Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 39/2009

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 39/2009

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: rooster » 4 paź 2009, o 11:54

Hoover pisze:W Polsce pierwsze badanie robi się po 3 latach, następne po 2, a potem co rok. Jeśli to jest przestrzegane, to chyba wszystko w porządku.
Nie jest przestrzegane to znaczy nie wszedzie. Z tego co wiem to wszystko zalezy od WK i wiedzy (lub jej braku) urzednika.
Czyli jak zawsze po wejsciu nowych regulacji. :x

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: Hoover » 2 paź 2009, o 15:47

Adison pisze:Czyli tak zwana ważność badań np.niemieckiego przeglądu jest skracana bo w Polsce mogą być tylko rok ważne.Paranoja...
Dla wszystkich samochodów tak jest czy tylko dla starszych? W Polsce pierwsze badanie robi się po 3 latach, następne po 2, a potem co rok. Jeśli to jest przestrzegane, to chyba wszystko w porządku.

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: Michał Krupiński » 1 paź 2009, o 22:39

heh... Też nieźle... :| :roll:

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: Adison » 1 paź 2009, o 21:49

Czyli tak zwana ważność badań np.niemieckiego przeglądu jest skracana bo w Polsce mogą być tylko rok ważne.Paranoja...

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: 24v9f3f » 1 paź 2009, o 21:43

Tzn.Jak masz przegląd ważny od 2009-01-01 do 2011-01-01 to w Wydziale Komunikacji "robią" do 2010-01-01,ponieważ Polskie badanie mogą być ważne 1 rok.Proste nie?

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: KOLEC » 1 paź 2009, o 21:26

Otóż w myśl prawa polskiego gdzie ważność badań jest na rok w Wydziale Komunikacji "skracają" ważność badań "obcych" o rok
To znaczy? Jak "skracają"?

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: Adison » 1 paź 2009, o 20:36

A czy ktoś wie,że Polska i tak wszystko zrobiła po swojemu.Co z tego że mam przegląd niemiecki do 2011 skoro mimo wyroku ETS u nas się nie do końca to liczy.Otóż w myśl prawa polskiego gdzie ważność badań jest na rok w Wydziale Komunikacji "skracają" ważność badań "obcych" o rok,a dodatkowo wysylają na badania od stacji kontroli pojazdów w celu ustalenia jaki jest rocznik auta i jaki ma masę całkowitą bo np.w niemieckim badaniu okresowym tego nie ma(koszt 60 zł).Więc wychodzi na to że pieczątka z Niemiec swoje a Wydział Komunikacji swoje.

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: Michał Krupiński » 30 wrz 2009, o 13:34

I pozwoli na rejestrowanie rozbitych gratów. :roll:
Tak, tak...
Tą samą argumentację widziałem w publikacjach prasowych informujących o fakcie zniesienia tego obowiązku. Podawana była (prawie we wszystkich bez wyjątku) jak jakiś dogmat, z którym się nie dyskutuje. Że niby teraz brak obowiązku przeglądów po sprowadzeniu spowoduje, że na ulicach będą graty?
A niby na jakiej zasadzie?

W tym wszystkim chodzi o to, że Polska została zmuszona przez ETS, do honorowania "pieczątek" z przeglądem z innych krajów. Czyli jeśli w takich Niemczech samochód jest dopuszczony do ruchu, to automatycznie powinien być i u nas. Jeśli nie, to dopiero wtedy potrzebne jest badanie.

Z całym szacunkiem dla polskich diagnostów, ale raczej nie słyną oni z większej rzetelności i skrupulatności od jakichkolwiek swoich odpowiedników w reszcie Europy (nie mam na myśli krajów na wschód od nas).
Więc argument o gratach automatycznie dopuszczonych do ruchu jest wyssany z palca.

ETS zniósł po prostu dodatkowy para-podatek. Dzięki temu tańsza i szybsza będzie procedura "celno-skarbowa" po sprowadzeniu. I bardzo dobrze IMO! :)

Re: Leasing/CFM - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: KOLEC » 30 wrz 2009, o 11:31

Tym samym usprawni to trochę mozolne i kosztowne procedury rejestrowania samochodów sprowadzanych, w tym tych przeznaczonych do leasingu.
I pozwoli na rejestrowanie rozbitych gratów. :roll:

Re: Leasing - tygodniowy przegląd prasy 38/2009

autor: FmLeasing.pl » 26 wrz 2009, o 09:24

Fiskus bierze się za auta służbowe
Pomysł resortu finansów, by opodatkować korzystanie z samochodów służbowych w celach prywatnych, wzbudził obawy pracowników, pracodawców, a nawet policji
Komentarz: Teoretycznie kolejny artykuł o tym samym, ale jest dość ciekawy i zawiera kilka ciekawych opinii ludzi z branży CFM.
Data publikacji: 24.09.2009
ważność: normalna
Więcej na wyborcza.pl - Dodatek Mój Biznes

