Dzięki wynajmowi długoterminowemu można co około 3 lata wymieniać samochód na nowy. W ten sposób można cały czas jeździć świeżym autem, płacąc ratę o zbliżonej wysokości. Problem w tym, że to będzie ciągle auto tej samej klasy, w tym samym przedziale cenowym. Jeśli chcesz w miarę szybko zacząć jeździć coraz droższymi samochodami, np.: już po 3 latach, to lepszym rozwiązaniem będzie klasyczny leasing. Sprawdź, jak to zrobić.
Coraz lepszy samochód za tę samą ratę leasingu
Wynajem długoterminowy pozwala co jakiś czas, najczęściej co 3 lata zwracać samochód do leasingodawcy i brać kolejny, nowy za mniej więcej tę samą wysokość raty miesięcznej. Rozwiązanie to ma swoje zalety, ale ma także wady (tutaj wymieniamy 13 zalet i wad wynajmu w porównaniu z leasingiem). Jednym z minusów jest fakt, że postępując w ten sposób, nie powiększysz własnego majątku. Co prawda będziesz płacił niższą ratę, ale jeżeli któregoś dnia przestaniesz, to zostaniesz dosłownie z niczym. Poza tym chcąc pozostać na tym samym poziomie miesięcznej raty, jesteś cały czas skazany na korzystanie z samochodów w zbliżonym przedziale cenowym. Jeżeli zaczniesz od auta klasy Focusa, Corolli czy Octavii, to bez zwiększenia poziomu raty nie uda Ci się „awansować” na Superba, Kodiaqa czy Cuprę Formentor, nie mówiąc o markach klasy premium.
Tymczasem biorąc klasyczny auto leasing z wykupem, już po trzech latach możesz zacząć jeździć autem o ok. 60% droższym bez potrzeby zwiększania raty.
Awans w 3 lata z samochodu za 100 tys. na 160 tys.
Załóżmy, że w pierwszym leasingu bierzesz samochód o wartości około 100 tys. zł brutto. W tej cenie możesz wybrać bogato wyposażone auta z klasy B (miejskie) lub mniej wyposażone z klasy C (kompaktowe). Inspiracją może być nasz Ranking TOP 20 najczęściej leasingowanych samochodów w Polsce. Wpłacając 10% wartości auta, minimalizujesz angażowanie kapitału. W 36-miesięcznym wariancie z 1-procentowym wykupem miesięczna rata wyniesie około 2820 zł brutto. Przeciętny, zadbany samochód tej klasy z umiarkowanym przebiegiem traci w ciągu trzech lat nieco ponad 30% swojej początkowej wartości. Po zakończeniu leasingu, wykupie i sprzedaży auta, w kieszeni zostanie Ci około 68 tys. zł.
Bezpośrednio po zakończeniu pierwszej umowy bierzesz drugi leasing, a środki uzyskane ze sprzedaży przeznaczasz na czynsz inicjalny. Dzięki temu możesz wybrać samochód o wartości około 160 tys. zł brutto, zachowując tę samą wysokość raty przez kolejne trzy lata.
W ten oto sposób, płacąc nadal ratę tej samej wysokości, zaledwie po trzech latach zaczniesz jeździć samochodem o 60% droższym.
Jak zacząć jeździć samochodem o 60% droższym w ciągu 3 lat?
Po sprzedaniu samochodu z pierwszego leasingu zaczynasz drugi leasing z tą samą ratą
Pierwszy leasing | Drugi Leasing | |
---|---|---|
Okres leasingu | 36 miesięcy | 36 miesięcy |
Wykup | 1% | 1% |
Wpłata wstępna | 10% | 43% |
Rata leasingu | 2 820 zł | 2 840 zł |
Cena samochodu | 100 000 zł | 160 000 zł |
Ten efekt występuje tylko w leasingu z wykupem
Oczywiście dysponując takim budżetem na miesięczną ratę i decydując się na wynajem długoterminowy, mógłbyś od razu zacząć jeździć modelem droższym. Jednak po trzech latach spłacania byłbyś nadal w tym samym punkcie. Nie mógłbyś wybrać modelu droższego bez radykalnego zwiększenia wysokości raty – co dla wielu osób, np.: uzyskujących stałe dochody lub dysponujących stałym dodatkiem na finansowanie samochodu, ma istotne znaczenie. Nie mówiąc o tym, że zostawałbyś dosłownie z niczym, gdybyś z jakiegoś powodu nie chciał wynajmować kolejnego auta. Więcej o różnicach: Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu?
