Leasing samochodów elektrycznych
Czy leasing samochodów elektrycznych różni się czymś od leasingu zwykłych aut spalinowych? I tak, i nie. Procedury są takie same – czyli trzeba spełnić identyczne kryteria, żeby otrzymać finansowanie. Również warunki samego leasingu (koszt, okres, wysokość pierwszej wpłaty) są takie same.
Jednak leasing pojazdów zeroemisyjnych ma swoją nieco odrębną specyfikę oraz umożliwia skorzystanie ze sporego dofinansowania poprzez program „Mój elektryk” – o którym szczegółowo informujemy.
Ponadto znajdziesz tu więcej informacji na temat aut elektrycznych, które mogą być przydatne zwłaszcza jeśli rozważasz nabycie w formie leasingu swojego pierwszego pojazdu „na prąd”.
Leasing samochodów elektrycznych
dostępny jest w 24 firmach leasingowych
KRÓTKO: Czego dowiesz się z tego poradnika?
W zasadzie wszystkiego ważnego o leasingu aut elektrycznych.
Spis treści
- Warunki leasingu samochodów elektrycznych
- Dofinansowanie do leasingu w programie „Mój elektryk”
- Dlaczego leasing auta elektrycznego może być opłacalny?
- Pozafinansowe zalety
- Wady elektryków
- Zestawienie samochodów elektrycznych - lista
- Kalkulator kosztów leasingu pojazdów elektrycznych
- Leasing pojazdu sprowadzonego z zagranicy
- Leasing używanych samochodów elektrycznych
- Wynajem długoterminowy aut elektrycznych
- Ubezpieczenie GAP dla samochodów elektrycznych
- Mapa stacji ładowania w Polsce
- Aktualności dotyczące leasingu pojazdów elektrycznych
Warunki leasingu samochodów elektrycznych
Okres leasingu
Czynsz inicjalny / wpłata własna
Warianty
Procedury i dokumenty
Leasing aut używanych
Dofinansowanie do leasingu w programie „Mój elektryk”
Program Mój elektryk ruszył w 2021 r. i ma być realizowany do końca 2025 roku. Pozwala on otrzymać dofinansowanie do nabywanego pojazdu elektrycznego także w formie leasingu. Formalności odbywają się poprzez firmę leasingową - czyli:
- wybierasz pojazd elektryczny i firmę leasingową, która uczestniczy w programie Mój elektryk
- składasz wniosek do leasingodawcy o przyznanie leasingu z dofinansowaniem – resztę formalności załatwie finansujący
Lista firm leasingowych oferujących finansowanie w programie Mój Elektryk
- Alphabet Polska
- Arval Service Lease Polska
- BNP Paribas Leasing Services
- BMW Financial Services
- Carefleet
- Idea Getin Leasing
- ING Lease
- LeasePlan Fleet Management
- Leasys
- MAN Financial Services
- Masterlease
- Mercedes-Benz Leasing
- MHC Mobility
- Millennium Leasing
- mLeasing
- Pekao Leasing
- PKO Leasing
- PSA Finance
- RCI Leasing
- Santander Consumer Multirent
- Santander Leasing
- Toyota Leasing
- VFS Usługi Finansowe
- Volkswagen Financial Services
Zasady korzystania z programu Mój elektryk dla leasingu
- Z dofinansowania mogą skorzystać firmy, w tym osoby fizyczne prowadzące działalność
- Dofinansowaniem objęte są pojazdy nowe, przy czym za nowe uważa się także pojazdy zarejestrowane już przez dealera z przebiegiem nie większym niż 50 km.
- Dotacja wypłacana jest na pokrycie całości lub części (w zależności od ustalonych z finansującym warunków umowy) opłaty wstępnej na poczet leasingu
Wysokość dotacji dla leasingu
- Do 18750 zł dla na samochodu osobowego (M1) kosztującego maksymalnie 225000 zł*
- Do 27000 zł dla samochodu osobowego kosztującego maksymalnie 225000 zł przy deklaracji rocznego przebiegu wynoszącego ponad 15 tys. km**
- Do 70000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych) dla samochodów dostawczych i ciężarowych (N1)
- Do 4000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych) dla motorowerów, motocykli, trój- i czterokołowców (L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e)
* – 225000 zł jest kwotą netto, netto+50% VAT lub brutto w zależności od podatkowego statusu VAT korzystającego z dotacji. Auta z ceną wyższą niż 225 tys. zł nie są objęte programem.
