Są dwie możliwości kupienia Tesli za granicą:
1. robi to bezpośrednio firma leasingowa
2. importuje ją jakaś firma/komis/importer i sprzedaje ją firmie leasingowej
Sposób 2 może być szybszy i tańszy - choć też niekoniecznie, bo wszystko zależy ile taka firma policzy sobie za sprowadzenie.
Co do punktu 1 to zacytuję za:
https://www.fmleasing.pl/oferty/leasing-tesla
jest kilka firm leasingowych, które umożliwiają sfinansowanie Tesli kupowanej za granicą w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia pojazdów (WNT). W praktyce działa to tak, że klient wybiera i zamawia konkretny model samochodu u zagranicznego dealera Tesli, następnie podpisuje umowę z wybraną przez siebie polską firmą leasingową, która płaci za samochód do dealera, potem odbiera samochód i sprowadza go do Polski, gdzie załatwia formalności celno-podatkowe i na koniec wydaje gotowy, zarejestrowany samochód klientowi. Warunki leasingu WNT generalnie nie różnią się od zwykłego leasingu samochodów osobowych. Jedynie więcej jest formalności związanych ze sprawdzeniem samochodu, co trochę wydłuża procedurę od momentu wyboru samochodu do jego odbioru.
Zaliczkę można oczywiście rozliczyć z leasingodawcą.
Płatność od leasingodawcy za Teslę do zagranicznego dealera idzie w euro, ale Ty możesz wziąć leasing w złotych. Zapłata zazwyczaj odbywa się po kursie banku, z którym współpracuje leasingodawca, więc wybierają ofertę warto sprawdzić ten kurs zawczasu, żeby nie było niespodzianek związanych z wysokim spreadem.
Wpłata czynszu inicjalnego odbywa się po podpisaniu umowy i o jego zaksięgowaniu leasingodawca przystępuje do sprowadzenia, czyli płaci do dostawcy i organizuje transport.
Jeśli chodzi o moment rozpoczęcia spłacania rat, to wszystko zależy od ustalenia, ale zazwyczaj spłata rusza po wydaniu samochodu.