Samochód firmowy

Dzięki coraz popularniejszym ofertom leasingu samochodów w formie abonamentu, czyli bez jego wykupu, można co około 3 lata wymieniać samochód na nowy. W ten prosty sposób można choćby do końca swojego życia jeździć cały czas świeżym autem, płacąc ratę w tej samej wysokości. Problem w tym, że to będzie ciągle auto tej samej klasy, w tym samym przedziale cenowym.

Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, na czym polega wynajem, a konkretniej leasing bez wykupu samochodu, to odsyłamy do naszego szczegółowego wyjaśnienia. W dużym skrócie ta forma leasingu pozwala co jakiś czas (najczęściej co 3 lata) zwracać samochód do leasingodawcy i brać kolejny, nowy za mniej więcej tę samą wysokość raty miesięcznej. Rozwiązanie to ma swoje zalety, ale ma także wady. Jednym z minusów jest fakt, że postępując w ten sposób, nie powiększamy własnego majątku. Co prawda płacimy niższą ratę (jedynie za użytkowanie), ale jeżeli któregoś dnia przestaniemy, to zostajemy dosłownie z niczym. Poza tym chcąc pozostać na tym samym poziomie miesięcznej raty, jesteśmy cały czas skazani na korzystanie z samochodów w zbliżonym przedziale cenowym. Jeżeli zaczniemy od auta klasy Focusa, Astry czy Octavii, to bez zwiększenia poziomu raty nie da się „awansować” na Superba, Mondeo, nie mówiąc o markach samochodów klasy „premium”.

Tymczasem korzystając z klasycznego leasingu z wykupem, już po trzech latach można zacząć jeździć autem nawet o połowę droższym, cały czas pozostając na tym samym poziomie miesięcznej raty.

Przykład

Przyjmijmy, że zaczynamy naszą przygodę z leasingiem od finansowania samochodu klasy kompaktowej o wartości 60 tysięcy złotych netto (prawie 74 tys. brutto). Wpłacamy 10% wartości auta, żeby nie angażować zbyt wiele kapitału. W wariancie 36-miesięcznym z 1-procentowym wykupem rata miesięczna wyniesie około 1 650 złotych netto. Przeciętny samochód tej klasy w ciągu trzech lat traci około 50% swojej początkowej wartości. Jeżeli pojazd będzie dodatkowo zadbany i z niezbyt dużym przebiegiem, to będzie można uzyskać z jego sprzedaży po zakończeniu leasingu nawet więcej. Przyjmijmy, że po sprzedaży naszego przykładowego kompakta zostanie nam w kieszeni około 35 tysięcy złotych.

Teraz uzyskane ze sprzedaży środki wpłacamy na poczet kolejnego leasingu. Decydując się na wariant z 40-procentową wpłatą własną, możemy wybrać auto o wartości około 90 tysięcy złotych netto. Zatem z powodzeniem będzie można wybierać już w modelach o klasę wyższą od dotychczasowo użytkowanego auta. Biorąc ponownie leasing 3-letni z 1-procentowym wykupem, będziemy płacili ratę na poziomie około 1 640 złotych netto. Czyli nawet odrobinę mniejszą niż w pierwszych trzech latach.

W ten oto sposób, płacąc nadal ratę w tej samej wysokości, zaledwie po trzech latach zaczynamy jeździć samochodem o około połowę droższym.

Oczywiście dysponując takim „limitem” na miesięczną ratę i decydując się na ofertę auta na abonament, moglibyśmy od razu jeździć modelem droższym. Jednak po trzech latach spłacania bylibyśmy nadal w tym samym punkcie, tj. nie moglibyśmy wybrać modelu droższego bez radykalnego zwiększenia wysokości raty - co dla wielu osób, np.: uzyskujących stałe dochody lub dysponujących stałym dodatkiem na użytkowanie samochodu, ma istotne znaczenie. Nie mówiąc o tym, że zostawalibyśmy dosłownie z niczym, gdybyśmy z jakiegoś powodu nie chcieli wynajmować kolejnego auta w abonamencie.

Oczywiście niniejszy artykuł należy traktować z przymrużeniem oka, jako ciekawostkę. Każdy przypadek jest inny, poza tym nie można zapominać o skutkach podatkowych wykupienia i odsprzedaży samochodu. Co zwłaszcza w przypadku pojazdów osobowych, od których odliczyć można tylko 50% VAT ma duże znaczenie. Niemniej chcieliśmy w ten sposób przedstawić porównanie wynajmu (leasingu bez wykupu) z leasingiem z wykupem z trochę innego punktu widzenia.

Doceń i poleć nas

Indywidualna pomoc w wyborze oferty i leasingodawcy

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z naszej Wyszukiwarki Leasingu otrzymują od nas bezpłatne wsparcie w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów. Sprawdź, jak bardzo ułatwia to wybór leasingu i pozwala uchronić się przed poważnymi błędami. Dowiedz się więcej >

 

Foto: freedigitalphotos.net

Joomla SEF URLs by Artio

Wiadomości na żywo

20 paź
Tych reklam nie zobaczysz w polskiej TV. Samochód stanie się usługą
19 paź
Już dwie Tesle na polskich drogach są „od nas”
18 paź
Audi dla biznesu na FmLeasing.pl
18 paź
Najnowsze wydanie zestawienia ofert Auto-Abonamentowych
13 paź
Po co wymyślono auta w abonamencie?
To i więcej na żywo na
FmLeasing.pl/LIVE

Portal FmLeasing.pl