WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: Beny » 12 maja 2010, o 14:26

Zatem interesuje mnie jak zmieniłaby sie taka rata gdyby wibor nagle urósł do 8%
Wibor aż tak bardzo nie urośnie chyba, żeby stała się jakaś katastrofa finansowa co chyba nie grozi. :)

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: Michał Krupiński » 7 maja 2010, o 18:01

majkel, Faktycznie Gboy zwrócił uwagę na ważną sprawę. Jeśli ten samochód jest już własnością BRE Leasing to trochę nie bardzo, żeby obciążali Cię kosztami, których sami nie poniosą.
Chyba, że ten samochód jednak nie należy do nich - widziałeś może papiery kto jest w dowodzie i karcie pojazdu?
Przy tej na 24 (15% wpłaty, wartość resztowa 19%) koszt całkowity(114%) wychodzi wiecej niż przy 36M (113% przy 20% wpłaty,resztowa 1%) Jak to możliwe :-d
Dzieje się tak z dwóch powodów, które sumują się na taki zaskakujący efekt.

Pierwszy to fakt, że w wariancie 24M jest wpłata 15%, a w 36M jest 20%. Im większa wpłata własna tym niższy koszt całkowity.

Drugi powód jest taki, że w przypadku wersji 24M wykup wynosi aż 19%. Wynika to z przepisów o podatku dochodowym dotyczącym amortyzacji i nie da się tego przeskoczyć.
Dla firmy leasingowej oznacza to dłuższy zwrot kapitału w czasie, bo dopiero na koniec umowy wpłynie do nich aż 19% wartości przedmiotu leasingu. Dlatego muszą sobie powetować to wyższym kosztem finansowania.
W przypadku umowy 36M wykup wynosi 1% i nie ma tego obciążenia.

Dlatego w ogóle w przypadku leasingu samochodów jest tak, że koszt całkowity oferty leasingu na 24 miesiące nie różni się tak znacznie od 36 miesięcy, jak różni się od siebie już leasing 36 vs. 48 miesięcy (oba okresy mają z reguły wykup 1%).

U Ciebie dodatkowo ten efekt "wzmacnia" właśnie fakt, że w tej krótszej wersji jest niższa wpłata.

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: majkel » 7 maja 2010, o 17:51

Niby to logiczne, że takie opłaty są doliczane do aut używanych, jednak jako, że to ich samochód to rzeczywiście kosmos :-D powinni już nie doliczać :-P

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: GBoy » 7 maja 2010, o 15:24

Dodatkowe koszta to :
Jak to przycięli Cię na tych kosztach, których nie ponieśli? :shock: :mrgreen: :mrgreen:

Przecież to jest ich samochód już zarejestrowany - to jaki koszt rejestracji? Zarejestrują jeszcze raz na siebie? :twisted: :mrgreen:
Jaka wycena? Wycenią samochód, który sami oferują? :twisted: :mrgreen:
Jaki koszt sprawdzenia zastawu? To nie wiedzą czy go zastawiali czy nie?!!!!! :o :twisted: :mrgreen:

Jaja normalnie!!! :mrgreen: :mrgreen:

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: Lui » 7 maja 2010, o 13:05

I jeszcze apropos tej homologacji - jeżeli auto nie ma N1 to jednocześnie od paliwka też nic nie odpisze VATu? Czy 60% z paliwa moge odpisywać?
VAT za paliwo do samochodu osobowego nie rozlicza się nic a nic. Nawet 60%.
Cała cena brutto za paliwo (razem z VAT) zalicza się do kosztów.

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: monikaa » 7 maja 2010, o 12:19

Być może ktoś ma doświadczenie z BRE i wie jak taniej ubezpieczyć autko niż ich oferta i czy w ogóle umożliwiają ubezpieczenie u kogoś innego niż Compensa czy PZU (wyceny odpowiednio 1500- 1800zł/rok)
Na innego ubezpieczyciela potrzebna jest zgoda. Zgoda wystawiana jest za opłatą, po sprawdzenie kosztu odsyłam do tabeli opłat. :)

Ubezpieczenia tańsze nie zawsze są lepsze, bo często ubezpieczeniem są tylko w teorii. :)

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: majkel » 7 maja 2010, o 12:17

Dzięki za info.
To jeszcze jedno - dostałem dwie oferty - na 24 i 36 miesięcy.

