autor: FmLeasing.pl » 27 lis 2009, o 10:06
Wygląda na to, że kryzysowi opiera się sprzedaż samochodów klasy premium, w tym głównie pojazdów typu SUV.
Praktycznie każdy model tego typu ma w Polsce swoją wersję z homologacją ciężarową (z kratką). Na najdroższych samochodach korzyść związana z możliwością odliczenia pełnego VAT jest bardzo duża. Mogą to być oszczędności rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Więc nie ma się czemu dziwić, że przedsiębiorstwa dokonują w tym roku wymiany samochodów przeznaczonych dla najwyższego szczebla. Często znacznie korzystniejsze jest pozbycie się, choćby przed planowanym czasem, luksusowej osobówki i zastąpienie jej znacznie bardziej podatkożerną luksusową ciężarówką.
Między innymi z tego powodu marki najbardziej prestiżowe jak Mercedes, BMW czy Volvo notują w tym roku wyniki sprzedaży o kilkanaście procent wyższe niż w roku 2008. Dla Mercedesa jest on zresztą rekordowy w Polsce pod względem sprzedaży. Nieźle jak na rok kryzysu w branży motoryzacyjnej...
Oczywiście zdecydowana większość tego typu pojazdów finansowana jest poprzez leasing operacyjny oraz wynajem długoterminowy w ramach usług CFM.
Wyrok ETS, który umożliwił powrót samochodów z kratką dotyczy jedynie ustawy o VAT. Nie zmieniło się nic w zakresie podatków dochodowych. Wobec tego luksusowy SUV, kombi czy też samochód terenowy z kratką nadal pozostaje osobowym dla amortyzacji.
Dla tego typu samochodów jest ona ograniczona do kwoty 20.000 EUR.
Nie pozostaje więc nic innego jak najdroższe samochody leasingować.
Wygląda na to, że kryzysowi opiera się sprzedaż samochodów klasy premium, w tym głównie pojazdów typu SUV.
Praktycznie każdy model tego typu ma w Polsce swoją wersję z homologacją ciężarową (z kratką). Na najdroższych samochodach korzyść związana z możliwością odliczenia pełnego VAT jest bardzo duża. Mogą to być oszczędności rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Więc nie ma się czemu dziwić, że przedsiębiorstwa dokonują w tym roku wymiany samochodów przeznaczonych dla najwyższego szczebla. Często znacznie korzystniejsze jest pozbycie się, choćby przed planowanym czasem, luksusowej osobówki i zastąpienie jej znacznie bardziej podatkożerną luksusową ciężarówką.
Między innymi z tego powodu marki najbardziej prestiżowe jak Mercedes, BMW czy Volvo notują w tym roku wyniki sprzedaży o kilkanaście procent wyższe niż w roku 2008. Dla Mercedesa jest on zresztą rekordowy w Polsce pod względem sprzedaży. Nieźle jak na rok kryzysu w branży motoryzacyjnej...
Oczywiście zdecydowana większość tego typu pojazdów finansowana jest poprzez leasing operacyjny oraz wynajem długoterminowy w ramach usług CFM.
Wyrok ETS, który umożliwił powrót samochodów z kratką dotyczy jedynie ustawy o VAT. Nie zmieniło się nic w zakresie podatków dochodowych. Wobec tego luksusowy SUV, kombi czy też samochód terenowy z kratką nadal pozostaje osobowym dla amortyzacji.
Dla tego typu samochodów jest ona ograniczona do kwoty 20.000 EUR.
Nie pozostaje więc nic innego jak najdroższe samochody leasingować.