** – NFOŚiGW, który obsługuje program Mój elektryk będzie upoważniony do kontrolowania przebiegu podawanego w CEPiK
Jakie auta osobowe można sfinansować w programie Mój elektryk?
Z dofinansowania można skorzystać w przypadku leasingu nowego samochodu elektrycznego (za nowy uznaje się także zarejestrowany przez dealera z przebiegiem max 50 km), którego cena nie przekracza 225 tys. zł (przy czym limit zależy od statusu podatnika VAT)
Maksymalna cena samochodu osobowego w programie Mój elektryk w zależności od statusu VAT:
- 225000 zł brutto (182927 zł netto) dla przedsiębiorców niebędących płatnikami VAT
- 248206 zł brutto (201793 zł netto) dla płatników VAT, którzy użytkują auto służbowo i prywatnie, czyli odliczają 50% VAT
- 276750 zł brutto (225000 zł netto) dla płatników VAT, którzy wykorzystują auto wyłącznie służbowo i mają prawo do odliczenia 100% VAT
Jakie modele mieszczą się w tych limitach? W dalszej części artykułu znajdziesz Listę aut z napędem elektrycznym wraz z cenami w polskiej dystrybucji
Dlaczego leasing auta elektrycznego może być opłacalny?
Jak wiadomo, samochody elektryczne są nadal drogie, a w każdym razie sporo droższe od swoich spalinowych odpowiedników. Elektryki mają jednak kilka atutów, które powodują, że ich leasing może być całkiem opłacalny.
Czy wiesz, że blisko dwie trzecie aut elektrycznych rejestrowanych w Polsce finansowanych jest leasingiem?
Wyższy limit podatkowy – aż 225 tys. zł w koszty
Z początkiem 2019 roku rząd wprowadził limit, który spowodował, że leasing samochodów osobowych droższych niż 150 tys. złotych stał się mniej opłacalny. Opisaliśmy to szczegółowo w artykule: Koszty podatkowe leasingu samochodów osobowych (PIT i CIT). Jeśli auto jest droższe, to w koszty uzyskania przychodu wliczymy tylko taką część każdej opłaty leasingowej, w jakiej limit 150 tys. zł ma się do ceny samochodu. Dla przykładu: jeśli samochód kosztuje 250 tys. zł, to w koszty wrzucimy zaledwie 60% czynszu inicjalnego i każdej raty leasingowej, gdyż limit (150 tys. zł) stanowi 60% ceny samochodu (250 tys. zł). Im auto droższe, tym współczynnik niższy.
Jednak samochody elektryczne cieszą się niebagatelną preferencją – w ich przypadku limit wynosi aż 225 tys. zł. Dla przykładowego auta kosztującego 250 tys. zł podnosi to współczynnik wliczanych kosztów aż do 90%. W poniższej tabeli przedstawiamy, jak korzystne ma to skutki podatkowe.
Ile kosztuje samochód po odliczeniu podatku?
Elektryczny (limit 225 tys. zł) kontra spalinowy (limit 150 tys. zł)
Cena samochodu | 250000 zł | |
Okres leasingu | 36 miesięcy | |
Czynsz inicjalny (20%) | 50000 zł | |
Rata miesięczna | 5490 zł | |
Spalinowy | Elektryczny | |
Limit kosztów podatkowych | 150000 zł | 225000 zł |
Proporcja kosztów podatkowych (limit/cena) | 60% | 90% |
Czynsz inicjalny po odliczeniu podatku | 44300 zł | 41450 zł |
Rata miesięczna po odliczeniu podatku | 4864 zł | 4551 zł |
Całkowita oszczędność na podatku dochodowym | 28500 zł | 42750 zł |
Ile kosztował samochód po odliczeniu podatku? | 221500 zł | 207250 zł |
Jak widać, po uwzględnieniu korzyści podatkowych (tzw. tarczy) za samochód elektryczny kosztujący 250 tys. zł „zapłacimy” realnie 207250 zł, podczas gdy auto tradycyjne będzie nas kosztować o 14250 zł więcej.
