sposób, aby auto stało się realnie dostępne dla klienta. Teraz każdy może dopasować ratę kredytu lub leasingu do swojego miesięcznego budżetu i zdecydować o zakupie lub użytkowaniu nowego samochodu – mówi Michał Dyc, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Współpracy z Dealerami w Volkswagen Bank Polska.

– Nasze rozwiązania są integralnym elementem oferty samochodowej Grupy Volkswagen. Zarówno w 2014 roku, jak i w kolejnych latach, będziemy dalej inwestować w rozwiązania, które wraz z dostępnością samochodu, zagwarantują naszym klientom komfort i bezpieczeństwo finansowe – dodaje Mikołaj Woźniak, Prezes Zarządu Volkswagen Bank Polska.

 

Portal FmLeasing.pl