Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych

< powrót - Oferty leasingu

Leasing samochodów elektrycznych

Białe elektryczne Renault podpięte do ładowarki na parkingu

Blisko dwie trzecie nabywanych samochodów elektrycznych finansowanych jest leasingiem. I choć leasing elektryków nie różni się zbytnio od finansowania „tradycyjnych” pojazdów spalinowych, to jednak ma on swoją specyfikę oraz umożliwia skorzystanie ze sporego dofinansowania poprzez program „Mój elektryk” – o którym szczegółowo informujemy i podajemy zestawienie oferujących go leasingodawców. Znajdziesz tu także listę dostępnych na polskim rynku samochodów elektrycznych – osobowych i dostawczych.

Leasing samochodów elektrycznych

dostępny jest w 27 firmach leasingowych

Warunki leasingu samochodów elektrycznych

Okres leasingu

  • operacyjny: od 24 do 60 miesięcy
  • finansowy: od 6 do 60 miesięcy
  • nieliczni leasingodawcy oferują maks. okres 72 i 84 miesiące

Czynsz inicjalny / wpłata własna

  • najczęściej od 10% do 45% (niektóre firmy nawet od 0%)

Warianty

  • oprocentowanie (stopa) zmienne lub stałe
  • leasing złotowy, walutowy, denominowany
  • raty równe, malejące (degresywne), sezonowe

Procedury i dokumenty

  • uproszczona: wnioskujący przedkłada dokumenty rejestrowe i dowody osobiste reprezentantów
  • standardowa: dodatkowo wymagane dokumenty finansowe (np. deklaracje podatkowe)

Odbiór przedmiotu w 2 do 5 dni od złożenia wniosku

Leasing aut używanych

  • najczęściej preferowany wiek pojazdu od 1 do 4 lat
    (wiek auta + okres leasingu max. 6 lat)
  • kilku leasingodawców finansuje samochody 5 do 6-letnie
    (wiek auta + okres leasingu max. 8 lat)
  • bardzo nieliczni finansują samochody 7 do 8-letnie
    (wiek auta + okres leasingu max. 10 lat)

Dofinansowanie do leasingu w programie „Mój elektryk”

Program Mój elektryk ruszył w 2021 r. i ma być realizowany do końca 2025 roku. Pozwala on otrzymać dofinansowanie do nabywanego pojazdu elektrycznego także w formie leasingu. Formalności odbywają się poprzez firmę leasingową - czyli:

  • wybierasz pojazd elektryczny i firmę leasingową, która uczestniczy w programie Mój elektryk
  • składasz wniosek do leasingodawcy o przyznanie leasingu z dofinansowaniem – resztę formalności załatwie finansujący

Lista firm leasingowych oferujących finansowanie w programie Mój Elektryk

  1. Alphabet Polska
  2. Arval Service Lease Polska
  3. Athlon Car Lease Polska
  4. BMW Financial Services
  5. BNP Paribas Leasing Services
  6. Carefleet
  7. Impuls-Leasing Polska
  8. ING Lease
  9. LeasePlan Fleet Management
  10. Leasys
  11. MAN Financial Services
  12. Masterlease
  13. Mercedes-Benz Leasing
  14. MHC Mobility
  15. Millennium Leasing
  16. Nivette Fleet Management
  17. mLeasing
  18. Pekao Leasing
  19. PKO Leasing
  20. PSA Finance
  21. RCI Leasing
  22. Santander Consumer Multirent
  23. Santander Leasing
  24. Toyota Leasing
  25. VB Leasing
  26. VFS Usługi Finansowe
  27. Volkswagen Financial Services

Zasady korzystania z programu Mój elektryk dla leasingu

  • Z dofinansowania mogą skorzystać firmy, w tym osoby fizyczne prowadzące działalność
  • Dofinansowaniem objęte są pojazdy nowe, przy czym za nowe uważa się także pojazdy zarejestrowane już przez dealera z przebiegiem nie większym niż 50 km.
  • Dotacja wypłacana jest na pokrycie całości lub części (w zależności od ustalonych z finansującym warunków umowy) opłaty wstępnej na poczet leasingu