Wyjaśnienie: Odsetki w całości w koszty
Ważna uwaga! W tabeli powyżej pod uwagę wzięliśmy tylko kapitał, czyli tak jakby był to leasing 100%. To dlatego, że według regulacji podatkowych limitami objęta jest „jedynie” spłata wartości auta, natomiast odsetki mogą być w całości kosztem uzyskania przychodu – ich limity nie obowiązują.
Wyższy limit nie dotyczy hybryd
Limit 225 tys. dotyczy wyłącznie samochodów w pełni elektrycznych, których podatkowa definicja brzmi:

Warunku tego nie spełniają samochody hybrydowe, wobec tego obowiązuje je limit podatkowy w wysokości 150 tys. zł
VAT 50%, chyba że użytek wyłącznie firmowy, wtedy 100% odliczenia
Skoro jesteśmy przy zagadnieniach podatkowych, to warto także wspomnieć o VAT. Od nabycia, a także od rat leasingowych za osobowy samochód elektryczny, który jest użytkowany służbowo, ale i prywatnie, można odliczać połowę VAT.
Chyba że pojazd taki użytkowany jest wyłącznie na potrzeby działalności, np.: służy jako jeżdżąca reklama, wówczas można odliczyć nawet 100% VAT, ale nie jest to takie łatwe. Trzeba spełnić określone warunki, aby fiskus nie miał wątpliwości co do tego, że nasz elektryk wykorzystywany jest wyłącznie firmowo, m.in.
- złożyć w Urzędzie Skarbowym deklarację VAT-26
- prowadzić szczegółową ewidencję przebiegu
- wprowadzić odpowiednią politykę użytkowania pojazdu
Opisaliśmy szczegółowo, co należy zrobić, aby móc odliczać cały VAT od samochodu osobowego w poradniku Zasady odliczania VAT od samochodów firmowych
Analogicznie sprawa wygląda w przypadku faktur za prąd wykorzystywany do ładowania samochodu. Tutaj także odliczymy 50% VAT, jeśli auto użytkowane jest także prywatnie oraz 100% jeśli wyłącznie służbowo. Potwierdza to m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 lutego 2019 r. nr 0112-KDIL1-3.720.2018.2.AP
Niski koszt ładowania
Jest to kolejny atut pojazdów elektrycznych. Koszt przejechania danego dystansu, np.: 100 kilometrów może być znacznie niższy niż benzyniaków, diesli i aut hybrydowych. Ile kosztuje ładowanie? Tutaj niestety nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób użytkujemy i ładujemy nasz pojazd. Są przecież stacje ładowania płatne, ale jest też i wiele bezpłatnych. Samochód można ładować także we własnym garażu z domowej sieci – a tu z kolei dostawcy prądu mają różne taryfy (np.: tańsze stawki w nocy). Dlatego w poszczególnych przypadkach koszty ładowania mogą znacznie się różnić.
Szacuje się jednak, że przeciętnie koszt przejechania elektrykiem 100 km stanowi około 30%-35% wydatków, jakie poniesiemy na jego spalinowy odpowiednik o zbliżonych gabarytach i mocy.
Czy wiesz, że ładując auto elektryczne z domowej sieci zapłacisz od około 10 zł (mały pojazd) do 17 zł (duży pojazd) za każde 100 kilometrów?*
* - Przy założeniu, że pojazd zużywa od około 15 kWh (np. Nissan Leaf) do 25 kWh (np.: Tesla) i cenie 0,67 zł za 1 kWh. Przy niektórych taryfach nocnych koszt może być nawet o połowę niższy.
Warto też wspomnieć o niższych kosztach serwisu i przeglądów okresowych przynajmniej do momentu… kiedy trzeba będzie wymienić zużyte baterie, które potrafią kosztować krocie.
Pozafinansowe zalety aut elektrycznych
Wypadałoby napisać w tym miejscu coś o ekologii, ale… jest to dość kontrowersyjny temat, a poza tym spójrzmy prawdzie w oczy – nie dla każdego planującego nabycie auta na prąd ekologia jest kluczowym argumentem „za”.
