Witam,
mam zamówiony samochód do produkcji Seat Leon o wartości 90 200zł brutto. Prowadzę jednoosobową DG. Chcę zebrać oferty od leasingodawców ale muszę podać im parametry leasingu i mam problem z ustaleniem wykupu.
Seat daje 4 lata gwarancji, więc chociaż z racji tego chcę go używać te 4lata.
Planuję leasing na 3 lub 4 lata - bardziej jestem skłonny na 4, żeby nie płacić aż tak dużej raty.
Planuję wpłatę wstępną na 10%, bo po co zamrażać więcej kasy? Choć mogę wyłożyć te 25%.
I teraz wykup.
Opcja 1% daje:
- mogę wykupić prywatnie i po pol roku sprzedac bez podatku (gdyby się psuł) lub po prostu gdybym zamknął DG to miałbym auto
- mogę wykupić do DG i po leasingu dalej naliczać koszty z tytułu używania, tylko jak zacznie się psuć, to wtedy przy sprzedaży będę miał spory podatek do zapłaty (no właśnie jaki? 1%=902zł, więc jeśłi sprzedam go za 30 000zł to zapłacę 18% podatku od różnicy 30 000 - 902? )
- przez 10% wkład i 1% wykup będę miał spore raty, na co nie chcę się decydować, wtedy musiałbym podwyższyć wkład
Opcja z większym wykupem:
- nie wykupię prywatnie, bo będzie to nieopłacalne
- wykupię do DG
- zwrócę do leasingodawcy - pytanie przy jakim wykupie warto zwracać takie auto?
- jeżeli wykupię do DG i sprzedam, to zapłacę mały podatek, bo auto będzie miało wartość bliską rynkowej
Zastanawiam się jak to jest przy wyższym wykupie do DG i amortyzacji późniejszej(powyżej 3500zł). Zatrzymuje auto, wprowadzam do środków trwałych i amortyzuję stawką indywidualną 40%, to i tak daje kolejne 2,5roku używania auta aby je zamortyzować i osiągnąć zysk z mniejszego podatku. Czyli wybierając opcję wykupu wyższego aby miało to sens, muszę używać tak na prawdę samochód 4lata leasingu + 2,5roku po ?
Proszę doradźcie co tu najlepiej zrobić bo mam z wykupem niezły mętlik. Generalnie jeżeli nie będzie się psuł a zamówiłem samochód który chciałem, to myślę, że mógłbym go dalej używać po leasingu, z drugiej strony szkoda tych pięniędzy dla US.
Dodatkowo na forum w innym temacie znalazłem taką wypowiedź:
Z tym 1% wykupu to ja robię tak - jeśli będę sprzedawać dane auo od razu po zakończeniu leasingu to biorę wykup 1%, natomiast jeśli planuję nim pojeździć jeszcze po wykupieniu z leasingu np przez 1 rok to biorę wykup wysoki żeby było co amortyzować w danym roku...tak sobie to tłumaczę.
Jak rozumiem autor przy wyższym wykupie amortyzuje rok, ale co z tą resztą której niezamortyzuje? Traci na tym?