Wysokość dotacji dla leasingu

  • Do 18750 zł dla na samochodu osobowego (M1) kosztującego maksymalnie 225000 zł*
  • Do 27000 zł dla samochodu osobowego kosztującego maksymalnie 225000 zł przy deklaracji rocznego przebiegu wynoszącego ponad 15 tys. km**
  • Do 70000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych) dla samochodów dostawczych i ciężarowych (N1)
  • Do 4000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych) dla motorowerów, motocykli, trój- i czterokołowców (L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e)

* – 225000 zł jest kwotą netto, netto+50% VAT lub brutto w zależności od podatkowego statusu VAT korzystającego z dotacji. Auta z ceną wyższą niż 225 tys. zł nie są objęte programem.
** – NFOŚiGW, który obsługuje program Mój elektryk będzie upoważniony do kontrolowania przebiegu podawanego w CEPiK

Jakie auta osobowe można sfinansować w programie Mój elektryk?

Z dofinansowania można skorzystać w przypadku leasingu nowego samochodu elektrycznego (za nowy uznaje się także zarejestrowany przez dealera z przebiegiem max 50 km), którego cena nie przekracza 225 tys. zł (przy czym limit zależy od statusu podatnika VAT)

Maksymalna cena samochodu osobowego w programie Mój elektryk w zależności od statusu VAT:

  • 225000 zł brutto (182927 zł netto) dla przedsiębiorców niebędących płatnikami VAT
  • 248206 zł brutto (201793 zł netto) dla płatników VAT, którzy użytkują auto służbowo i prywatnie, czyli odliczają 50% VAT
  • 276750 zł brutto (225000 zł netto) dla płatników VAT, którzy wykorzystują auto wyłącznie służbowo i mają prawo do odliczenia 100% VAT

Jakie modele mieszczą się w tych limitach? W dalszej części artykułu znajdziesz Listę aut z napędem elektrycznym wraz z cenami w polskiej dystrybucji

Dlaczego leasing auta elektrycznego może być opłacalny podatkowo?

Jak wiadomo, samochody elektryczne są nadal drogie, a w każdym razie sporo droższe od swoich spalinowych odpowiedników. Elektryki mają jednak kilka atutów, które powodują, że ich leasing może być całkiem opłacalny.

Symbol żarówkiCzy wiesz, że blisko dwie trzecie aut elektrycznych rejestrowanych w Polsce finansowanych jest leasingiem?

Wyższy limit podatkowy – aż 225 tys. zł w koszty

Z początkiem 2019 roku rząd wprowadził limit, który spowodował, że leasing samochodów osobowych droższych niż 150 tys. złotych stał się mniej opłacalny. Opisaliśmy to szczegółowo w artykule: Koszty podatkowe leasingu samochodów osobowych (PIT i CIT). Jeśli auto jest droższe, to w koszty uzyskania przychodu wliczymy tylko taką część każdej opłaty leasingowej, w jakiej limit 150 tys. zł ma się do ceny samochodu. Dla przykładu: jeśli samochód kosztuje 250 tys. zł, to w koszty wrzucimy zaledwie 60% czynszu inicjalnego i każdej raty leasingowej, gdyż limit (150 tys. zł) stanowi 60% ceny samochodu (250 tys. zł). Im auto droższe, tym współczynnik niższy.

Jednak samochody elektryczne cieszą się niebagatelną preferencją – w ich przypadku limit wynosi aż 225 tys. zł. Dla przykładowego auta kosztującego 250 tys. zł podnosi to współczynnik wliczanych kosztów aż do 90%. W poniższej tabeli przedstawiamy, jak korzystne ma to skutki podatkowe.

Ile kosztuje samochód po odliczeniu podatku?

