Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

Re: Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

autor: Jarosław Król » 9 lip 2010, o 09:43

Przetarg rozstrzygnięty, umowa podpisana.

Flotę 18 sztuk samochodów (Audi i Skoda) dostarczy i obsłuży dla Ministerstwa Skarbu Państwa Carefleet S.A.

Oficjalny komunikat spółki:
Carefleet obsłuży flotę Ministerstwa Skarbu Państwa

Re: Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

autor: Michał Krupiński » 23 mar 2010, o 15:02

Na takich to na pewno nie ma znaczenia, więc tym bardziej nie trzeba się przejmować opiniami ludzi, którzy na niczym się nie znają.
Dokładnie. "Ludowe" mądrości nic nie wnoszą do tematu, bo tacy ludzie czepiliby się nawet gdyby urzędnicy jeździli służbowo swoimi prywatnymi samochodami... ;)

Ja, jeśli chodzi o taki outsourcing floty, niezależnie czy to ma być leasing z wykupem, czy też umowa wynajmu długoterminowego, to widzę jedną ZASADNICZĄ ZALETĘ! Zakładam przy okazji, że to faktycznie ma być full service leasing z pełną obsługą...

A zaleta ta mianowicie jest taka, że urzędnikom odbiera się sporą możliwość przekrętu.

Podam taki przykład - w jednej z firm państwowych (bardzo bogatych) NIK kilka miesięcy temu skontrolował koszty związane z samochodami firmowymi. Sprawdził tylko 10% floty liczącej ponad 100 samochodów i okazało się, że średnio na każdy samochód firma wydała około 100.000 złotych!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na same przeglądy, naprawy, itd.!!!!!
Nietrudno się domyślić na czym polegał przekręt. Otóż pracownicy tej firmy, mając pełną dowolność "jeździli" do "serwisu" i "naprawiali"... A konkretnie naprawiali fikcyjnie, dostając fakturę, następnie zwrot kasy z firmy i podział zysku z tym, który wystawił lewą fakturę.
Tym samym proceder wyprowadzania lewej kasy trwał w najlepsze. Obecnie sprawa jest w prokuraturze, ale jak znam życie nie uda się udowodnić tego ewidentnego przekrętu... :?

W każdym razie - gdyby firma ta miała flotę w outsourcingu, to problem by nie istniał... Bo firma płaciłaby ryczałtem za przeglądy i to firma leasingowa/CFM brałaby na siebie kwestie napraw. I w jej najlepszym interesie byłoby dopilnowanie, żeby naprawy nie były fikcyjne. Zresztą nieuczciwi pracownicy/urzędnicy nie braliby udziału w obrocie kasą, więc nie mieliby czego ukraść.

Moim zdaniem jest to wystarczający powód, żeby jak najwięcej służbowych samochodów administracji, firm państwowych było w outsourcingu. I to niekoniecznie nawet jeśli chodzi o samo finansowanie, ale wystarczy, że będzie to samo zarządzanie.

Po prostu jest mniej możliwości dokonania przewałki... :)

Re: Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

autor: Tomasz Piotrowski » 23 mar 2010, o 13:18

Dla ciemniaków nowy samochód to nowy samochód, forma nabycia nie ma zanczenia.
Na takich to na pewno nie ma znaczenia, więc tym bardziej nie trzeba się przejmować opiniami ludzi, którzy na niczym się nie znają.

Re: Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

autor: Hoover » 23 mar 2010, o 11:27

Z tym nienarażaniem się wyborcom to i tak nie nie da. Dla ciemniaków nowy samochód to nowy samochód, forma nabycia nie ma zanczenia.

Ministerstwo Skarbu zamiast kupować... skorzysta z CFM

autor: FmLeasing.pl » 23 mar 2010, o 08:50

Ministerstwo Skarbu Państwa może być pierwszym urzędem centralnym, który skorzysta z outsourcingu floty. MSP jest obecnie właścicielem 22 pojazdów, bardzo leciwych, z setkami tysięcy kilometrów na liczniku, a tym samym wymagających częstych napraw. Utrzymywanie mocno wyeksploatowanych samochodów jest nieekonomiczne i decyzja o wymianie samochodów wcześniej czy później zapaść musi. Ministerstwo chciałoby nabyć 17-18 nowych samochodów.

Zakup za gotówkę wiązałoby się jednak z jednorazowym wydatkiem co najmniej 850 tys. złotych. Na taki wydatek nie jest łatwo sobie pozwolić w czasie szukania oszczędności na każdym kroku. Nie trzeba do tego dodawać, że wymiana samochodów za taką kwotę, mogłaby być bardzo źle odebrana przez znaczną część opinii publicznej, dla której samochód, nawet tylko klasy średniej, to nadal synonim luksusu.

Dlatego MSP zamierza skorzystać z usług CFM (Car Fleet Management). Wynajem samochodów rozszerzony miałby być również o usługi z zakresu Full Service Leasing, takie jak wliczone w ratę ubezpieczenie, koszty przeglądów, wymiany opon, pojazdów zastępczych, itd.
Dzięki temu czynności tych nie będzie trzeba wykonywać w ramach obowiązków pracowników ministerstwa – co może przynieść wymierne oszczędności. Tak jak ma to miejsce w przedsiębiorstwach prywatnych, gdzie wynajem długoterminowy staje się coraz popularniejszy i jest sposobem na obniżenie kosztów – tym większe, im liczniejsza jest posiadana flota.

MSP planuje rozpisać przetarg możliwie jak najszybciej. Jeśli koncepcja z wykorzystaniem outsourcingu wypali i przyniesie spodziewane oszczędności, to niewątpliwie kolejne urzędy centralne mogą pójść drogą Ministerstwa Skarbu.

Na górę