[Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
dziś kolejna próba wyjaśnienia reklamacji - wykonałem 2 telefony bez skutku, ale po jakimś czasie przedstawiciel oddzwonił. dowiedziałem się, że reklamacja nie zasadna ponieważ dodatkowe usługi są obowiązkowe zgodnie z umową. Na to wyjaśnienie czekałem ponad miesiąc. Na pytanie dlaczego w ofercie którą dostałem przed podpisaniem umowy nie było nic na temat dodatkowych kosztów - dowiedziałem się, że system tego nie uwzględnia. Czy nie można było napisać o tych usługach w treści maila?(jakoś w EFL system potrafi uwzględnić ubezpieczenia). Na pytanie w trakcie rozmowy telefonicznej o wysokość opłat Pani wyliczyła 80 kilka zł - na pytanie dlaczego dostaję faktury na 102 zł usłyszałem odpowiedź nie wiem. Pani nie potrafiła również wyjaśnić za co jest faktura na 287zł, - w opisie opłata manipulacyjna(kto i przy czym manipulował, że muszę zapłacić prawie 300 zł). Na pytanie o wykup poinformowano mnie, że wniosek kosztuje 50 zł a aneks do umowy 750 zł(przy podpisywaniu umowy wspomniała, że można wcześniej spłacić, ale również nie powiedziała o kosztach wniosek+aneks). Dlaczego aneks ma kosztować aż 750 zł??
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
opłata manipulacyjna wygląda na opłatę za rejestrację pojazdu (o ile przedmiotem był pojazd - koszty rzeczywiste + niewielki narzut) lub tzw. koszty prefinansowania (jeśli RL płacił do dostawcy przed wydaniem przedmiotu - ilość dni od płatności do wydania * kwota płatności brutto *oprocentowanie przyjęte do kalkulacji/365), chyba że jest to jakiś inny tytuł ...
Odnośnie opłat za czynności w trakcie trwania umowy - warto zazwyczaj poprosić/ściągnąć Tabelę Opłat i Prowizji przed podpisaniem umowy. Swego czasu była dostępna gdzieś na stronach forum. Przy korzystaniu z aplikacji iLease masz chyba możliwość otrzymania Tabeli jeśli o nią poprosisz.
Odnośnie samej reklamacji sugeruję skierować maila bezpośrednio do kolegi Trzeciakiewicza (imie.nazwisko@raiffeisen.pl), a jeśli to nie rozwiąże problemu złóż reklamację na działanie firmy Raiffeisen Leasing w Raiffeisen Bank (który poczuwa się do odpowiedzialności w Polsce za działanie swojej firmy leasingowej). Jednocześnie możesz założyć bloga, nagrać próby kontaktu z firmą w formie filmu i zamieścić na YouTube ku przestrodze dla innych - tego rodzaju działania, lub zapowiedź możliwości przeprowadzenia tego rodzaju działań zazwyczaj pozytywnie wpływają na rozpatrzenie tego typu reklamacji.
Poproś jednocześnie o precyzyjne określenie z czego składa się kwota 102,61 (ile za WindyCash, ile za HighLife, ile za inne "usługi", o ile występują) i opisz odpowiedź na forum. Nie wiem czy dostałeś ogólne warunki tych produktów (są chyba dostępne na stronie RL), ale cenne byłoby poznanie jaką wartość dla Ciebie stanowią oraz ile kosztują rynkowo, gdybyś poszedł z ulicy do ubezpieczyciela i poprosił np. o polisę na życie na okres kilku lat.
Niestety ale coraz większa część branży zapomina na czym polega jej działalność (finansowanie a nie działalność ubezpieczeniowa) oraz kto jest jej klientem. I nie mam tu na myśli wyłącznie Raiffeisena.
Odnośnie opłat za czynności w trakcie trwania umowy - warto zazwyczaj poprosić/ściągnąć Tabelę Opłat i Prowizji przed podpisaniem umowy. Swego czasu była dostępna gdzieś na stronach forum. Przy korzystaniu z aplikacji iLease masz chyba możliwość otrzymania Tabeli jeśli o nią poprosisz.
Odnośnie samej reklamacji sugeruję skierować maila bezpośrednio do kolegi Trzeciakiewicza (imie.nazwisko@raiffeisen.pl), a jeśli to nie rozwiąże problemu złóż reklamację na działanie firmy Raiffeisen Leasing w Raiffeisen Bank (który poczuwa się do odpowiedzialności w Polsce za działanie swojej firmy leasingowej). Jednocześnie możesz założyć bloga, nagrać próby kontaktu z firmą w formie filmu i zamieścić na YouTube ku przestrodze dla innych - tego rodzaju działania, lub zapowiedź możliwości przeprowadzenia tego rodzaju działań zazwyczaj pozytywnie wpływają na rozpatrzenie tego typu reklamacji.
