Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

autor: Michał Krupiński » 8 sty 2013, o 16:28

thirsty_blade pisze:mogliby dostawcze auta wrzucić do innej kategorii.
No właśnie - jak napisałem wcześniej - nie bardzo się da.

Nie da się tego opisać w ustawie.

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

autor: thirsty_blade » 7 sty 2013, o 16:51

Michael pisze: Niestety problem polega na tym, że bardzo ciężko jest to tak opisać w ustawie, żeby rozdzielić samochody typowo dostawcze (woły robocze) od osobowych w swej naturze suvów, vanów, minivanów, terenowych, itp.
Zgadzam się, ale ze względu, że tu chodzi chyba głównie o osobówki z kratką, mogliby dostawcze auta wrzucić do innej kategorii.

Ok, to potraktujmy małego dostawczego jako typową osobówkę, której się nie należy 100% odpisu, to już nie mogę ewentualnie pojąć, jak osobówką może być ponad 5. albo 6. metrowy ducato? A dlaczego nie należy się pełny odpis na osobówkę, którą używa przedstawiciel handlowy?!

Może automat spawalniczy sobie wstawić do busa i zarejestrować jako specjalny? Do charakteru działalności by pasowało. :D

Pozostaje chyba czekać do 2014... Zobaczymy co wymyślą.

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

autor: Michał Krupiński » 7 sty 2013, o 16:07

thirsty_blade pisze:Dzięki Micheal za potwierdzenie.

Gamonie w ministerstwie powinni klasyfikować auta wg ładowności i ustawić tak próg, żeby wyeliminować auta osobowe z kratką (przynajmniej przejściowo), a firmom umożliwić zakup aut dostawczych w dowolnych konfiguracjach. Ale tu możemy sobie gdybać...
Niestety problem polega na tym, że bardzo ciężko jest to tak opisać w ustawie, żeby rozdzielić samochody typowo dostawcze (woły robocze) od osobowych w swej naturze suvów, vanów, minivanów, terenowych, itp.

Do tego wszystkiego dochodzi brak możliwości dowolnego kształtowania ustawy o VAT według widzimisię polskich urzędników, bo na straży pewnych norm i reguł stoi UE (na szczęście).

Dlatego chłopcy już dawno wrzucili wszystko do jednego worka, bo inaczej się nie da.

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

autor: thirsty_blade » 7 sty 2013, o 14:52

Dzięki Micheal za potwierdzenie.

Gamonie w ministerstwie powinni klasyfikować auta wg ładowności i ustawić tak próg, żeby wyeliminować auta osobowe z kratką (przynajmniej przejściowo), a firmom umożliwić zakup aut dostawczych w dowolnych konfiguracjach. Ale tu możemy sobie gdybać...

Re: Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

autor: Michał Krupiński » 7 sty 2013, o 14:38

thirsty_blade pisze:rozumiem, iż przepisy się w żadnym stopniu nie zmieniły na korzyść podatników chcących zakupić mały samochód dostawczy (T5, Vito, Vivaro, itp., względnie Ducato...) do przewozu pracowników (8 osób + kierowca) z pełnym odliczeniem VAT?
Niestety nic się nie zmieniło w tym względzie i wątpliwe, żeby takie małe samochody dostawcze do przewozu osób zostały potraktowane w najbliższym czasie jakoś bardziej ulgowo.

Jedyne co może się zmienić od 2014 roku to proporcja i kwota maksymalna odliczenia VAT, ale to dotyczy wszystkich samochodów traktowanych jako osobowe. Więcej tu - Nowe zasady odliczania VAT od osobowych od 2014?

Definicja auta osobowego/ciężarowego w 2013 r. dla VAT

autor: thirsty_blade » 7 sty 2013, o 13:40

Witam,

mam nadzieję, że ktoś z Was podpowie co do zmian podatkowych na 2013 rok w kwestii zakupu/leasingu aut dostawczych:

rozumiem, iż przepisy się w żadnym stopniu nie zmieniły na korzyść podatników chcących zakupić mały samochód dostawczy (T5, Vito, Vivaro, itp., względnie Ducato...) do przewozu pracowników (8 osób + kierowca) z pełnym odliczeniem VAT?

Wiem, że 2012 roku aby przewieźć 9 osób i odliczyć do tego 100% od zakupu i paliwa musiałbym kupić najdłuższego Craftera lub Sprintera za ponad 110 tyś. zł netto. Ale takie auto jest za duże, za drogie, nie praktyczne.

Powyższy problem powstrzymywał mnie od zakupu/leasingu nowego auta i pośrednio od zwiększania zatrudnienia...

Na górę