Prawdopodobnie częściej niż o ekologii nabywcy elektryków myślą o wizerunku – swoim i firmy – w końcu jest to jasny sygnał dla otoczenia, że jesteśmy oryginalni i nadążamy za nowoczesnością, której nie boimy się użytkować. W przypadku luksusowych aut jak Tesla, Audi e-tron czy Jaguar I-PACE dochodzi jeszcze prestiż.
Jednak to, co jest kluczową zaletą samochodu elektrycznego, to radość z jazdy, jaką taki pojazd daje. I choć jest to oczywiście subiektywne odczucie, to bez mała każdy, kto miał okazję prowadzić auto elektryczne, jest pod wrażeniem jego osiągów, reakcji na „gaz”, momentu obrotowego dostępnego przy każdej prędkości, ciszy i tak dalej.
Nawet taki motoryzacyjny freak jak Krzysztof Hołowczyc, w którego żyłach płynie benzyna, był pod ogromnym wrażeniem po przejażdżce Teslą:

Wady elektryków
Niestety samochody elektryczne mają też istotne wady:
- niewielki zasięg
- czas ładowania
- konieczność wymiany baterii po kilku latach eksploatacji
- słabo rozwinięta sieć ładowarek (mapka lokalizacji stacji ładowania w dalszej części tekstu)
Zestawienie samochodów elektrycznych
Nissan Leaf – najpopularniejsze obecnie auto elektryczne w Polsce
Auta oznaczone jako bestseller to modele, które wyróżniają się popularnością w Polsce. Najczęściej nabywanym i leasingowanym jest obecnie Nissan Leaf.
Lista aut z napędem elektrycznym
Marka i model | Cena w polskiej dystrybucji |
Dacia Spring | od 77900 zł |
Smart fortwo | od 96900 zł |
Volkswagen up! | od 97990 zł |
Smart forfour | od 98400 zł |
Fiat 500 | od 99500 zł |
Peugeot 208 | od 124900 zł |
Renault ZOE bestseller | od 124900 zł |
Opel Corsa bestseller | od 128490 zł |
Nissan Leaf bestseller | od 129900 zł |
Citroen Berlingo | od 132900 zł |
Citroen C4 | od 137400 zł |
Mini (Mini) | od 139900 zł |
Opel Mokka | od 139900 zł |
Kia Soul | od 139990 zł |
Volkswagen ID.3 bestseller | od 142290 zł |
Mazda MX-30 bestseller | od 142900 zł |
Peugeot Rifter | od 144700 zł |
Peugeot 2008 | od 149400 zł |
Kia Niro bestseller | od 152990 zł |
Honda e | od 155200 zł |
Hyundai Kona bestseller | od 155900 zł |
Opel Combo | od 159150 zł |
DS 3 | od 159900 zł |
Volkswagen ID.4 | od 163590 zł |
BMW i3 bestseller | od 169700 zł |
Nissan NV200 | od 173500 zł |
Kia EV6 | od 179900 zł |
Skoda Enyaq | od 184400 zł |
Hyundai IONIQ | od 185200 zł |
Hyundai IONIQ 5 | od 189900 zł |
Audi Q4 e-tron | od 195100 zł |
Mercedes EQA | od 199900 zł |
Tesla Model 3 bestseller | od 199990 zł |
Opel Zafira Life | od 211250 zł |
Ford Mustang Mach-E | od 216120 zł |
Citroen Spacetourer | od 219400 zł |
Peugeot Traveller | od 219400 zł |
BMW i4 | od 245200 zł |
Volvo XC40 | od 259400 zł |
Volvo C40 | od 264600 zł |
BMW X3 | od 268900 zł |
Mercedes EQC bestseller | od 299000 zł |
Tesla Model Y | od 299990 zł |
Audi e-tron | od 308400 zł |
Mercedes EQV | od 342924 zł |
BMW iX | od 357900 zł |
Jaguar I-Pace | od 364000 zł |
Tesla Model S | od 368990 zł |
Porsche Taycan | od 389000 zł |
Tesla Model X | od 407990 zł |
Audi e-tron GT | od 446600 zł |
Mercedes EQS | od 495400 zł |
Kalkulator kosztów leasingu pojazdów elektrycznych
Prawdę mówiąc, oprocentowanie leasingu pojazdu elektrycznego jest takie samo jak aut spalinowych. Leasingodawcy nie stosują tutaj odrębnej polityki marżowej, więc koszt dobrego i taniego leasingu oscyluje wokół 2-3% ponad WIBOR w przypadku finansowania samochodów nowych i 3-4% w przypadku aut używanych.
