Poszukiwania leasingodawcy

Można spotkać się czasami z poglądem, że najlepiej jest wybrać takiego leasingodawcę, który jest „w zasięgu ręki”. Którego oddział lub placówka znajduje się blisko siedziby przyszłego leasingobiorcy.
Argumentem jest to, że w przypadku jakiś problemów, np. zgłaszania szkody, zagubienia faktury, itp. można ewentualnie podjechać na miejsce i sprawę załatwić.

Krótko: Leasingodawca w twojej miejscowości?

Uważaj! Praktyka pokazuje, że handlowcy firm leasingowych stosują znacznie wyższe marże na ofertach dla klientów, którzy mają siedziby w ich otoczeniu. Najgorzej jest w mniejszych miejscowościach, gdzie jest niewielka konkurencja. Chcąc mieć dobrą ofertę musisz porównywać różne źródła i negocjować.

Szczegóły i rozwinięcie w niniejszym artykule.

Lepiej blisko?

Jest to pogląd mający w dzisiejszych czasach słabe oparcie w rzeczywistości. Firmy leasingowe w przeważającej większości są dużymi instytucjami finansowymi, mocno scentralizowanymi. Oddziały i przedstawicielstwa tworzone są przede wszystkim w celach handlowych. Pracownicy tam pracujący mają za zadanie pozyskiwanie nowych klientów.

Obsługą posprzedażną nie zajmują się lub zajmują się w sposób marginalny. Co więcej – nawet gdyby chcieli, to nie mają takich możliwości technicznych.
Już nawet wydawanie decyzji o przyznaniu finansowania odbywa się na poziomie centralnym. Nic więc nie pomoże „znajomość z dyrektorem” czy inną osobą z oddziału.
To samo dotyczy likwidacji szkód, zmian w harmonogramach, umowach, sprawy związane z wykupem, windykacją. Wszystkim tym zajmują się wydzielone piony i dedykowani do tych zadań pracownicy firmy leasingowej.

Na odległość, nie oznacza wolniej / dłużej

Dlatego nie ma większego znaczenia czy firma leasingowa jest blisko, czy daleko. Czy posiada oddział w danej miejscowości czy też nie. Tego typu formalności prowadzi się za pomocą infolinii, e-mail’a i kontaktu z konkretną osobą lub osobami z centrali. Dokumenty, jeśli jest taka konieczność, przesyłane są poprzez kuriera w ciągu 1-2 dni.

Coraz więcej firm leasingowych uruchamia też platformy on-line dla swoich klientów, gdzie po zalogowaniu mamy podgląd na realizowane umowy leasingu, informację o płatnościach, formularze zgłaszania szkód, zmian w umowie, itd. Coraz więcej spraw można załatwić w sposób zautomatyzowany.

W celu samego podpisania umowy nie ma też żadnych przeszkód, żeby przedstawiciel firmy leasingowej pofatygował się do siedziby przyszłego leasingobiorcy i taka też jest powszechna praktyka.

Czy lepiej zatem korzystać z usług leasingodawcy, który jest w „zasięgu ręki”, czy też nie?

Nie da się tego jednoznacznie przesądzić. Jednak o wyborze leasingodawcy powinny decydować inne kryteria, a sama "bliskość" przedstawiciela nie powinna być kryterium kluczowym.

Może nawet zdarzyć się, że oddział jakiejś firmy leasingowej, zwłaszcza w miejscowościach, gdzie nie mają silnej (obecnej fizycznie) konkurencji, będzie pozwalał sobie na sporo wyższe marże. Wiedząc właśnie o tym, ze jest pokaźna grupa klientów, którzy niekoniecznie porównają ich ofertę z innymi leasingodawcami.

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Leasing droższy na “prowincji”

Indywidualna pomoc w wyborze oferty

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z naszej Wyszukiwarki Leasingu otrzymują od nas bezpłatne wsparcie, m.in. w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów.

 

Foto: freedigitalphotos.net

Znajdź nas na

facebook-twitter

Portal FmLeasing.pl