Poproś jednocześnie o precyzyjne określenie z czego składa się kwota 102,61 (ile za WindyCash, ile za HighLife, ile za inne "usługi", o ile występują) i opisz odpowiedź na forum. Nie wiem czy dostałeś ogólne warunki tych produktów (są chyba dostępne na stronie RL), ale cenne byłoby poznanie jaką wartość dla Ciebie stanowią oraz ile kosztują rynkowo, gdybyś poszedł z ulicy do ubezpieczyciela i poprosił np. o polisę na życie na okres kilku lat.
Niestety ale coraz większa część branży zapomina na czym polega jej działalność (finansowanie a nie działalność ubezpieczeniowa) oraz kto jest jej klientem. I nie mam tu na myśli wyłącznie Raiffeisena.
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
Właśnie. W pogoni za cyferkami odstawia się lipę i zraża duży odsetek przedsiębiorców do leasingu.mam nadzieję pomocny pisze:Niestety ale coraz większa część branży zapomina na czym polega jej działalność (finansowanie a nie działalność ubezpieczeniowa) oraz kto jest jej klientem.
Szkoda, że Raiffeisen to robi patrząc jak porządna to była firma w przeszłości.
Ale jak ktoś chce iść drogą Providentów i tym podobnych to kto mu zabroni.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
"mam nadzieję pomocny" dziękuję za pomoc. w moim przypadku chodziło o tę drugą płatność. Wysłałem w środę wieczorem reklamację na adres podany przez pana Trzeciakiewicza i dziś rano miałem już odpowiedź. Zadzwonił dyrektor regionu wyjaśnił wszystkie wątpliwości i pozytywnie rozpatrzył moją reklamację. W związku z powyższym mam nadzieję, że dalsza współpraca będzie układała się pozytywnie.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1243
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
No to fajnie, że udało się rozwiązać sprawę.
- Arkadiusz Trzeciakiewicz
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 15:08
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
Dzień dobry,
jestem przekonany, że ze strony naszej firmy wszystkie wątpliwości zostały wyjaśnione i powyższa sprawa, zaistniała głównie ze względu na niewłaściwą komunikację, nie będzie miała negatywnego wpływu na Pańską opinię o Raiffeisen-Leasing Polska SA.
Pozdrawiam
Arkadiusz Trzeciakiewicz
Raiffeisen-Leasing Polska S.A.
jestem przekonany, że ze strony naszej firmy wszystkie wątpliwości zostały wyjaśnione i powyższa sprawa, zaistniała głównie ze względu na niewłaściwą komunikację, nie będzie miała negatywnego wpływu na Pańską opinię o Raiffeisen-Leasing Polska SA.
Pozdrawiam
Arkadiusz Trzeciakiewicz
Raiffeisen-Leasing Polska S.A.
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
Panie Arkadiuszu dziękuję za pomoc. Reklamacja załatwiona pozytywnie - będziemy dalej współpracować.
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
Witam wszystkich,
Szukam osób, które tez zostały oszukane przez Raiffeisen Leasing. Kwestia dotyczy dodatkowych ubezpieczeń, cała sprawa ciągnie się już ok.2 lata, osoba reprezentująca RL - Pani A. podłożyła do podpisania dokumenty zapewniając, że zawierają tylko opłatę leasingową, a okazało się, że małym druczkiem zawarte były 3 dodatkowe ubezpieczenia o których w ogóle nie było mowy. Co więcej, po otrzymaniu pierwszej faktury zaraz skontaktowano się z P.A, ale niestety bez odzewu, nagle jakby zapadła się pod ziemię, po czym zaczęła odpowiadać na e-maile - zapewniając -zobaczymy co da się zrobić, zajmę się tym itd. Niestety bez rezultatu. Nie chciała odbierać telefonu. Jakie to dziwne, że nagle klient przestał ją w zupełności interesować - no, ale cóż przecież premia uzyskana za bezczelne oszustwo, więc po co nadal się interesować! Ponadto jak już udało nam się z kimkolwiek połączyć wszystkie uzyskane odpowiedzi różniły się od siebie - więc jak tu być mądrym? Po jakimś czasie dostaliśmy feedback od pani A., że z ubezpieczeń można zrezygnować, ale raczej nie poleca, bo jedno z nich to zawsze jakieś zabezpieczenie auta..no i oczywiście, ze się sprawa zajmie => bez rezultatu. Co dalej? Oczywiście Pani A. przestała pracować, a przy próbach kontaktu zawsze byliśmy odsyłani do kogoś innego lub uzyskiwaliśmy komentarz w stylu - niestety nie mogę Pani pomóc, proszę skontaktować się z opiekunem..