Poniższy kalkulator podaje przeciętny koszt oferowany obecnie przez czołowe polskie firmy. Tutaj szczegółowo o tym, jak działa Kalkulator Leasingu.
Wyszukiwarka Leasingu - auto elektryczne
Leasing pojazdów elektrycznych dostępny jest w 24 firmach leasingowych. Najlepszym i jednocześnie najprostszym sposobem, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców jest nasza Wyszukiwarka Leasingu. Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.
„Jeszcze nigdy nie byłem tak zadowolony z usługi która jest darmowa. Pełen profesjonalizm, super kontakt mailowy, jasno i rzetelnie wszystko wytłumaczone, wszelkie wątpliwości rozwiane. Polecam gorąco każdemu.”
Leasing auta elektrycznego sprowadzonego z zagranicy
Wiele modeli elektryków jest niedostępnych w polskich sieciach dealerskich – klasycznym przykładem jest popularna Tesla, ale nie tylko. Dlatego potencjalni nabywcy zmuszeni są korzystać z oferty firm importujących te auta indywidualnie. Alternatywą jest samodzielne skonfigurowanie i zamówienie konkretnego modelu u dealera za granicą, najczęściej w Niemczech.
Czy leasing w Polsce auta nabywanego za granicą jest możliwy? Jak najbardziej tak i można to zrobić na trzy sposoby:
- Zakup przez polską firmę leasingową bezpośrednio za granicą
- Samodzielny zakup za gotówkę, sprowadzenie i leasing zwrotny
- Sprowadzenie za pośrednictwem np.: komisu, brokera
Każdy z tych sposobów ma swoje zalety i wady, które opisujemy w innym naszym poradniku, w akapicie Leasing auta używanego z zagranicy. Pomimo że jest to poradnik o finansowaniu pojazdów używanych, to opisane tam sposoby dotyczą także nowych aut nabywanych u zagranicznych dealerów.
Leasing używanych samochodów elektrycznych
To jest jedna z tych rzeczy, która nieco odróżnia zasady finansowania aut elektrycznych od spalinowych. Chodzi o ocenę ryzyka…
Jednym z dużych minusów aut elektrycznych są baterie, a konkretnie ich ograniczona żywotność i liczba cykli ładowania. Z wiekiem i intensywnością użytkowania baterie stają się coraz mniej wydajne, a ostatecznie niezdatne do użytku. Ich wymiana potrafi kosztować krocie, w niektórych modelach nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dla leasingodawcy, który jest formalnie właścicielem auta, jest to dodatkowe ryzyko, że leasingobiorca nie podoła finansowo tak kosztownej naprawie i zwróci niezdatne do użytku auto. Oczywiście zwrot uszkodzonego auta nie zwolni leasingobiorcy z obowiązku pokrycia kosztów jego naprawy, ale jeśli leasingobiorca okaże się niewypłacalny, to firma leasingowa pozostanie z uszkodzonym samochodem i nieściągalną wierzytelnością.
Z tego powodu leasingodawcy podchodzą bardziej restrykcyjnie do leasingowania używanych samochodów elektrycznych, co ma wyraz w procedurach, np.:
- stosują krótsze okresy finansowania, a konkretnie łączny wiek i okres finansowania często jest krótszy niż w przypadku aut spalinowych
- wnikliwiej oceniają stan techniczny (cześciej konieczna jest wycena rzeczoznawcy)
Pozostałe zasady leasingu elektryków są w zasadzie takie same jak w przypadku spalinówek. Dlatego odsyłamy do naszego poradnika, jeśli chcesz poczytać o tym więcej: Leasing samochodów używanych - wszystko na ten temat
Wynajem długoterminowy aut elektrycznych
Wynajem długoterminowy występuje pod różnymi nazwami, np.: full service leasingu, auto abonamentu, itd., ale wszystkie te usługi mają jedną cechę wspólną – pomijając marżę/oprocentowanie – korzystający nie spłaca ceny samochodu, a jedynie utratę jego wartości. To dlatego najkorzystniejsze oferty najmu dotyczą samochodów, które z wiekiem mają niewielką utratę wartości, a do takich najczęściej należą auta, które są popularne, konwencjonalne, dobrze, ale nieprzesadnie wyposażone, mają „przewidywalną” awaryjność, itd. Wyjaśnienie w naszym poradniku: Jaki samochód wybrać do wynajmu długoterminowego?