Skutki podatkowe wykupienia i sprzedaży pojazdu, a następnie leasingu kolejnego
Prosimy, żebyś niniejszy artykuł traktował jako ciekawostkę. Ostateczna opłacalność tego sposobu powiększania majątku w postaci samochodu zależy także od skutków podatkowych. Osoby fizyczne prowadzące działalność oraz wspólnicy spółek osobowych mogą co prawda poprzez darowiznę i odsprzedaż uniknąć opodatkowania – więcej o tym: Jak korzystnie wykupić samochód z leasingu?. Jednak chcąc lub musząc wykupić auto do firmy, a następnie je sprzedać nie unikniemy konieczności wystawienia faktury i odprowadzenia podatków. Oczywiście czynsz inicjalny na kolejny leasing te skutki znacząco złagodzi, niemniej aspekt podatkowy ma spore znaczenie.
Czy wiesz, jak odliczyć 100% VAT od opłaty wstępnej w leasingu samochodu osobowego? Więcej...
Szczegółowe informacje o skutkach podatkowych znajdziesz w poradnikach: Koszty podatkowe leasingu samochodów osobowych (PIT i CIT) oraz Zasady odliczania VAT od samochodów firmowych
Chroń swoją inwestycję – ubezpieczenie GAP
Ubezpieczenie GAP jest bardzo popularnym i ważnym dodatkiem do leasingu, chroniąc Cię przed stratami w przypadku kradzieży lub szkody całkowitej Twojego samochodu. Wartość auta spada z czasem, a zwykłe ubezpieczenie wypłaca odszkodowanie odpowiadające aktualnej wartości rynkowej. Dzięki GAP, w razie szkody, otrzymasz pełne odszkodowanie równe początkowej wartości pojazdu, co pozwoli Ci nie tylko odzyskać wydane pieniądze, ale także ułatwi nabycie nowego pojazdu. Dowiedz się wszystkiego: Ubezpieczenie GAP w leasingu
Cena GAP dla samochodu kosztującego od 101 tys. do 150 tys. zł
Limit GAP 50 tys. zł | Limit GAP 100 tys. zł | Limit GAP 150 tys. zł | |
---|---|---|---|
24 miesiące | 1134 zł jednorazowo | 1175 zł jednorazowo | 1175 zł jednorazowo |
36 miesięcy | 1499 zł jednorazowo | 1539 zł jednorazowo | 1539 zł jednorazowo |
48 miesięcy | 2025 zł jednorazowo | 2106 zł jednorazowo | 2106 zł jednorazowo |
60 miesięcy | 2390 zł jednorazowo | 2511 zł jednorazowo | 2511 zł jednorazowo |
Podsumowanie: Jak jeździć droższym samochodem po 3 latach?
Dzięki klasycznemu leasingowi z niskim wykupem możesz w ciągu trzech lat zacząć jeździć samochodem o ok. 60% droższym, bez zwiększania miesięcznej raty. Po zakończeniu pierwszego leasingu, wykupie i sprzedaży auta, uzyskane środki możesz przeznaczyć na czynsz inicjalny nowego leasingu, co pozwala na wybór samochodu o wartości o ponad połowę wyższej przy zachowaniu tej samej raty. Metoda ta umożliwia regularne podnoszenie klasy pojazdów bez zwiększania kosztów. Niemniej nie zapominaj o skutkach podatkowych, które mogą wpłynąć na ostateczną opłacalność tej strategii.
Więcej o leasingu samochodów?
Tu dowiesz się wszystkiego o finansowaniu samochodów osobowych i dostawczych - znajdziesz oferty oraz skorzystasz z przewodnika: Auto Leasing - oferty i przewodnik

Wyszukiwarka ofert leasingowych
Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie
Pierwszy leasing - poradnik dla początkujących
Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?
Leasing samochodu osobowego - kompleksowy poradnik
Odpowiadamy na czym polega leasing samochodów. Ile kosztuje i gdzie wziąć? Kto może otrzymać, jakie warunki trzeba spełnić i jakie przedstawić dokumenty? Na co zwracać uwagę przy wyborze oferty i leasingodawcy? Ile można zaoszczędzić na podatkach?
Megaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu
Wszystkie niezbędne rady dla zamierzających zawrzeć umowę leasingu w jednym miejscu. Zapoznanie i zastosowanie się do nich umożliwi wybór korzystnej i dobrze dobranej oferty i firmy leasingowej, a także pozwoli uniknąć kosztownych błędów.
Jak oszczędzać na ubezpieczeniach w leasingu?
Poznaj sposoby oszczędzania na ubezpieczeniu przy korzystaniu z leasingu. Kupuj taniej Autocasco i OC oraz GAP. Uważaj na przedłużenia polis na kolejne lata leasingu.
Ile powinno kosztować ubezpieczenie GAP? Gdzie można je wykupić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy i czy w ogóle warto ubezpieczać samochód?
Komentuj i czytaj komentarze do tego artykułu na forum: Jak leasingować coraz lepsze samochody, płacąc cały czas ratę tej samej wysokości? >

Autor: Jarosław Król
Jestem autorem tego artykułu. Publikuję na FmLeasing.pl od stycznia 2010 roku oraz jestem odpowiedzialny za wprowadzanie rozwiązań ułatiwających naszym użytkownikom korzystanie z serwisu.
Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Jarosław Król