Przy tej na 24 (15% wpłaty, wartość resztowa 19%) koszt całkowity(114%) wychodzi wiecej niż przy 36M (113% przy 20% wpłaty,resztowa 1%) Jak to możliwe :-d

I jeszcze apropos tej homologacji - jeżeli auto nie ma N1 to jednocześnie od paliwka też nic nie odpisze VATu? Czy 60% z paliwa moge odpisywać?

Re: WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: Michał Krupiński » 7 maja 2010, o 11:50

majkel pisze:Pierwsza sprawa to to, że autko nie ma kratki, wiec zapewne nie można odpisać 100% VAT? Pytanie brzmi - może kiedyś ktoś sie z tym zetknął - czy mogę przed lub w trakcie umowy leasingu przerobić autko na takie z kratką - koszt niewielki zyski spore :-) Ktoś miał taki przypadek już?
Nie ma niestety takiej możliwości. Homologacja musi być fabryczna. Samodzielne wstawienie kratki oraz przekwalifikowanie na samochód ciężarowy jest co prawda możliwe jednak coś takiego nie spełnia wymogów ustawy o VAT. Czytaj - nie uprawnia to do odliczania 22% VAT.

majkel pisze:W umowie w BRE Leasing mam napisane że wysokość rat moze ulec zmianie zależnie o stawki Wibor 1M - obecnie 3,62.
Zatem interesuje mnie jak zmieniłaby sie taka rata gdyby wibor nagle urósł do 8% Zapewne zmiana byłaby wieksza niz 8-3,62= 4,38 ? Czy 4,38% od całej sumy leasingu ?
Wibor 1M jest po prostu stopą bazową do ustalania opłat na podstawie jakiegoś algorytmu.
Algorytm ten przyjmuje sobie każda firma leasingowa indywidualnie i może on być zapisany w umowie leasingu.

Nie będzie to, jak sam zauważyłeś, tak, że wzrost Wibor o X% o tyle samo podniesie koszt całkowity.


majkel pisze:Koszt rejestracji w Wydziale Komunikacji – 427,00 PLN brutto
Sama opłata to standard. Jednak 427 to jest dość drogo. Są firmy leasingowe, które pobierają mniej za tą usługę (ale też nie jakoś znacznie mniej) - chyba, że była ona jakaś ponadstandardowa w tym przypadku.
majkel pisze:standardowa wycena pojazdu wykonywana przez Rzeczoznawcę z DEKRY – 427,00 PLN brutto
Sama opłata to standard. Jej koszt (427) do najniższych nie należy na tle rynku, ale powiedzmy, ze mieści się w średniej.
majkel pisze:- weryfikacja pojazdu w Krajowym Rejestrze Zastawów – 61,00 PLN brutto
Też standard przy używanych samochodach.

WIBOR - 1M i zmiana homologacji przedmiotu.

autor: majkel » 7 maja 2010, o 10:53

Leasinguje autko używane - konkretnie to:
http://bre-leasing.otomoto.pl/opel-astr ... 97545.html
Pierwsza sprawa to to, że autko nie ma kratki, wiec zapewne nie można odpisać 100% VAT? Pytanie brzmi - może kiedyś ktoś sie z tym zetknął - czy mogę przed lub w trakcie umowy leasingu przerobić autko na takie z kratką - koszt niewielki zyski spore :-) Ktoś miał taki przypadek już?


W umowie w BRE Leasing mam napisane że wysokość rat moze ulec zmianie zależnie o stawki Wibor 1M - obecnie 3,62.
Zatem interesuje mnie jak zmieniłaby sie taka rata gdyby wibor nagle urósł do 8% Zapewne zmiana byłaby wieksza niz 8-3,62= 4,38 ? Czy 4,38% od całej sumy leasingu ?


Dodatkowe koszta to :

Koszt rejestracji w Wydziale Komunikacji – 427,00 PLN brutto
standardowa wycena pojazdu wykonywana przez Rzeczoznawcę z DEKRY – 427,00 PLN brutto

- weryfikacja pojazdu w Krajowym Rejestrze Zastawów – 61,00 PLN brutto

Czy to normalne czy jakoś zawyżone?


Być może ktoś ma doświadczenie z BRE i wie jak taniej ubezpieczyć autko niż ich oferta i czy w ogóle umożliwiają ubezpieczenie u kogoś innego niż Compensa czy PZU (wyceny odpowiednio 1500- 1800zł/rok)

Jakby ktoś jeszcze mógł mi powiedzieć na co uważać w bre?

Na górę