Elektryczny (limit 225 tys. zł) kontra spalinowy (limit 150 tys. zł)

Cena samochodu 250000 zł
Okres leasingu 36 miesięcy
Czynsz inicjalny (20%) 50000 zł
Rata miesięczna 5490 zł
  Spalinowy
Elektryczny
Limit kosztów podatkowych 150000 zł 225000 zł
Proporcja kosztów podatkowych (limit/cena) 60% 90%
Czynsz inicjalny po odliczeniu podatku 44300 zł 41450 zł
Rata miesięczna po odliczeniu podatku 4864 zł 4551 zł
Całkowita oszczędność na podatku dochodowym 28500 zł 42750 zł
Ile kosztował samochód po odliczeniu podatku? 221500 zł 207250 zł

Jak widać, po uwzględnieniu korzyści podatkowych (tzw. tarczy) za samochód elektryczny kosztujący 250 tys. zł „zapłacimy” realnie 207250 zł, podczas gdy auto tradycyjne będzie nas kosztować o 14250 zł więcej. Przejdź do naszego Kalkulatora proporcji kosztów podatkowych leasingu samochodów osobowych, jeśli chcesz obliczyć współczynnik KUP dla ceny pojazdu, który Cię interesuje.

Wyjaśnienie: Odsetki w całości w koszty

Ważna uwaga! W tabeli powyżej pod uwagę wzięliśmy tylko kapitał, czyli tak jakby był to leasing 100%. To dlatego, że według regulacji podatkowych limitami objęta jest „jedynie” spłata wartości auta, natomiast odsetki mogą być w całości kosztem uzyskania przychodu – ich limity nie obowiązują.

Wyższy limit nie dotyczy hybryd

Limit 225 tys. dotyczy wyłącznie samochodów w pełni elektrycznych, których podatkowa definicja brzmi:

Ikona dokumentuPojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania; – art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych

Warunku tego nie spełniają samochody hybrydowe, wobec tego obowiązuje je limit podatkowy w wysokości 150 tys. zł

VAT 50%, chyba że użytek wyłącznie firmowy, wtedy 100% odliczenia

Skoro jesteśmy przy zagadnieniach podatkowych, to warto także wspomnieć o VAT. Od nabycia, a także od rat leasingowych za osobowy samochód elektryczny, który jest użytkowany służbowo, ale i prywatnie, można odliczać połowę VAT.

Chyba że pojazd taki użytkowany jest wyłącznie na potrzeby działalności, np.: służy jako jeżdżąca reklama, wówczas można odliczyć nawet 100% VAT, ale nie jest to takie łatwe. Trzeba spełnić określone warunki, aby fiskus nie miał wątpliwości co do tego, że nasz elektryk wykorzystywany jest wyłącznie firmowo, m.in.

  • złożyć w Urzędzie Skarbowym deklarację VAT-26
  • prowadzić szczegółową ewidencję przebiegu
  • wprowadzić odpowiednią politykę użytkowania pojazdu
Symbol żarówkiOpisaliśmy szczegółowo, co należy zrobić, aby móc odliczać cały VAT od samochodu osobowego w poradniku Zasady odliczania VAT od samochodów firmowych

Analogicznie sprawa wygląda w przypadku faktur za prąd wykorzystywany do ładowania samochodu. Tutaj także odliczymy 50% VAT, jeśli auto użytkowane jest także prywatnie oraz 100% jeśli wyłącznie służbowo. Potwierdza to m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 lutego 2019 r. nr 0112-KDIL1-3.720.2018.2.AP

Lista samochodów elektrycznych – wszystkie modele (osobowe i dostawcze)