Dopiero po połączeniu z dyrektorem udało nam się zaaranżować spotkanie z nowym opiekunem - i co? => uzyskaliśmy odpowiedź, że dokumenty podpisane i finito ..nie ma możliwości zrezygnowania - przepraszam, gdzie tu konsekwencja? Oczywiście nikt nie bierze pod uwagę faktu, że było to zamierzone oszustwo i nikt nie chce wziąć za to odpowiedzialności. Wszyscy powołują się na P.A - no, ale przecież już nie pracuje więc co mamy zrobić..My nie podpisywaliśmy z Panią tej umowy, my nie wiemy -..Sądziliśmy, że RF to poważna firma, ale jak widać kiedy przychodzi co do czego to wszyscy umywają ręce. RF jest tylko skupiony na pieniądzach..Jeżeli kogoś spotkało coś podobnego, proszę o pomoc..
Szukam osób, które tez zostały oszukane przez Raiffeisen Leasing. Kwestia dotyczy dodatkowych ubezpieczeń, cała sprawa ciągnie się już ok.2 lata, osoba reprezentująca RL - Pani A. podłożyła do podpisania dokumenty zapewniając, że zawierają tylko opłatę leasingową, a okazało się, że małym druczkiem zawarte były 3 dodatkowe ubezpieczenia o których w ogóle nie było mowy. Co więcej, po otrzymaniu pierwszej faktury zaraz skontaktowano się z P.A, ale niestety bez odzewu, nagle jakby zapadła się pod ziemię, po czym zaczęła odpowiadać na e-maile - zapewniając -zobaczymy co da się zrobić, zajmę się tym itd. Niestety bez rezultatu. Nie chciała odbierać telefonu. Jakie to dziwne, że nagle klient przestał ją w zupełności interesować - no, ale cóż przecież premia uzyskana za bezczelne oszustwo, więc po co nadal się interesować! Ponadto jak już udało nam się z kimkolwiek połączyć wszystkie uzyskane odpowiedzi różniły się od siebie - więc jak tu być mądrym? Po jakimś czasie dostaliśmy feedback od pani A., że z ubezpieczeń można zrezygnować, ale raczej nie poleca, bo jedno z nich to zawsze jakieś zabezpieczenie auta..no i oczywiście, ze się sprawa zajmie => bez rezultatu. Co dalej? Oczywiście Pani A. przestała pracować, a przy próbach kontaktu zawsze byliśmy odsyłani do kogoś innego lub uzyskiwaliśmy komentarz w stylu - niestety nie mogę Pani pomóc, proszę skontaktować się z opiekunem..
Dopiero po połączeniu z dyrektorem udało nam się zaaranżować spotkanie z nowym opiekunem - i co? => uzyskaliśmy odpowiedź, że dokumenty podpisane i finito ..nie ma możliwości zrezygnowania - przepraszam, gdzie tu konsekwencja? Oczywiście nikt nie bierze pod uwagę faktu, że było to zamierzone oszustwo i nikt nie chce wziąć za to odpowiedzialności. Wszyscy powołują się na P.A - no, ale przecież już nie pracuje więc co mamy zrobić..My nie podpisywaliśmy z Panią tej umowy, my nie wiemy -..Sądziliśmy, że RF to poważna firma, ale jak widać kiedy przychodzi co do czego to wszyscy umywają ręce. RF jest tylko skupiony na pieniądzach..Jeżeli kogoś spotkało coś podobnego, proszę o pomoc..
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
To jest jakaś cały czas plaga > podpisywanie dokumentów BEZ CZYTANIA!
Dla administracji forum mam pomysł na zorganizowanie jakiś warsztatów lub innego promowania koncepcji "czytaj co podpisujesz".
Dla administracji forum mam pomysł na zorganizowanie jakiś warsztatów lub innego promowania koncepcji "czytaj co podpisujesz".
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: [Ankieta] Opinie i komentarze o Raiffeisen Leasing
Co do czytania umów: Sądziłem, że przedstawicielowi firmy Raiffeisen Leasing można w pełni zaufać - przecież to nie firma krzak. Dostałem nauczkę i na przyszłość będę wszystko czytał. Napisałem na forum, żeby inni uczyli się na moich błędach. Mi udało się wszystko pozytywnie załatwić. Akor mam nadzieję, że uda się i Tobie pozytywnie załatwić sprawę. Wyślij reklamację na wcześniej wskazanego maila ze wskazanym dopiskiem- sądzę, że jest nadzieja. Co do samej firmy nie mogę mieć pretensji tylko do przedstawiciela, który chciał mieć dodatkową premię za "wciśnięcie" dodatkowych produktów. Powodzenia.