autor: Jarosław Król » 2 maja 2018, o 10:20
urbi pisze:Dziękuję za odpowiedź. Ok, zakładając, że będe miał wymagany wkład własny i zabezpieczenie to czy koszt keasingu będzie na standardowym poziomie czy przez to, ze auto jest nietypowe to befzie wyzszy?
Jeżeli chodzi o sam koszt finansowania, w sensie oprocentowania), to powinien być standardowy - oczywiście wszystko jest kwestią negocjacji. Jednak nie ma generalnie zasady, że leasing jest dużo droższy jeśli przedmiot jest nietypowy...
Są jednak dodatkowe koszty procedury wewnątrzwspólnotowego nabycia, które będą doliczone do ceny samochodu, a konkretnie do kwoty leasingu. W zależności od firmy leasingowej sama opłata manipulacyjna potrafi wynieść 1000 - 2000 zł, a do tego dochodzą koszty rzeczywiste, np. transport. W rezultacie zbierze się czasem nawet kilka tysięcy złotych - dlatego przy tanich samochodach jest to średnio opłacalne, ale przy drogich ta kwota już się rozmywa w całości...
[quote="urbi"]Dziękuję za odpowiedź. Ok, zakładając, że będe miał wymagany wkład własny i zabezpieczenie to czy koszt keasingu będzie na standardowym poziomie czy przez to, ze auto jest nietypowe to befzie wyzszy?[/quote]
Jeżeli chodzi o sam koszt finansowania, w sensie oprocentowania), to powinien być standardowy - oczywiście wszystko jest kwestią negocjacji. Jednak nie ma generalnie zasady, że leasing jest dużo droższy jeśli przedmiot jest nietypowy...
Są jednak dodatkowe koszty procedury wewnątrzwspólnotowego nabycia, które będą doliczone do ceny samochodu, a konkretnie do kwoty leasingu. W zależności od firmy leasingowej sama opłata manipulacyjna potrafi wynieść 1000 - 2000 zł, a do tego dochodzą koszty rzeczywiste, np. transport. W rezultacie zbierze się czasem nawet kilka tysięcy złotych - dlatego przy tanich samochodach jest to średnio opłacalne, ale przy drogich ta kwota już się rozmywa w całości...