Leasing w lutym 2010 - nadal nie ma końca kryzysu

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Leasing w lutym 2010 - nadal nie ma końca kryzysu

Re: Leasing w lutym 2010 - nadal nie ma końca kryzysu

autor: Michał Krupiński » 31 mar 2010, o 11:37

Ciekawe podobno kryzys w leasingu miał mieć kształt litery V a na razie ma raczej kształt litery L.
Jeśli chodzi o to co mówili na swoich konferencjach ZPL i co powtarzają w wywiadach i komentarzach, to jednak trochę się asekurowali... Niby miało być V, ewentualnie U... :D
Ale zgoda - na razie jest L. :|

Re: Leasing w lutym 2010 - nadal nie ma końca kryzysu

autor: Wolny » 30 mar 2010, o 20:16

:|

Ciekawe podobno kryzys w leasingu miał mieć kształt litery V a na razie ma raczej kształt litery L.

Leasing w lutym 2010 - nadal nie ma końca kryzysu

autor: FmLeasing.pl » 30 mar 2010, o 09:02

Branża leasingowa, pomimo zaklinania rzeczywistości przez jej przedstawicieli, nadal wygląda bardzo słabo. Co prawda luty przyniósł wzrost - co zostało odtrąbione jako pierwsze od 21 miesięcy przełamanie spadków – trzeba jednak pamiętać, że liczone jest to miesiąc do miesiąca, a luty 2009 roku był pod tym względem tragiczny. Do tego wzrost ten jest bardzo symboliczny, bo wynosi jedynie 0,4 proc.

Wyniki branży holuje leasing samochodów z kratką i lekkich dostawczych, który wzrósł o 108%, jednak stało się to kosztem samochodów osobowych, których leasing zmniejszył się o blisko 22%. Nietrudno zauważyć, że przesunięcie wynika z tego, że w lutym ubiegłego roku samochodów z kratką nie było praktycznie w ofercie. Teraz producenci i importerzy oferują już ponad 160 modeli pojazdów z kratką.

Mimo wszystko leasing pojazdów ogółem zanotował jednak wzrost o 3,2%, mimo, że nadal pod kreską znajduje się leasing transportu ciężkiego - -12,3 proc.
Leasing maszyn i urządzeń również nie wieszczy końca kryzysu malejąc aż o prawie 9 procent – pocieszeniem może być wzrost w sektorze IT o 24 proc.

Wiele wskazuje na to, że zapowiadany od dość dawna koniec kryzysu i przełom w branży leasingowej nadal nie nadszedł. Pierwszy kwartał 2010 roku miał być pierwszym, w którym nastąpi odbicie, a w kolejnych miało być już z górki. Tymczasem o wielkim szczęściu będzie mowa jeśli w marcu uda się nadrobić fatalny styczeń i bardzo mizerny luty. Może wtedy uda się zamknąć kwartał „na zero”, a pamiętać należy, że pierwszy kwartał 2009 roku, do którego następuje porównanie był naprawdę fatalny.

Można więc pocieszać się, że nie spadamy jeszcze niżej, jednak na razie kroczymy po dnie. Póki co z niecierpliwością oczekujemy wyników kwartalnych…

Na górę