autor: Michał Krupiński » 27 gru 2011, o 10:29
Jak napisał adamov2 - nie ma żadnych formalnych przeszkód, żeby leasingować taksówkę.
Trzeba jednak pamiętać, że taksówka jest generalnie samochodem dość mocno eksploatowanym, który bardzo szybko traci na wartości i nie ma szans, żeby w przypadku odsprzedaży takiego samochodu uzyskać cenę zbliżoną do pojazdów użytkowanych "normalnie".
Stąd firma leasingowa może zażądać wyższej wpłaty własnej, np.: nie mniej niż 20-25%, żeby zmniejszyć swoje ryzyko. Również preferowała będzie krótsze okresy leasingu, np.: 36-48 miesięcy w miejsce np.: 60 miesięcy.
Sam samochód, który ma być tą taksówką też powinien być, jak nie nowy, to chociaż w miarę młody...
Im te, powyższe, zmienne będą korzystniejsze dla leasingodawcy tym łatwiej będzie uzyskać leasing taxi na dobrych warunkach .
Trzeba też pamiętać o ubezpieczeniu AC, które jest obowiązkiem w przypadku leasingu i które w przypadku taxi jest sporo wyższe niż dla "normalnego" samochodu.
Jak napisał [b]adamov2[/b] - nie ma żadnych formalnych przeszkód, żeby leasingować taksówkę.
Trzeba jednak pamiętać, że taksówka jest generalnie samochodem dość mocno eksploatowanym, który bardzo szybko traci na wartości i nie ma szans, żeby w przypadku odsprzedaży takiego samochodu uzyskać cenę zbliżoną do pojazdów użytkowanych "normalnie".
Stąd firma leasingowa może zażądać wyższej wpłaty własnej, np.: nie mniej niż 20-25%, żeby zmniejszyć swoje ryzyko. Również preferowała będzie krótsze okresy leasingu, np.: 36-48 miesięcy w miejsce np.: 60 miesięcy.
Sam samochód, który ma być tą taksówką też powinien być, jak nie nowy, to chociaż w miarę młody...
Im te, powyższe, zmienne będą korzystniejsze dla leasingodawcy tym łatwiej będzie uzyskać leasing taxi na dobrych warunkach .
Trzeba też pamiętać o ubezpieczeniu AC, które jest obowiązkiem w przypadku leasingu i które w przypadku taxi jest sporo wyższe niż dla "normalnego" samochodu.