Poszukiwania leasingodawcy

Można spotkać się czasami z poglądem, że najlepiej jest wybrać takiego leasingodawcę, który jest „w zasięgu ręki”. Którego oddział lub placówka znajduje się blisko siedziby przyszłego leasingobiorcy.
Argumentem jest to, że w przypadku jakiś problemów, np. zgłaszania szkody, zagubienia faktury, itp. można ewentualnie podjechać na miejsce i sprawę załatwić.

Krótko: Leasingodawca w twojej miejscowości?

Uważaj! Praktyka pokazuje, że handlowcy firm leasingowych stosują znacznie wyższe marże na ofertach dla klientów, którzy mają siedziby w ich otoczeniu. Najgorzej jest w mniejszych miejscowościach, gdzie jest niewielka konkurencja. Chcąc mieć dobrą ofertę musisz porównywać różne źródła i negocjować.

Szczegóły i rozwinięcie w niniejszym artykule.

Lepiej blisko?

Jest to pogląd mający w dzisiejszych czasach słabe oparcie w rzeczywistości. Firmy leasingowe w przeważającej większości są dużymi instytucjami finansowymi, mocno scentralizowanymi. Oddziały i przedstawicielstwa tworzone są przede wszystkim w celach handlowych. Pracownicy tam pracujący mają za zadanie pozyskiwanie nowych klientów.

Obsługą posprzedażną nie zajmują się lub zajmują się w sposób marginalny. Co więcej – nawet gdyby chcieli, to nie mają takich możliwości technicznych.
Już nawet wydawanie decyzji o przyznaniu finansowania odbywa się na poziomie centralnym. Nic więc nie pomoże „znajomość z dyrektorem” czy inną osobą z oddziału.
To samo dotyczy likwidacji szkód, zmian w harmonogramach, umowach, sprawy związane z wykupem, windykacją. Wszystkim tym zajmują się wydzielone piony i dedykowani do tych zadań pracownicy firmy leasingowej.

Na odległość, nie oznacza wolniej / dłużej

Dlatego nie ma większego znaczenia czy firma leasingowa jest blisko, czy daleko. Czy posiada oddział w danej miejscowości czy też nie. Tego typu formalności prowadzi się za pomocą infolinii, e-mail’a i kontaktu z konkretną osobą lub osobami z centrali. Dokumenty, jeśli jest taka konieczność, przesyłane są poprzez kuriera w ciągu 1-2 dni.

Coraz więcej firm leasingowych uruchamia też platformy on-line dla swoich klientów, gdzie po zalogowaniu mamy podgląd na realizowane umowy leasingu, informację o płatnościach, formularze zgłaszania szkód, zmian w umowie, itd. Coraz więcej spraw można załatwić w sposób zautomatyzowany.

W celu samego podpisania umowy nie ma też żadnych przeszkód, żeby przedstawiciel firmy leasingowej pofatygował się do siedziby przyszłego leasingobiorcy i taka też jest powszechna praktyka.

Czy lepiej zatem korzystać z usług leasingodawcy, który jest w „zasięgu ręki”, czy też nie?

Nie da się tego jednoznacznie przesądzić. Jednak o wyborze leasingodawcy powinny decydować inne kryteria, a sama "bliskość" przedstawiciela nie powinna być kryterium kluczowym.

Może nawet zdarzyć się, że oddział jakiejś firmy leasingowej, zwłaszcza w miejscowościach, gdzie nie mają silnej (obecnej fizycznie) konkurencji, będzie pozwalał sobie na sporo wyższe marże. Wiedząc właśnie o tym, ze jest pokaźna grupa klientów, którzy niekoniecznie porównają ich ofertę z innymi leasingodawcami.

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Leasing droższy na “prowincji”

Doceń i poleć nas

Indywidualna pomoc w wyborze oferty i leasingodawcy

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z naszej Wyszukiwarki Leasingu otrzymują od nas bezpłatne wsparcie w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów. Sprawdź, jak bardzo ułatwia to wybór leasingu i pozwala uchronić się przed poważnymi błędami. Dowiedz się więcej >

 

Foto: freedigitalphotos.net

Joomla SEF URLs by Artio

Wiadomości na żywo

20 paź
Tych reklam nie zobaczysz w polskiej TV. Samochód stanie się usługą
19 paź
Już dwie Tesle na polskich drogach są „od nas”
18 paź
Audi dla biznesu na FmLeasing.pl
18 paź
Najnowsze wydanie zestawienia ofert Auto-Abonamentowych
13 paź
Po co wymyślono auta w abonamencie?
To i więcej na żywo na
FmLeasing.pl/LIVE

Portal FmLeasing.pl