Instalacja gazowa LPG w leasingowanym samochodzie

Chęć montażu instalacji gazowej LPG w samochodzie będącym przedmiotem umowy leasingu zgłaszana jest dość często przez leasingobiorców. Dla żadnej z firm leasingowych nie jest to nic niezwykłego i każda ma przewidzianą odpowiednią procedurę. Procedury te potrafią się od siebie znacząco różnić – również kosztem – dlatego jest to kolejny aspekt, który warto wziąć pod uwagę wybierając leasingodawcę.

Konieczna zgoda leasingodawcy

Każdy bez wyjątku leasingodawca zastrzega w Ogólnych Warunkach Umowy Leasingu, że montaż instalacji LPG, czy jakiekolwiek inne doposażenie pojazdu może odbyć się wyłącznie za jego zgodą.

W praktyce należy więc wysłać do finansującego krótki wniosek (niektóre firmy mają gotowe formularze) o wydanie zgody na montaż gazu. Najczęściej do wniosku należy dołączyć także dane serwisu mającego dokonać montażu oraz ewentualnie specyfikację techniczną instalacji.

Odpowiednia jakość instalacji i montującego ją serwisu

Chodzi o to, żeby zarówno sama instalacja, jak i firma ją montująca spełniała odpowiednie standardy. Zwłaszcza jeżeli gaz miałby zostać zamontowany w pojeździe będącym na gwarancji. Z oczywistych względów założenie gazu nie może wiązać się z utratą gwarancji producenta samochodu.

Co po uzyskaniu zgody? Dwie ścieżki postępowania

Generalnie firmy leasingowe mają dwie ścieżki postępowania jeżeli chodzi o rozliczenie kosztów montażu instalacji.

Za montaż płaci korzystający

W pierwszym przypadku koszt zamontowania gazu ponosi leasingobiorca i to na niego wystawiona jest faktura z serwisu. Korzystający musi jedynie dostarczyć dokumenty przedstawicielowi firmy leasingowej, aby można było „wbić” gaz do dowodu rejestracyjnego w wydziale komunikacji.

Za montaż płaci finansujący

Innym rozwiązaniem jest wystawienie faktury za montaż na firmę leasingową. Wtedy to finansujący opłaca koszt instalacji LPG, a o poniesioną kwotę powiększa pozostałe do końca leasingu raty miesięczne.

Który wariant wybrać?

Tutaj dochodzimy do kluczowej sprawy – nie każdy leasingodawca daje wybór w kwestii rozliczenia kosztu instalacji. Owszem są finansujący, którzy gotowi są sfinansować montaż gazu i jednocześnie dają klientowi dowolność jeżeli będzie on chciał zapłacić serwisowi samodzielnie.

Są jednak tacy, którzy narzucają tylko jedno z rozwiązań. Dlatego rozważając montaż instalacji LPG do samochodu benzynowego w trakcie leasingu, już na etapie wyboru leasingodawcy należy dopytać o stosowane w tej kwestii procedury.

Koszty dodatkowe – opłaty manipulacyjne

Oczywiście za wydanie zgody na montaż instalacji i dokonanie wpisu w dowodzie rejestracyjnym, finansujący naliczają opłaty manipulacyjne. Niektórzy ograniczają się do pobrania kwoty około 100 zł, ale są i tacy, którzy liczą sobie za to „trochę” więcej.

Zwłaszcza wariant, w którym to finansujący płaci za instalację i dolicza jej koszt do rat może suma summarum okazać się spory. Zwłaszcza, że zwiększona wartość umowy (wyższe raty) może wiązać się dodatkowo z koniecznością doubezpieczenia pojazdu, czyli dokonania dopłaty za jego ubezpieczenie.

Chcesz wiedzieć więcej? To powinno Cię zainteresować: Opłaty dodatkowe w leasingu oraz Montaż haka w leasingowanym samochodzie

Doceń i poleć nas

Indywidualna pomoc w wyborze oferty i leasingodawcy

Pamiętaj, że użytkownicy, którzy skorzystali z Wyszukiwarki Leasingu na FmLeasing.pl otrzymują bezpłatne wsparcie w postaci analizy otrzymanych ofert i warunków umów. Sprawdź, jak bardzo ułatwia to wybór leasingu i pozwala uchronić się przed poważnymi błędami. Dowiedz się więcej >

Joomla SEF URLs by Artio
 

Portal FmLeasing.pl