Szybkie zawarcie umowy leasingu

Procedura ubiegania się o leasing trwa od kilku dni do nawet kilku tygodni. Jej rzeczywisty czas zależy od złożoności transakcji, od tego jaki rodzaj środka trwałego ma być przedmiotem leasingu, czy jest on nowy, czy używany, od tego kto jest dostawcą, ale także od zaangażowania obsługującego nas pracownika firmy leasingowej.

Dokładny opis procedury zawierania umowy leasingu od złożenia wniosku, do odbioru przedmiotu leasingu opisaliśmy w artykule Ile trwa procedura zawarcia umowy leasingu?

„Gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy”

Zawieranie umowy leasingu powinno być sprawą przemyślaną. Dotyczy to zarówno wyboru samego środka trwałego, jak i wyboru odpowiedniej firmy leasingowej i oferty leasingu. Pośpiech jest złym doradcą, dopiero po czasie może okazać się, że środek trwały (np. samochód) mógł być lepszy, albo trochę tańszy. Sam leasingodawca może okazać się wcale nie tym najlepszym, a oferta leasingu mogła być tańsza, ubezpieczenie korzystniejsze, itd. Wystarczyłoby poświęcić tylko kilka godzin więcej na analizę oferty.

Niemniej zdarzają się sytuacje kiedy czas od wyboru firmy i oferty leasingowej, do odbioru przedmiotu leasingu odgrywa decydującą rolę…

Specyfika pracy doradców leasingowych

Warto znać specyfikę pracy przedstawicieli handlowych firm leasingowych. Wysokość ich pensji i pozycji w firmie niekoniecznie wyznacza zadowolenie klienta. Wyznacza ją ilość i wartość zawieranych transakcji – im więcej, tym lepiej. Nie można się więc dziwić pracownikom handlowym firm leasingowych, że priorytetem dla nich jest „złapanie” klienta. Kiedy klient już zdecyduje się na ofertę, wówczas zainteresowanie nim ze strony handlowca może odczuwalnie zmaleć. Tym samym może to mieć wpływ na przedłużającą się pozostałą część procedury.

Trzeba pamiętać, że czynności takie jak przygotowywanie oferty, negocjacje z przyszłym klientem, a następnie przygotowanie wniosku dla centrali/działu oceny ryzyka, przygotowanie i podpisanie umowy, kontakt z dostawcą, przygotowywanie dokumentów do przeniesienia własności środka trwałego (np. do jego zarejestrowania), wystawienie polisy – są to wszystko czynności, które często robić musi jedna i ta sama osoba.

Osoba ta, pozostająca pod presją „wyrobienia” minimum w danym miesiącu oraz realizująca umowy dla kilku klientów jednocześnie, nie zawsze wyrabia się we wszystkim i nie zawsze traktuje każdego klienta priorytetowo. Może to się wydać dla kogoś niezrozumiałe, ewentualnie nieprofesjonalne, ale tak po prostu jest. Dlatego zamiast się nad tym rozwodzić, lepiej będzie pomóc handlowcowi czyli w konsekwencji sobie.

Jak przyspieszyć procedurę?

1. Przy przesyłaniu wniosku i/lub dokumentów wymaganych do jego rozpatrzenia najlepiej zrobić to za jednym razem i w komplecie. Bez kompletu danych i dokumentów nikt nie założy, a tym bardziej nie rozpatrzy wniosku. Zatem wysyłanie części dokumentów, a potem ich dosyłanie na raty jest stratą czasu dla wszystkich.

2. Najlepiej samemu ustalić i „załatwić” z dostawcą tak wiele spraw jak się da. Poprosić go o przesłanie faktury proforma bezpośrednio do handlowca i przypilnować kiedy i czy to zrobił. Podobnie postępować już przy wystawianiu właściwej faktury i przesyłaniu dokumentów, np. potrzebnych do rejestracji.

3. Przejąć na siebie kontakt z rzeczoznawcą, jeśli przyszły przedmiot leasingu wymaga wyceny. Rzeczoznawcę też często trzeba przypilnować i zmobilizować, żeby dokonał oględzin, a następnie przygotował i przesłał wycenę. Lepiej będzie zająć się tym bezpośrednio i nie liczyć, że przedstawiciel firmy leasingowej będzie ponaglał rzeczoznawcę z własnej inicjatywy.

4. Na handlowca warto wywierać delikatną i kulturalną presję. Brak zainteresowania z naszej strony jest praktycznie gwarancją tego, że pierwszeństwo będą mieli klienci „upominający się o swoje”. Z drugiej strony zbytnia nachalność i nieprzyjemne naciski doprowadzą do tego, że handlowiec przestanie odbierać telefony, zacznie unikać kontaktu, a w skrajnych sytuacjach może nawet doprowadzić do anulowania transakcji. Z pistoletem przystawionym do głowy nie pracuje się ani przyjemnie, ani efektywnie.
Warto jednak monitować, choćby w formie SMS-ów, e-maili, telefonu od czasu do czasu… Z pytaniem jak się sprawy mają, co poszło do przodu, w czym pomóc…

Przysłuży się to zarówno miłej atmosferze współpracy, a jednocześnie może w bardzo dużym stopniu przyspieszyć przebieg transakcji!

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Szybki leasing - 5 wskazówek dla spieszących się

Doceń i poleć nas

Indywidualna pomoc w wyborze oferty i leasingodawcy

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z naszej Wyszukiwarki Leasingu otrzymują od nas bezpłatne wsparcie w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów. Sprawdź, jak bardzo ułatwia to wybór leasingu i pozwala uchronić się przed poważnymi błędami. Dowiedz się więcej >

 

Foto: freedigitalphotos.net

Joomla SEF URLs by Artio

Wiadomości na żywo

20 paź
Tych reklam nie zobaczysz w polskiej TV. Samochód stanie się usługą
19 paź
Już dwie Tesle na polskich drogach są „od nas”
18 paź
Audi dla biznesu na FmLeasing.pl
18 paź
Najnowsze wydanie zestawienia ofert Auto-Abonamentowych
13 paź
Po co wymyślono auta w abonamencie?
To i więcej na żywo na
FmLeasing.pl/LIVE

Portal FmLeasing.pl