autor: KOLEC » 29 sty 2010, o 12:35
Dyrektor Handlowy ALD Automotive ubolewa:
Blaski i cienie „kratki”
Powściągliwość przedsiębiorców w zakupie aut „z kratką” staje się bardziej zrozumiała, jeżeli przeanalizuje się wady tych pojazdów, związane głównie z ich mniejszą funkcjonalnością oraz problemami z „wkomponowaniem” ich w politykę samochodową firmy (ang. car policy).
Po pierwsze, dostosowanie samochodu osobowego do homologacji ciężarowej wiąże się z dodatkowym kosztem, średnio ok. 2,5 tys. zł. Co więcej, najpopularniejsze modele flotowe, takie jak Focus, Astra czy Mondeo, rejestrowane są jako 4-osobowe, a często wymontowywane jest również jedno z siedzeń. W oczywisty sposób obniża to funkcjonalność samochodu, co wpływa na jego wartość rynkową.
Po drugie, zakup pojazdów „z kratką” często wymaga ingerencji w politykę samochodową firmy. Kierowca otrzymujący takie auto może czuć się poszkodowany, ponieważ jest ono mniej prestiżowe od samochodu z homologacją osobową. Nie tylko przeznaczone jest dla mniejszej liczby pasażerów, ale również narzucony jest rodzaj nadwozia.
Dyrektor Handlowy ALD Automotive ubolewa:
Blaski i cienie „kratki”
Powściągliwość przedsiębiorców w zakupie aut „z kratką” staje się bardziej zrozumiała, jeżeli przeanalizuje się wady tych pojazdów, związane głównie z ich mniejszą funkcjonalnością oraz problemami z „wkomponowaniem” ich w politykę samochodową firmy (ang. car policy).
Po pierwsze, dostosowanie samochodu osobowego do homologacji ciężarowej wiąże się z dodatkowym kosztem, średnio ok. 2,5 tys. zł. Co więcej, najpopularniejsze modele flotowe, takie jak Focus, Astra czy Mondeo, rejestrowane są jako 4-osobowe, a często wymontowywane jest również jedno z siedzeń. W oczywisty sposób obniża to funkcjonalność samochodu, co wpływa na jego wartość rynkową.
Po drugie, zakup pojazdów „z kratką” często wymaga ingerencji w politykę samochodową firmy. Kierowca otrzymujący takie auto może czuć się poszkodowany, ponieważ jest ono mniej prestiżowe od samochodu z homologacją osobową. Nie tylko przeznaczone jest dla mniejszej liczby pasażerów, ale również narzucony jest rodzaj nadwozia.