Drogie samochody w górę - leasing i sprzedaż

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Drogie samochody w górę - leasing i sprzedaż

Re: Drogie samochody w górę - leasing i sprzedaż

autor: Hoover » 27 lis 2009, o 19:40

Wyrok ETS, który umożliwił powrót samochodów z kratką dotyczy jedynie ustawy o VAT. Nie zmieniło się nic w zakresie podatków dochodowych.
I nic się nie zmieni, bo prawo wspólnotowe nie dotyczy podatków dochodowych. Kraje członkowskie mają w tym wolną rękę.

Re: Drogie samochody w górę - leasing i sprzedaż

autor: GBoy » 27 lis 2009, o 12:27

Wygląda na to, że kryzysowi opiera się sprzedaż samochodów klasy premium, w tym głównie pojazdów typu SUV.

Krwiopijcy trzymają się dziarsko! :mrgreen: :twisted: :lol: :lol:

Drogie samochody w górę - leasing i sprzedaż

autor: FmLeasing.pl » 27 lis 2009, o 10:06

Wygląda na to, że kryzysowi opiera się sprzedaż samochodów klasy premium, w tym głównie pojazdów typu SUV.

Praktycznie każdy model tego typu ma w Polsce swoją wersję z homologacją ciężarową (z kratką). Na najdroższych samochodach korzyść związana z możliwością odliczenia pełnego VAT jest bardzo duża. Mogą to być oszczędności rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Więc nie ma się czemu dziwić, że przedsiębiorstwa dokonują w tym roku wymiany samochodów przeznaczonych dla najwyższego szczebla. Często znacznie korzystniejsze jest pozbycie się, choćby przed planowanym czasem, luksusowej osobówki i zastąpienie jej znacznie bardziej podatkożerną luksusową ciężarówką.

Między innymi z tego powodu marki najbardziej prestiżowe jak Mercedes, BMW czy Volvo notują w tym roku wyniki sprzedaży o kilkanaście procent wyższe niż w roku 2008. Dla Mercedesa jest on zresztą rekordowy w Polsce pod względem sprzedaży. Nieźle jak na rok kryzysu w branży motoryzacyjnej...

Oczywiście zdecydowana większość tego typu pojazdów finansowana jest poprzez leasing operacyjny oraz wynajem długoterminowy w ramach usług CFM.
Wyrok ETS, który umożliwił powrót samochodów z kratką dotyczy jedynie ustawy o VAT. Nie zmieniło się nic w zakresie podatków dochodowych. Wobec tego luksusowy SUV, kombi czy też samochód terenowy z kratką nadal pozostaje osobowym dla amortyzacji.
Dla tego typu samochodów jest ona ograniczona do kwoty 20.000 EUR.

Nie pozostaje więc nic innego jak najdroższe samochody leasingować.

Na górę