Najpopularniejszy samochód elektryczny w Polsce

Czerwona Tesla Model 3 stojąca w salonie sprzedaży

Tesla Model 3, fot: Mario Duran-Ortiz

Lista samochodów osobowych z napędem elektrycznym

Marka i model Cena w polskiej dystrybucji
Audi e-tron GT quattro od 468000 zł
Audi Q4 e-tron bestseller od 244200 zł
Audi Q4 Sportback e-tron od 255500 zł
Audi Q8 e-tron od 345000 zł
Audi Q8 Sportback e-tron od 356300 zł
Audi RS e-tron GT od 630600 zł
BMW i4 od 259000 zł
BMW i7 od 650000 zł
BMW iX od 378300 zł
BMW iX1 od 260000 zł
BMW iX3 od 297000 zł
Citroen e-C4 od 188900 zł
Cupra Born od 204800 zł
Dacia Spring bestseller od 106900 zł
DS 3 od 189600 zł
Fiat 500 od 140100 zł
Ford Mustang Mach-E bestseller od 269550 zł
Honda e od 168800 zł
Hyundai Ioniq5 od 219900 zł
Hyundai Kona Electric od 168900 zł
Jaguar I-Pace od 389200 zł
Jeep Avanger od 173500 zł
Kia e-Soul od 170990 zł
Kia EV6 bestseller od 209900 zł
Kia EV6 GT od 399900 zł
Kia Niro EV bestseller od 191900 zł
Lexus RZ 450e od 329900 zł
Lexus UX 300e od 262900 zł
Mazda MX-30 od 161100 zł
Mercedes EQA od 223500 zł
Mercedes EQB od 238400 zł
Mercedes EQC od 315900 zł
Mercedes EQE od 336700 zł
Mercedes EQE od 413500 zł
Mercedes EQS od 549300 zł
Mercedes EQS od 590800 zł
Mercedes EQV od 364572 zł
Mini Electric bestseller od 164900 zł
Nissan Ariya od 219900 zł
Nissan Leaf bestseller od 155900 zł
Opel Corsa-e od 160300 zł
Opel Mokka-e od 184300 zł
Opel Zafira-e od 270500 zł
Peugeot e-2008 od 183900 zł
Peugeot e-208 bestseller od 159900 zł
Porsche Taycan od 448000 zł
Renault Kangoo E-tech Electric od 189900 zł
Renault Megane E-tech Electric od 184900 zł
Renault ZOE E-tech Electric od 180500 zł
Skoda Enyaq bestseller od 212250 zł
Skoda Enyaq Coupe od 249950 zł
Smart EQ fortwo od 99100 zł
Smart EQ fortwo cabrio od 113200 zł
Ssangyong Korando E-motion od 199990 zł
Subaru Solterra od 50000 EUR
Tesla Model 3 od 205990 zł
Tesla Model S bestseller od 507990 zł
Tesla Model X od 546990 zł
Tesla Model Y bestseller od 224990 zł
Volkswagen ID.3 od 199390 zł
Volkswagen ID.4 od 219490 zł
Volkswagen ID.5 od 235390 zł
Volvo C40 Recharge od 256900 zł
Volvo EX90 od 479900 zł
Volvo XC40 Recharge od 248900 zł

Ceny brutto (z podatkiem VAT 23%)

Leasing samochodów elektrycznych

dostępny jest w 27 firmach leasingowych

Lista samochodów dostawczych z napędem elektrycznym

Marka i model Cena w polskiej dystrybucji
Citroen e-Berlingo VAN od 159000 zł
Citroen e-Jumper od 289246 zł
Citroen e-Jumpy od 185800 zł
Dacia Spring Cargo od 82512 zł
Fiat E-Doblo od 158600 zł
Fiat E-Ducato od 302600 zł
Fiat E-Scudo od 172700 zł
MAN eTGE bd
Mercedes eSprinter od 266900 zł
Mercedes eVito od 220800 zł
Nissan Townstar VAN od 147900 zł
Opel Combo-e od 156382 zł
Opel Vivaro-e od 208211 zł
Peugeot e-Boxer od 289250 zł
Peugeot e-Expert od 187600 zł
Peugeot e-Rifter od 117642 zł
Peugeot e-Traveller od 225366 zł
Renault Kango VAN E-tech Electric od 146700 zł
Renault Master E-tech Electric od 238200 zł
Toyota Proace City Electric od 137900 zł
Toyota Proace Electric od 155600 zł
Volkswagen e-Crafter od 276920 zł
Volkswagen ID.Buzz od 227920 zł

Ceny netto (bez VAT 23%)

Kalkulator kosztów leasingu pojazdów elektrycznych

Prawdę mówiąc, oprocentowanie leasingu pojazdu elektrycznego jest takie samo jak aut spalinowych. Leasingodawcy nie stosują tutaj odrębnej polityki marżowej, więc koszt dobrego i taniego leasingu oscyluje wokół 2-3% ponad WIBOR w przypadku finansowania samochodów nowych i 3-4% w przypadku aut używanych.

