Otrzymaj oferty bezpośrednio od wielu firm leasingowych
Przód nowego samochodu osobowego stojącego w salonie samochodowym

Wyszukiwarka Leasingu

Otrzymaj tanie i dobre oferty leasingu bezpośrednio od najlepiej ocenianych leasingodawców

Dłonie chroniące zabawkowy fioletowy samochód osobowy

Kalkulator GAP

Lepsze i tańsze Ubezpieczenie GAP. U nas kupujesz GAP fakturowy ze zniżką – sprawdź cenę

Mężczyzna w latekswoych rękawiczkach opisujący stan techniczny używanego białego samochodu

Poleasingowe

Poleasingowe samochody i sprzęt. Aukcje i sprzedaż – wszystko w jednym miejscu

Ciągnik siodłowy

Polskie firmy transportowe są kluczowym klientem dla branży leasingowej. Wystarczy wspomnieć, że wartość finansowania samych ciągników siodłowych oraz naczep i przyczep stanowi blisko 20% całej sprzedaży firm leasingowych.1 Nic dziwnego, bo aż 64% firm zajmujących się transportem korzysta z leasingu jako źródła finansowania. Przyjrzyjmy się specyfice leasingu ciągników siodłowych i naczep.2

Specyfika leasingu ciągników siodłowych i naczep

Jak wspomnieliśmy, branża transportowa jest kluczową z punktu widzenia firm leasingowych. Leasingodawcy chętnie finansują ciągniki siodłowe i naczepy z dwóch powodów:

Po pierwsze jest to dla nich względnie bezpieczny przedmiot finansowania. Rynek używanych środków ciężkiego transportu jest dość płynny. Dlatego ryzyko, że – w przypadku przedterminowego zakończenia umowy i zwrotu przedmiotu przez leasingobiorcę lub z powodu windykacji – leasingodawca „zostanie” z trudno zbywalnym środkiem trwałym jest niewielkie.

Drugim powodem, dla którego leasingodawcy tak chętnie finansują ciężki transport jest… wartość transakcji. Z punktu widzenia finansującego, nakład czasu i włożonej pracy związany z zawarciem i obsługą umowy leasingu jest taki sam w przypadku finansowania środka trwałego o niewielkiej wartości, np.: 50 tys. zł, jak i znacznie większej, np.: 500 tys. zł. Dlatego leasingodawcy lubią tę branżę, bo ceny środków transportu są bardzo wysokie. Wystarczy wspomnieć, że przeciętna wartość pojedynczej zawieranej umowy leasingu ciągnika siodłowego wynosi ponad 300 tys. złotych netto, a w przypadku naczep i przyczep ponad 120 tys. zł.1

Wojna cenowa = tani leasing dla transportowców

Priorytetowe traktowanie branży transportowej przez polskich leasingodawców jest z korzyścią dla tych pierwszych. Firmy leasingowe toczą zacięte wojny cenowe o klienta z tej branży, co przekłada się na tanie oferty leasingu, o dużo niższych marżach niż w przypadku ofert finansowania jakichkolwiek innych przedmiotów leasingu, nawet samochodów osobowych.

Leasing używanych ciągników siodłowych i naczep

Leasingodawcy najchętniej finansują nowe środki trwałe. Niemniej w przypadku ciągników siodłowych większość firm leasingowych udziela leasingu także na pojazdy 2, 3 i 4-letnie. Trochę mniej leasingodawców ma ofertę finansowania ciągników starszych, np.: 5, 6-letnich. W przypadku chęci sfinansowania pojazdów starszych, będzie już znacznie trudniej. Bardzo nieliczni finansujący udzielają leasingu ciągników 7, 8-letnich.

Trochę inaczej może to wyglądać w przypadku naczep, które zazwyczaj ulegają szybszemu zużyciu niż ciągniki siodłowe. Tutaj maksymalny akceptowalny przez firmy leasingowe wiek naczepy może być znacznie mniejszy, jednak wiele zależy od rodzaju naczepy i stanu jej zużycia.

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Leasing samochodów ciężarowych i środków transportu - procedury i warunki finansowania

Dostępność leasingu dla nowych firm transportowych

Zdecydowana większość leasingodawców finansuje jedynie te firmy transportowe, które posiadają zdolność kredytową i działają już jakiś czas w branży.

Niemniej także nowi przedsiębiorcy mają szansę na uzyskanie finansowania, pod warunkiem uiszczenia odpowiednio wysokiej wpłaty własnej i ewentualnie udzielenia dodatkowych zabezpieczeń.

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Leasing samochodów ciężarowych i środków transportu - procedury i warunki finansowania

Firmy leasingowe, które finansują branżę transportową

Oto lista (w kolejności alfabetycznej) firm leasingowych, zrzeszonych w Związku Polskiego Leasingu, które najaktywniej finansują branżę transportową: BZ WBK Leasing, De Lage Landen Leasing Polska, Europejski Fundusz Leasingowy, Getin Leasing, Idea Leasing, ING Lease, Millennium Leasing, mLeasing, Pekao Leasing, PKO Leasing, Raiffeisen-Leasing Polska.

Otrzymaj ich oferty bez pośredników >

1 – statystyki Związku Polskiego Leasingu
2 – badanie EFL

Indywidualna pomoc w wyborze oferty i leasingodawcy

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z Wyszukiwarki Leasingu na FmLeasing.pl otrzymują bezpłatne wsparcie w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów. Sprawdź, jak bardzo ułatwia to wybór leasingu i pozwala uchronić się przed poważnymi błędami. Dowiedz się więcej >

Joomla SEF URLs by Artio

FmLeasing.pl

FmLeasing.pl to istniejący od 2009 roku największy portal poświęcony leasingowi.
Ułatwiamy leasingobiorcom wybór lepszego finansowania i pomagamy minimalizować koszty związane z leasingiem oraz ubezpieczeniami.

Dowiedz się więcej

Portal FmLeasing.pl