autor: FmLeasing.pl » 24 kwie 2010, o 09:57
* Rząd prawdopodobnie nie będzie w stanie wprowadzić ograniczeń w odliczeniach VAT od samochodów z kratką wcześniej niż na jesieni 2010.
* Do listy naszych poradników doszedł materiał wyjaśniający sporą część zapisów umów leasingu i OWUL, które często budzą kontrowersje obecnych i przyszłych leasingobiorców.
Skrót:
"Kratki" raczej nie znikną szybko
Coraz więcej faktów potwierdza nasze wcześniejsze przypuszczenia, że „kratka” w samochodach umożliwiająca pełne odliczenie VAT od zakupu i leasingu tego typu pojazdów oraz zakupu paliwa do nich nie zniknie w połowie roku, jak informowało wcześniej Ministerstwo Finansów.
Wprowadzenie przepisów ograniczających możliwość pełnych odliczeń VAT, które umożliwił wyrok ETS, blokuje brak zgody Komisji Europejskiej.
Kontrowersyjne zapisy w umowie leasingu i OWUL
Treść umowy leasingu, a zwłaszcza Ogólnych Warunków Umowy Leasingu (OWUL) wprawia niektórych, przyszłych leasingobiorców w zdumienie. Część zapisów umownych wydaje się być wyjątkowo restrykcyjna, a wiele z nich - pozornie - wręcz niedorzeczna. U wielu przedsiębiorców po lekturze standardowej umowy leasingu powstaje wrażenie, że w nadmiernym stopniu uprzywilejowuje ona finansującego, a na barki korzystającego nakłada głównie obowiązki i ograniczenia.
Mazda 6 z kratką (homologacją ciężarową)
Mazda 6 z kratką. Mazda 6 otrzymała homologację ciężarową, uprawniającą do pełnych odliczeń VAT od ceny zakupu, rat leasingu oraz zawartego w cenie paliwa.
Homologacja 4-osobowa dostępna jest we wszystkich wersjach z silnikami z manualną skrzynią biegów - zarówno hatchback jak i kombi. Dopłata wynosi 2100 zł brutto.
Leasing w Europie w 2009: Największy spadek w historii
Leaseurope, europejska organizacja zrzeszająca narodowe związki leasingowe, w tym polski ZPL opublikowała szacunkowe dane rynkowe za 2009 rok. Wartość nowych zawartych umów leasingu zmniejszyła się o 28,4% w stosunku do roku 2008, co daje największe załamanie rynku od czasu kiedy Leaseurope zbiera dane, czyli od 1994 roku.
* Rząd prawdopodobnie nie będzie w stanie wprowadzić ograniczeń w odliczeniach VAT od samochodów z kratką wcześniej niż na jesieni 2010.
* Do listy naszych poradników doszedł materiał wyjaśniający sporą część zapisów umów leasingu i OWUL, które często budzą kontrowersje obecnych i przyszłych leasingobiorców.
[i]Skrót:[/i]
"Kratki" raczej nie znikną szybko
Coraz więcej faktów potwierdza nasze wcześniejsze przypuszczenia, że „kratka” w samochodach umożliwiająca pełne odliczenie VAT od zakupu i leasingu tego typu pojazdów oraz zakupu paliwa do nich nie zniknie w połowie roku, jak informowało wcześniej Ministerstwo Finansów.
Wprowadzenie przepisów ograniczających możliwość pełnych odliczeń VAT, które umożliwił wyrok ETS, blokuje brak zgody Komisji Europejskiej.
Kontrowersyjne zapisy w umowie leasingu i OWUL
Treść umowy leasingu, a zwłaszcza Ogólnych Warunków Umowy Leasingu (OWUL) wprawia niektórych, przyszłych leasingobiorców w zdumienie. Część zapisów umownych wydaje się być wyjątkowo restrykcyjna, a wiele z nich - pozornie - wręcz niedorzeczna. U wielu przedsiębiorców po lekturze standardowej umowy leasingu powstaje wrażenie, że w nadmiernym stopniu uprzywilejowuje ona finansującego, a na barki korzystającego nakłada głównie obowiązki i ograniczenia.
Mazda 6 z kratką (homologacją ciężarową)
Mazda 6 z kratką. Mazda 6 otrzymała homologację ciężarową, uprawniającą do pełnych odliczeń VAT od ceny zakupu, rat leasingu oraz zawartego w cenie paliwa.
Homologacja 4-osobowa dostępna jest we wszystkich wersjach z silnikami z manualną skrzynią biegów - zarówno hatchback jak i kombi. Dopłata wynosi 2100 zł brutto.
Leasing w Europie w 2009: Największy spadek w historii
Leaseurope, europejska organizacja zrzeszająca narodowe związki leasingowe, w tym polski ZPL opublikowała szacunkowe dane rynkowe za 2009 rok. Wartość nowych zawartych umów leasingu zmniejszyła się o 28,4% w stosunku do roku 2008, co daje największe załamanie rynku od czasu kiedy Leaseurope zbiera dane, czyli od 1994 roku.