Poniższy kalkulator podaje przeciętny koszt oferowany obecnie przez czołowe polskie firmy. Tutaj szczegółowo o tym, jak działa Kalkulator Leasingu.

Cena samochodu (w złotych, bez groszy)
Nowy / Używany
Pierwsza wpłata
Okres leasingu
Wykup
Rata leasingowa*
Koszt całkowity*
* - uśrednione na podstawie WIBOR 1M = 5,85% oraz wysokości marż stosowanych przez czołowych leasingodawców w dniach 14 - 21 marca 2024

Wyszukiwarka Leasingu - auto elektryczne

Leasing pojazdów elektrycznych dostępny jest w 27 firmach leasingowych. Najlepszym i jednocześnie najprostszym sposobem, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców jest nasza Wyszukiwarka Leasingu. Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kciuk w górę„Jeszcze nigdy nie byłem tak zadowolony z usługi która jest darmowa. Pełen profesjonalizm, super kontakt mailowy, jasno i rzetelnie wszystko wytłumaczone, wszelkie wątpliwości rozwiane. Polecam gorąco każdemu.”

Leasing używanych samochodów elektrycznych

To jest jedna z tych rzeczy, która nieco odróżnia zasady finansowania aut elektrycznych od spalinowych. Chodzi o ocenę ryzyka…

Jednym z dużych minusów aut elektrycznych są baterie, a konkretnie ich ograniczona żywotność i liczba cykli ładowania. Z wiekiem i intensywnością użytkowania baterie stają się coraz mniej wydajne, a ostatecznie niezdatne do użytku. Ich wymiana potrafi kosztować krocie, w niektórych modelach nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dla leasingodawcy, który jest formalnie właścicielem auta, jest to dodatkowe ryzyko, że leasingobiorca nie podoła finansowo tak kosztownej naprawie i zwróci niezdatne do użytku auto. Oczywiście zwrot uszkodzonego auta nie zwolni leasingobiorcy z obowiązku pokrycia kosztów jego naprawy, ale jeśli leasingobiorca okaże się niewypłacalny, to firma leasingowa pozostanie z uszkodzonym samochodem i nieściągalną wierzytelnością.

Z tego powodu leasingodawcy podchodzą bardziej restrykcyjnie do leasingowania używanych samochodów elektrycznych, co ma wyraz w procedurach, np.:

  • stosują krótsze okresy finansowania, a konkretnie łączny wiek i okres finansowania często jest krótszy niż w przypadku aut spalinowych
  • wnikliwiej oceniają stan techniczny (cześciej konieczna jest wycena rzeczoznawcy)

Pozostałe zasady leasingu elektryków są w zasadzie takie same jak w przypadku spalinówek. Dlatego odsyłamy do naszego poradnika, jeśli chcesz poczytać o tym więcej: Leasing samochodów używanych - wszystko na ten temat

Wynajem długoterminowy aut elektrycznych

Wynajem długoterminowy występuje pod różnymi nazwami, np.: full service leasingu, auto abonamentu, itd., ale wszystkie te usługi mają jedną cechę wspólną – pomijając marżę/oprocentowanie – korzystający nie spłaca ceny samochodu, a jedynie utratę jego wartości. To dlatego najkorzystniejsze oferty najmu dotyczą samochodów, które z wiekiem mają niewielką utratę wartości, a do takich najczęściej należą auta, które są popularne, konwencjonalne, dobrze, ale nieprzesadnie wyposażone, mają „przewidywalną” awaryjność, itd. Wyjaśnienie w naszym poradniku: Jaki samochód wybrać do wynajmu długoterminowego?

Jeszcze do niedawna auta elektryczne były egzotykami niespełniającymi kryteriów, które stawiane są pojazdom flotowym. Dlatego większość firm CFM i leasingodawców oferujących najem długoterminowy unikało finansowania pojazdów „na prąd”. To się już zmienia na korzyść, ale nadal nie wszyscy finansujący oferują najem elektryków i w zasadzie ograniczają się tylko do najpopularniejszych modeli z polskiej dystrybucji.