Jeszcze do niedawna auta elektryczne były egzotykami niespełniającymi kryteriów, które stawiane są pojazdom flotowym. Dlatego większość firm CFM i leasingodawców oferujących najem długoterminowy unikało finansowania pojazdów „na prąd”. To się już zmienia na korzyść, ale nadal tylko nieliczni finansujący oferują najem elektryków i w zasadzie ograniczają się tylko do najpopularniejszych modeli z polskiej dystrybucji.
Dlatego wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego – przynajmniej na razie – jest jeszcze dość trudnodostępny, a jeśli już to niekoniecznie atrakcyjny z finansowego punktu widzenia. Niemniej zapraszamy do naszego działu: Wynajem długoterminowy i Auto abonament, jeśli chcesz dowiedzieć się wszystkiego o tej formie finansowania.
Ubezpieczenie GAP dla samochodów elektrycznych
Jeszcze niedawno ubezpieczyciele mieli problemy z szacowaniem utraty wartości samochodów elektrycznych, a co za tym idzie wykluczali pojazdy z napędem zeroemisyjnym z oferty ubezpieczenia GAP. To ulega zmianie — obecnie możesz ubezpieczyć w zasadzie każdego elektryka sprzedawanego w polskiej dystrybucji i nie tylko.
Nie wiesz czym jest ubezpieczenie GAP? Chroni ono utratę wartości pojazdu w przypadku szkody całkowitej, w tym kradzieży, od której – jak się okazuje – samochody elektryczne (zwłaszcza niektóre modele) nie są wolne… Więcej informacji w naszym poradniku: Ubezpieczenie GAP w leasingu
Na FmLeasing.pl także kupisz pełnowartościowy GAP fakturowy i za niego nie przepłacisz!
Składka GAP na FmLeasing.pl dla auta elektrycznego kosztującego 225 tys. zł

Mapa ładowarek samochodów elektrycznych w Polsce
Poniższa mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce działa na takiej samej zasadzie jak mapy google – możesz przybliżać, scrollować, a także wpisywać nazwy miejscowości i konkretne adresy, aby sprawdzić dostępność ładowarek w pobliżu interesujących Cię miejsc.
Aktualności dotyczące leasingu pojazdów elektrycznych
Przyznano już 1100 dotacji do leasingu elektryków. Większość powędrowała do trzech firm
Bank Ochrony Środowiska, który zajmuje się rozdzielaniem dotacji w programie „Mój Elektryk” poinformował, że dotychczas pozytywnie rozpatrzono 1092 wnioski o dopłatę do leasingu samochodów elektrycznych. Zdecydowana większość, bo aż 86% z nich złożona była w imieniu klientów trzech firm leasingowych: Arval Service Lease Polska, PKO Leasing i Volkswagen Financial Services.
Więcej aktualności z branży: Wiadomości z branży leasingowej [NA ŻYWO]

Wyszukiwarka ofert leasingowych
Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie
Komentuj i czytaj komentarze do tego artykułu na forum: Samochód elektryczny w leasing >
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Pierwszy leasing - poradnik dla początkujących
Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?
Warunki leasingu samochodów osobowych i dostawczych u polskich leasingodawców - ten rodzaj finansowania oferuje 22 z nich. Informacja o wariantach, procedurach, okresach finansowania, wysokości wymaganego udziału własnego itp.

Autor: Michał Krupiński
Jestem autorem tego artykułu. W branży leasingowej działam od 2000 roku, co – jak łatwo policzyć – daje ponad 20-letnie doświadczenie. Od 2009 jestem wydawcą i współzałożycielem serwisu FmLeasing.pl.
Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Michał Krupiński