Co się zmieni w VAT w 2010 r.
Od stycznia 2010 r. podatników czekają kolejne zmiany w ustawie o VAT. Na uchwalenie czeka kilka projektów. Część zmian jest wymuszona przepisami unijnymi. Pozostałe są następstwem orzeczeń lub praktyki.
1. Nowe zasady ustalania miejsca świadczenia i zwrotu dla podmiotów zagranicznych
2. Zmiany w klasyfikacji statystycznej
3. Nieodpłatne świadczenia
4. Odliczenie VAT od samochodów i paliwa
5. Zwolnienia podmiotowe
Komentarz: Kolejna publikacja dotycząca planowanych zmian w systemie podatkowym w 2010 roku. Artykuł wart lektury.
Data publikacji: 25.09.2009
ważność: normalna
Więcej na mojafirma.infor.pl

Ktoś za bardzo rozpędził się z VAT od kombivanów?
Kilka dni temu Samar poinformował, powołując się na stanowisko Ministerstwa Finansów, iż resort planuje utrzymanie możliwości pełnych odliczeń VAT od samochodów do przewozu ładunków. W tym, tzw. kombivanów (Partner, Berlingo, Kangoo, Caddy, itp.), nawet jeśli posiadają one więcej niż jeden rząd siedzeń i umożliwiają przewóz pięciu osób.
(…)
Z tego powodu zwróciliśmy się do źródła, czyli Ministerstwa Finansów, celem doprecyzowania. Z odpowiedzi, z grubsza, wynika to co wiadomo było od sierpnia, czyli od momentu opublikowania założeń do nowelizacji ustawy. MF planuje przywrócić stan sprzed wyroku ETS. Nie ma, na tym etapie, żadnej mowy o konkretnych regulacjach, a tym samym nie ma przesłanek, żeby oczekiwać możliwości odliczeń VAT od ciężarowo-osobowych, pięcioosobowych "kombivanów".
Data publikacji: 25.09.2009
ważność: wysoka
Więcej na ForumLeasing.pl

Rynek wynajmu samochodów zyskuje
Mimo kryzysu rynek wynajmu samochodów dla firm urósł na koniec drugiego kwartału tego roku o 5,6 proc. wobec 2008. Trzy czwarte branży odnotowało wzrosty. Obecnie niemal 131 tys. samochodów obsługują firmy sprawujące opiekę nad flotami przedsiębiorstw w Polsce. Na full service leasing i pokrewne usługi outsourcingu floty zdecydowało się do końca II kwartału blisko 14 tys. przedsiębiorstw – wynika z najnowszego raportu wrocławskiego Instytutu Keralla.
Komentarz: Gazeta Finansowa umieściła informację, która była na czasie równo miesiąc temu. Mimo wszystko warto przeczytać, jeśli ktogoś interesuje branża CFM.
Data publikacji: 25.09.2009
ważność: normalna
Więcej na gazetafinansowa.pl
Informacja umieszczona wcześniej na Branża CFM rośnie pomimo kryzysu - wyniki po półroczu


Auto wynajmę
Salony samochodowe mają kolejny sposób na zdobywanie klientów. Nie sprzedają aut, nie oddają ich w leasing, lecz wynajmują na czas dostosowany do potrzeb klientów
(…)
Dealerzy m.in. rejestrują auta, odnawiają polisy ubezpieczeniowe, zapewniają obsługę serwisową - przeglądy i naprawy, również te powypadkowe. Gdy z wynajętych czterech kółek korzystać nie można, zapewniają samochody zastępcze. - Najważniejsze jest to, że klienci nie muszą w nowe auto inwestować ani grosza - tłumaczy Maciej Zieliński z toruńskiego salonu Auto-Frelik, dealera Mercedesa, który w ofercie ma długoterminowy wynajem aut dostawczych i ciężarowych. - Zachętą są też stałe miesięczne opłaty. Na dodatek, pieniądze za wynajem można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i odliczyć od podatku.
Komantarz: Krótki artykulik o jeszcze rzadko, ale już coraz częściej oferowanych przez polskich dealerów samochodów usługach CFM, które są standardem na "zachodzie".
Data publikacji: 25.09.2009
ważność: normalna
Więcej na Gazeta Wyborcza w Bydgoszczy

Fraikin Polska - Pogotowia i szpitale wynajmują ambulanse medyczne
Fraikin Polska jest spółką, od której placówki służby zdrowia wynajmują pojazdy medyczne. Ostatnio wynajęła ona 6 ambulansów publicznej służbie zdrowia.
(…)
Wynajem długoterminowy ambulansów jest korzystny finansowo, ponieważ: stawka miesięcznego czynszu uwzględnia wszystkie elementy związane z eksploatacją pojazdów, w tym przeglądy i naprawy, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych, wymianę żarówek i bezpieczników, piór wycieraczek, opon letnich i zimowych, ubezpieczenie. Stała w całym okresie umowy rata miesięczna, umożliwia długoterminowe planowanie wydatków. Po stronie najemcy pozostaje wyłącznie koszt zakupu paliwa i koszty związane z zatrudnieniem personelu.
Data publikacji: 25.09.2009
ważność: niska
Więcej na ForumLeasing.pl

Na górę