Po więcej informacji zapraszamy do naszego działu: Wynajem długoterminowy i Auto abonament

Ubezpieczenie GAP dla samochodów elektrycznych

Jeszcze niedawno ubezpieczyciele mieli problemy z szacowaniem utraty wartości samochodów elektrycznych, a co za tym idzie wykluczali pojazdy z napędem zeroemisyjnym z oferty ubezpieczenia GAP. To ulega zmianie — obecnie możesz ubezpieczyć w zasadzie każdego elektryka sprzedawanego w polskiej dystrybucji i nie tylko.

Nie wiesz czym jest ubezpieczenie GAP? Chroni ono utratę wartości pojazdu w przypadku szkody całkowitej, w tym kradzieży, od której – jak się okazuje – samochody elektryczne (zwłaszcza niektóre modele) nie są wolne… Więcej informacji w naszym poradniku: Ubezpieczenie GAP w leasingu

Na FmLeasing.pl także kupisz pełnowartościowy GAP fakturowy i za niego nie przepłacisz!

Składka GAP na FmLeasing.pl dla auta elektrycznego kosztującego 225 tys. zł

 Limit GAP
50 tys. zł
Limit GAP
100 tys. zł
Limit GAP
150 tys. zł
24 miesiące 1539 zł
jednorazowo
1701 zł
jednorazowo
1944 zł
jednorazowo
36 miesięcy 2025 zł
jednorazowo
2268 zł
jednorazowo
2592 zł
jednorazowo
48 miesięcy 2754 zł
jednorazowo
3038 zł
jednorazowo
3483 zł
jednorazowo
60 miesięcy 3240 zł
jednorazowo
3605 zł
jednorazowo
4131 zł
jednorazowo

Sprawdź składkę GAP dla swojego elektryka

Kupujesz sprawdzony GAP taniej

4.68 1 1 1 1 1 4.68 (25)
Samochód osobowy

Wyszukiwarka ofert leasingowych

Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie


Tablica z napisem ABC i książkiPierwszy leasing - poradnik dla początkujących

Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?


Nowy samochód osobowy w fabryceAuto Leasing

Warunki leasingu samochodów osobowych i dostawczych u polskich leasingodawców - ten rodzaj finansowania oferuje 22 z nich. Informacja o wariantach, procedurach, okresach finansowania, wysokości wymaganego udziału własnego itp.


Dłoń trzymająca długopis wskazująca na wykresy oprocentowaniaJak obniżyć koszt leasingu przy wysokich stopach?

Zmniejszając udział odsetek w racie możesz obniżyć koszt leasingu nawet przy wysokich stopach procentowych. Sprawdź, jak dobierać parametry, aby zminimalizować oprocentowanie leasingu.


Dłonie chroniące symbol samochodu osobowegoJak oszczędzać na ubezpieczeniach w leasingu?

Poznaj sposoby oszczędzania na ubezpieczeniu przy korzystaniu z leasingu. Kupuj taniej Autocasco i OC oraz GAP. Uważaj na przedłużenia polis na kolejne lata leasingu.


Kalkulator i arkuszJak korzystnie wykupić samochód z leasingu?

Prowadzący działalność i wspólnicy spółek cywilnych mogą zastosować wykup prywatny, który w połączeniu z darowizną na osobę z bliskiej rodziny umożliwia dalszą odsprzedaż przedmiotu po pół roku z pominięciem opodatkowania.


Ikona komentarza na forumKomentuj i czytaj komentarze do tego artykułu na forum: Samochód elektryczny w leasing >

Michał Krupiński

Autor: Michał Krupiński

Jestem autorem tego artykułu. W branży leasingowej działam od 2000 roku, co – jak łatwo policzyć – daje ponad 20-letnie doświadczenie. Od 2009 jestem wydawcą i współzałożycielem serwisu FmLeasing.pl.

Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Michał Krupiński

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej